Social

Liceul Agricol Bistrița va face noi activități pentru sănătate și comunitate

Elevii Liceului Tehnologic Agricol Bistrița vor participa la campanii și ateliere pentru promovarea sănătății, nutriției sănătoase și unui stil de viață activ, în plantarea de arbori și revitalizarea spațiilor urbane. Școala a câștigat o finanțare din partea Fundației Noi Orizonturi pentru proiectul ”Educație pentru sănătate, sustenabilitate și comunități durabile”

Proiectul este rezultatul muncii unei echipe interdisciplinare formată din patru profesori dedicați, specializați în Protecția Mediului, Industria Alimentară, Limba și literatura română și Mecanică.

Încă din etapa de scriere, aceștia au gândit activități de învățare și acțiuni practice în folosul comunității, creând o conexiune între teorie și practică pentru a răspunde obiectivelor proiectului, a informat școala

Prin acest proiect, școala își propune campanii și ateliere pentru promovarea sănătății, nutriției sănătoase și unui stil de viață activ, să implice elevii și cetățenii în revitalizarea spațiilor urbane din Bistrița și să planteze arbori în zone afectate și să facă activități de educație ecologică.

Fundația ”Noi Orizonturi” asigură 7000 lei fiecărui proiect câștigător, bani cu care se poate crea sau reamenaja un spațiu din comunitate, care să găzduiască activități educaționale, sociale, etc. 

Anul acesta, 19 de cluburi IMPACT din România și Republica Moldova și 12 școli și grădinițe parte din programul Service Learning la clasă urmează să implementeze 31 de proiecte de învățare prin serviciu în folosul comunității. Proiectele sunt dezvoltate de tinerii din cluburile IMPACT sau de profesori împreună cu elevii lor la clasă și vor contribui la bunăstarea comunităților, abordând unul sau mai multe obiective de dezvoltare durabilă. 

Criteriile de evaluare au fost următoarele:

  • Serviciu relevant pentru comunitate: în ce măsură proiectul propus aduce un beneficiu comunității din afara școlii/clubului
  • Ideea proiectului: creativitatea și măsura în care s-a potrivit ODD-ului ales
  • Oportunități de învățare pentru elevi: în ce măsură proiectul propus oferă oportunități de învățare pentru elevi (cunoștințe, abilități)
  • Implicarea elevilor: în ce măsură se elevii sunt implicați în planificarea și implementarea proiectului
  • Implicarea comunității locale: în ce măsură este implicată comunitatea locală în proiect
  • Coerența planului de proiect: în ce măsură urmează un fir roșu și modul în care sunt detaliate scopul, activitățile, bugetul, etc

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.