Actualitate

Liceul Forestier Bistriţa, pe cale să se desfiinţeze. CL va tranşa problema în toamnă

Liceul Forestier Bistriţa ocupă primul loc în topul "negru" al instituţiilor de învăţământ care nu şi-au realizat planul de şcolarizare, un indiciu că elevii ocolesc şcoala. Din acest motiv, inspectorul şcolar general Camelia Tabără vorbeşte deja despre o posibilă desfiinţare a şcolii în viitorul apropiat. Problema va fi discutată în luna octombrie în Consiliul Local Bistriţa.

Liceul Forestier Bistriţa, Liceul „Grigore Moisil”, cel Agricol şi un profil de laColegiul Tehnic InfoEL sunt şcoli din Bistriţa nu şi-au făcut planul de şcolarizare pentru 2013-2014.

„Ne aplecăm cu mult interes asupra liceelor tehnologice unde a fost un soi de nerealizare a cifrei de şcolarizare. Dincolo de ce vedem noi, există un soi de poziţie informală a părinţilor şi copiilor care caută anumite şcoli pentru seriozitatea cu care lucrează, în timp ce pe altele nu le caută. Din punctul meu de vedere, o şcoală care nu îşi face planul de şcolizare e o şcoală care produce marfă pe stoc. E inadmisibil să mai avem aşa ceva,. Problema cea mai complicată o are Liceul Forestier, însă acolo, din punctul nostru de vedere, e o şcoală care se va scufunda cu totul. Oricum, trebuie regândită complet, motiv pentru care l-am lăsat pe domnul directorul Aurel Ţăgorean să ducă această corabie până la capăt şi nu l-am înlocuit din funcţie aşa cum am făcut cu alţi directori. La Forestier, nu s-au ocupat locurile în clasa a IX-a şi efectivele de elevi pe care le au sunt extrem de mici. Am anunţat şi Consiliul Local, iar undeva în luna octombrie trebuie să gândim ce se întâmplă acolo. Ei au fost beneficiarii unor fonduri Phare şi a unei infuzii de dotare materială foarte bună şi atunci sunt mai multe variante. Fie vom face consorţii, fie că îl vom alipi la alte licee pe care să le întărim şi să le ţinem la standarde de licee tehnologice corespunzătoare”, a spus Camelia Tabără.

Inspectorul şcolar general a precizat că are pretenţia de la un director să facă management strategic, respeciv să convingă că ceea ce face are inserţie pe piaţa muncii, să-şi adapteze oferta educaţională şi să facă alştceva.

„Să lucreze în aşa fel încât să-şi protejeze şi oamenii pe care îi are în şcoală şi baza materială, dar să încerce totuşi să se adapteze şi la piaţa muncii. O problemă foarte gravă a avut anul trecut Liceul Agricol. Anul acesta am apreciat activitatea doamnei directoare care s-a străduit foarte tare şi are o cifră de şcolarizare mult mai bună ca anul trecut în condiţiile în care e aşa un soi de curent împotriva liceelor agricole, o mentalitatea care le consideră de un nivel foarte jos în ciuda tendinţelor europene care caută cu foarte multă stăruinţă liceele agricole. Am văzut în Franţa că marii fermieri îşi dau copiii la liceele agricole fiindcă acolo învaţă să facă agricultură demnă de secolul nostru”, a spus inspectorul şcolar general.

În ce priveşte Liceul Forestier Bistriţa, Camelia Tabără spune că acesta e „la limita de desfiinţare cu totul”.

„Au probleme şi liceele din judeţ. Nu şi-a realizat o clasă nici Liceul Solomon Haliţă din Sîngeorz-Băi, nu şi-a realizat Maieru, Spermezeu, Târlişua, Becleanul. În schimb, au realizat toate clasele liceele din Năsăud. Însă avem o anumită exigenţă faţă de liceele din Bistriţa. Ele trebuie să fie licee etalon care acoperă fiecare un anumit segment şi îşi conturează un profil căutat de toţi copiii din judeţ. Pot avea înţelegere faţă de Spermezeu şi Târlişua că îşi dispută corigenţii şi repetenţii ca să facă o clasă, dar nu faţă de liceele bistriţene. Aici e un ton de exigenţă, au susţinere, sunt tentante şi din perspectiva personalului didactic ca să aibă de specialitate. Aici nu putem face rabat de la calitate”, a spus Camelia Tabără.

Cum Ministerul Educaţiei a cerut ISJ să anunţe ce clase nu se realizează la nivel de judeţ, s-a făcut deja o analiză cu directorii, iar acolo nu se realizează clase cu un anumit profil se vor face clase cu două profile. „E un semnal de alarmă că fiecare şcoală trebuie să-şi contureze bine viitorul şi să-şi proiecteze profilele pe care le doreşte în condiţiile în care elevii scad ca număr. De la un an la altul sunt tot mai puţini. Trebuie să înţelegem că nu mai funcţionăm din inerţie şi că trebuie să ne dimensionăm corespunzător. Am cuvinte de laudă faţă de liceele vocaţionale de Muzică şi Arte plastice care, cu ghilimelele de rigoare, şi-au vândut marfa foarte bine şi încă din faza de aptitudini aproape că au avut doi elevi pe un loc, un lucru foarte bun, spre deosebire de LPS care are o clasă cu şapte copii. Acolo nu a fost management. Dacă este un profil care nu se trece, de ce să-l mai ţii?”, a spus Camelia Tabără.

Ea a spus că elevii nu mai caută profile de prelucrarea lemnului, construcţii şi un anumit profil electric. „Şcolile acestea trebuie să se autorizeze pentru alte profile sau pur şi simplu să se  restrângă. Trebuie să renunţe la cantitate şi să treacă spre calitatea actului educaţional”, a spus Camelia Tabără.

La rândul său, directorul Liceului Forestier, Aurel Ţăgorean, a declarat că elevii nu au atracţie deosebită faţă de meserii, nu doar faţă de şcoala pe care o conduce. „Liceul nostru şi-a modernizat baza materială, au rămas numai cadre calificate, majoritatea cu graful întâi, noi am mers pe programul Phare şi am creat condiţii optime de învăţare şi instruire pratică. Atelierele sunt noi, moderne, dotate la standarde occidentale. Problema e atracţia pe care o reprezintă învăţământul liceal tehnologic pentru elevi. În şcolile generale, nu se pune accentul la orele de dirigenţie pentru a încuraja elevii să vină spre licee de meserii. Sunt îndrumaţi mai mult spre licee teoretice şi vocaţionale. În condiţiile în care planul de şcolarizare la liceele teoretice şi vocaţionale râne relativ constant şi urmare a scăderii numărului de absolvenţi de clasa a VIII-a e clar că aceste scăderi se întâlnesc la liceele tehnologice. Avem o clasă de a IX-a profil servicii, economic, şi o clasă de seral a IX-a în domeniul fabricării produselor din lemn. În total, şcoala noastră are un număr de 350 de elevi”, a spus el.

În condiţiile în care numărul de elevi va scădea sub 300, şcoala nu va mai putea funcţiona în forma aceasta şi va trebui să-şi găsească alt loc, fie ca şcoală postliceală, fie ca parte a altui liceu.

Cristiana Sabău

Forestier Aurel Tagorean Forestier Forestier 2 Forestier 4

26 comentarii

  • Acum e momentul sa se infiinteze cel mai puternic ,,COLEGIU ECONOMIC” acolo !!!Se doreste de mult timp acest lucru, acum a venit momentul sa se transforme acest vis in realitate ! duceti acolo toate clasele de Economic din Bistrita. Acolo este spatiu suficient si ar fi nemaipomenit !

  • Acest liceul se va desfiinta datorita faptului ca domnul director desfiinteaza profilele care in aces moment sunt in mare cautare. Liceul are dotari foarte bune. Daca domnul director ar fi pus la dispozitia elevilor profile (pe langa cele existente ) ca de exemplu Matematica-Informatica, Filologie, Stiinte ale naturii, Stiinte sociale, atunci poate si elevii ar fi mers cu mai mult drag la acest liceu. Dar aceste lucruri trebuiau facute mai demult. Si as avea inca un sfat pentru domnul director, sa ii schimbe din functie pe unii profesori, pentru ca acest liceu sa aiba elevi pregatiti la toate materiile corespunzator.

  • nu trebuie schimbati profesorii, trebuie schimbat managerul ! de cand a preluat conducerea indreapta scoala spre faliment, aceleasi profile, desi nu exista nici o fabrica de acest profil (prelucrarea lemnului) in judet. mergand in vizita in fosta mea scoala, am ramas socat de existenta atator camere de supraveghere,sa fie cauza sarcinii trasate de partidul din care d-nul manager a facut parte?
    sau cauza aceluiasi profil este sotia sa inginer in prelucrarea lemnului ???

  • Daca am plecat in pensie, angajat al acestei scolii,nu pot sa uit si sa raman indiferent la ce soarta are aceasta scoala. In urma cu cativa ani, putini la numar, avea 1500 elevi si peste 40 de clase.Un colectiv didactic solidar , o atmoisfera placuta, din spusele colegilor, acum nimeni nu se mai intelege cu nimeni si nu iau o decizie importanta.A semant ura si vrajba intre colegi. Absolventi de-ai nostri sunt: farmacisti , profesori, economisti etc. cei de acum someri!
    D-nul manager de rusine ,desi scoala nu este „titanicul” , ar trebui sa-si dea demisia din functie, inainte ca scoala sa se scufunde, sa nu mai duca vasul spre nicaieri !!!!!

  • Sunt profesor in scoala si domnul director a facut lucruri deosebite in ce priveste baza materiala si personalul scolii, lucruri dealtfel evidente. Nu este de vina domnul director pentru scaderea numarului de elevi de clasa a VIII-a, nici pentru falimentul CPL care a dat o lovitura foartea grea imaginii scolii creand ideea falsa ca in prelucrarea lemnului nu sunt locuri de munca. A se vedea mica industrie din acest domeniu. Pe unii profesori ar trebui domnul director sa-i puna mai mult la treaba. Probleme cu realizarea planului de scolarizare in domeniul tehnologic au si Liceul Agricol, Grigore Misil si chiar Infoel-Electrotehnic.

  • Nu cred ca doar domnul director Tagorean se face vinovat de problemele cu care se confrunta Liceul Forestier. Nu a condus singur, ci a existat si un director adjunct…care ce a facut? In plus, inspectoratul scolar de ce nu a luat atitudine din timp, cand a vazut ce se intampla? Nu-mi spuneti ca nu era la curent…De ce l-au lasat la conducerea scolii atata timp daca au vazut ca nu are un „management strategic”? Ca doar a fost „inscaunat” ca director cu sustinerea si binecuvantarea atat a inspectoratului, cat si a sindicatului.

  • In ceea ce priveste baza materiala foarte buna pe care o are scoala si dotarile obtinute prin programul Phare si nu numai, toate aceste sunt rezultatul muncii fostei conduceri, mai ales a fostei doamnei director adjunct, care din pacate nu a mai apucat sa culeaga roadele muncii sale. Acum insa se impauneaza altii cu rezultatele, doar pentru ca s-au nimerit sa fie directori cand au venit transporturile Phare…

  • Nu este vorba de transporturile de utilaje Phare comandate haotic de vechea conducere spre a fi puse intr-o sala de clasa (vechea asa zisa sala de sport). Realizari incontestabile ale domnului director sunt reabilitarea scolii si construirea atelierelor scoala, precum si toate modernizarile bazei materiale din ultima perioada. Fosta conducere isi atribuie merite pe care nu le are.

  • Cine a pierdut vechile ateliere din strada Republicii? Vechea conducere. Cine a infiintat ca inspector clase de liceu si de profil in toate satele astfel incat elevii sa nu mai vina la liceul nostru? Domnul Murari. Hai sa spunem adevarul si sa apreciem activitatea domnului director de salvare a scolii si de modernizare, de mentinere doar a profilurilor viabile pe piata muncii.

  • E adevarat ca fosta conducere a pierdut atelierele, ca scoala e plina de tradatori, lingusitori si lasi , directori din conducerea scolii anilor ’70 si ’80 nu mai sunt in viata, macar nu mai vad dezastrul in care este momentan.
    Vinovati de ce s-a intamplat nu sunt Inspectoratul scolar si nici un inspector ca d-nu Murari ( nu a infiintat el clase de profil la tara).
    Sa nu aducem laude si osanale pentru nimic, scoala a fost reabilitata din banii
    tarii, nu din mostenirea de familie a nimanui, daca nu ai elevi , la ce bun???

  • Nu va ascundeti propriile neputinte si nerealizari dupa anonimat ci recunoasteti meritele celor care muncesc, fac proiecte si nu stau la colt sa ii barfeasca pe cei care muncesc si au realizari

  • Sunt evidente realizarile domnului director cu toate carcotelile unora care nu fac nimic dar sunt buni sa critice. Mergeti tot asa domnule director. Scoala trebuie modernizata din toate punctele de vedere. Fara baza materiala si fara cadre calificate nu se poate face scoala.

  • @maria, eleonor si alte pseudonime ale d-lui cu „d” mic director Tagorean: Ce este bun? Hai sa vedem realitatea. (d-nul Tagorean hai sa o dam pe fata si nu te mai ascunde sub diferite pseudonime sa te ridici in slavi aici, si sa incerci sa dai vina pe altii… Daca nu ai aflat tehnologia a progresat de cind vindeai … la aprozar . Deci stim cu totii ca esti singurul care iti faci „lobby” aici. Nu am auzit pe nimeni sa te vorbeasca de bine). Spune-mi Maria sau „profesore” sau „eleonor” sau alt nume ce vrei sa ti-l iei ce s-a facut bun in aceasta scoala de cind ai venit ca acest „profesor”. Sint absolvent al acestei scoli si am absolvit in momentul in care acest „profesor” a pus mina pe ciolan. Spun cu mina pe inima ca in acel moment scoala aceasta mergea bine. Avea profesori deosebiti, salile de clasa erau pline, …
    Dar vine 1 octombrie si nu stiu in care p..la o sa mai puna c..rul acest „profesor” sa mai ramina director.
    Multa bafta si somn usor d-le Tagorean

  • Se vede ca esti afon in ale tehnologiei. Like-urile primite de mine versus ale tale spun totul. Vinzi gogosi cui? Noua profesorilor? Oare nu ai avut nota scazuta la purtare de scoti numai enormitati pe gurita? vasile, vasile, somn usor??????!!!

  • @ Vasile
    10 puncte pentru comentariu. Nu se putea o descriere mai buna. Faptul ca acest profesor nu doarme la ora 23.34, imi confirma si mie ca este vorba de Tagorean. Cred ca nu-i intra un ac in … Daca o sa-l schimbe (de fapt nu daca) cred ca o sa ia o gramada de suturi de la multa lume.

    P.S. Ce comentariu penibil a postat. Cred ca era tirziu si era adormit.

  • Ms. Violeta
    Am remarcat si eu ce tare este comentariul „profesorului” Tagorean. Daca nu se semna il intrebam pe autorul comentariului daca are 14 ani. La cit s-a laudat pina acum cred ca a ramas fara idei. (Prin faptul ca repeta la final Vasile, Vasile confirma ca el este si maria si eleonor si profesor poate si elodia).
    Domnule Tagorean daca „Like-urile” la comentarile tale te incalzesc, uite iti dau si eu cite „Like-uri” vrei. Dar altceva trebuie sa te ingrijoreze in momentul asta. Nu cred ca este cazul sa-ti spun eu ce! Fa un exercitiu de imaginatie si pune raul in fata. Iti place ce vezi? Nu cred.
    Iti doresc o zi buna.

  • Multi vorbiti degeaba fara a gandi,eu am fost in acea scoala am colaborat cu domnul director si nu e adevărat ce barfiti voi e un Domn care are o pregatire foarte buna si profesori la fel de accea mai bine gura decat sa vorbiti in plus ,ati fostbin scoala?vi fost prof?vo dat note rele?pe merit normal,dinaia vb urat ca altfel nu var interesa.mucles

  • am incercat sa ma insciu la cursuri seral dar nu am reusit pentru ca secretara nu binevoieste sa ofere relatii,raspunde la telefon pe un ton obraznic si inchide inainte sa dea relatiiatii.am depus un dosar cu actele necesare,inclusiv o cerere scrisa .mi se parea normal sa primesc un raspuns in scris indiferent de raspuns.va mai mirati ca nu aveti elevi..???

  • Schimbati profesorii! Bagati oameni care stiu sa-si predea materia nu orice profesor de la care nu intelegi nimic, vai si amar de scoala aia cel mai bine e sa se desfiinteze ca oricum aproape nici un elev nu promoveaza examenul de bacalaureat, numai cate 2-3 elevi. Asta e un semnal grav si pana la urma nu sunt de vina doar elevii care nu invata, vina au si profesorii ca nu stiu sa-i pregateasca pentru nimic si le taie elanul din prima.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.