Actualitate

Legătura auto Arțarilor – Colibiței, din nou prinsă în buget. ”Este aberant!”

Primăria Bistrița alocă și în 2016 bani pentru crearea accesului auto str. Arțarilor – str. Colibiței, inclusiv modernizarea str. Colibiței, obiectiv ratat în anii precedenți. 154.000 de lei sunt prinși pentru obținerea autorizațiilor de la Ministerul Transporturilor, autorizației de execuție de la CFR, autorizația de construire și începerea lucrărilor promise de ani buni.

3,7 milioane ar costa totul. Investiția cuprinde amenajarea unei suprafețe de carosabil (inclusiv intersecții) de 8.182 mp, 258 de locuri de parcare pe 4.067 mp, 1.712 mp de trotuare, 1.006 mp de pistă pentru bicicliști, rețea de iluminat public pe 817 m, modernizarea celor două treceri de cale ferată și a rețelelor electrice de pe amplasament.

”Sistemul CFR este unul destul de închis. Încercăm, dar nu reușim să facem deschiderea. Poliția ne cere să venim cu două benzi dinspre Colibiței ca să putem face dreapta, însă CFR ne interzice să facem construcție nouă, drumul mă refer, că acolo pe cinstite n-am avut drum. Ne cere să dărâmăm casele care sunt acolo ca să putem face trecerea. Este aberant! Nu am abandonat”, a spus primarul Ovidiu Crețu la dezbaterea publică pe buget.

2 comentarii

  • Dezinteresul la ordinea zilei

    Am pus in discutie ieri in sedinta comisiilor renuite inceperea investitiei ( inceputa de doi ani) pentru aceasta strada, iar d-l primar mi-a raspuns ca pana la urma, pentru obtinerea avizului SNCFR, a renuntat la o banda pe sensul de circulatie ( deci in final strada va avea doar 2 benzi de circulatie ) dar s-a impotmolit la bariera de trecere peste calea ferata din care am inteles ca …problema este ” in studiu”…. lucru ce mi-a amintit de podul ” Berariei” care la un capat nu are strada ( str. Falezei este inca nerealizata deoarece este amplasata peste terenuri private care trebuie expropriate ) sau de noul cimitir din str. Tarpiului care nu are drum de acces…

  • Breteaua de legatura intre strazile Artarilor si Colibitei despre care se discuta de mai bine de 5 ani, fara nici un rezultat, este necesara dar nu si suficienta pentru fluidizarea circulatiei in zona caii ferate. De aceea, ar fi necesara o viziune de ansamblu pentru sistematizarea unitara a strazilor aflate de o parte si de alta a liniei ferate incepand din zona garii, pana la intersectia cu DN17C . Pe aceasta portiune circulatia auto este practic strangulata din cauza liniei ferate care duce spre Bistrita Bargaului, si care nu permite trecerea, peste linii, cu toate ca traficul feroviar pe aceasta portiune este extrem de redus. Este vorba in primul rand despre legatura intre strada Garii si Tarpiului, unde problema poate fi rezolvata cel mai simplu printr-o trecere la nivel. Ideea de a construi un fel de sarcofag de beton peste liniile din gara Bistrita este lipsita de sens si in loc sa rezolve, complica si mai mult situatia circulatiei auto in zona. De altfel a existat chiar ideea devierii caii ferate care duce spre Bistrita Bargaului din gara Bistrita prin zona industriala, ceea ce esta mai greu de realizat. De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. Tot aici, in zona fostei Intreprinderi de Morarit si Panificatie ar putea fi mutata si activitatea transcontainer din gara Bistrita care ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies doar trenurile de calatori.
    In felul acesta s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.