Actualitate

Linie verde de transport la Bistrița: Ce presupune proiectul de 10,5 milioane euro

Municipalitatea are documentația de avizare a lucrărilor de intervenții pentru obiectivul de investiții “Linia verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau normă de poluare redusă”, cu indicatorii tehnico-economici, pentru a le aviza în Consiliul Local Bistrița în vederea depunerii unui proiect pe POR (circa 10,5 milioane euro). Pe Axa 4, Bistrița are o alocare dedicată de 24 milioane euro.

Investiția se ridică la 58,6 milioane lei, capacitățile fiind: 10 autobuze electrice, 44 de stații, 24.900 mp suprafață piste de cicliști, 4.553 mp suprafață piste de cicliști marcate, 39.515 mp suprafață trotuar, 18.101 mp suprafață carosabilă reabilitată.

Obiectivul prioritar este de reabilitare a infrastructurii rutiere, pe ruta nouă de transport public care traversează orașul de la est la vest, prin centrul orașului, pentru eficientizarea transportului public și oferirea unei rute de transport rapide și durabile cu vehicule electrice. De asemenea se vor realiza trasee dedicate și/sau prioritare pentru vehiculele de transport public, modernizarea statiilor de transport public existente, realizarea pistelor pentru bicicliști, dar și a traseelor pietonale, relocarea rețelelor de utilități, unde este cazul, modernizarea iluminatului public. Traseul nou de transport public (Unirea – Calea Moldovei – Gen. G. Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei, Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara) va fi operat cu vehicule electrice pentru care se amenajează un depou pentru staționare, încărcare și mentenanță, stații de încărcare și dispecerat pentru managementul traficului.

Analiza datelor incluse în Studiul de trafic realizat ilustrează faptul că reducerea de emisii echivalent de dioxid de carbon la nivelul ariei proiectului se bazează pe o creștere a cotei modale a transportului public de călători și a modurilor nemotorizate (velo și pietonal) cu 5,3% după primul an de la finalizarea proiectului, respectiv cu 6,8% după 5 ani. De asemenea, se estimează o creștere cu 22,2% a numărului de pasageri transportați la finalul primului an după realizarea proiectului.

Ce prevede proiectul:

”Obiectivul de investiții îl constituie modernizarea rețelei de transport public, ce va utiliza mijloace de transport ecologice cu motor electric sau hibrid. Pe lângă crearea liniei de transport, obiectul investiției are ca scop si modernizarea părții carosabile și a zonelor adiacente prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi, realizarea de piste de cicliști, ce include o suprafață de aprox. 30 ha studiată. Proiectul implică, de asemenea, și un spatiu tehnic (autobaza) pentru autovehiculele care vor deservi linia verde, stație de încărcare principală cu energie, dispecerat pentru managementul traficului.

Traseul Liniei verzi porneste din localitatea componentă Unirea zona Hotel Sheriff si se finalizează în localitatea componentă Viisoara pe traseele descries în tabelele de mai jos:

Traseu – TUR-

Nr. Crt. Nume Strada Lungime [m]
1 DN17 1762
2 Calea Moldovei 1098
3 Strada Grigore Balan 965
4 Strada Bistricioarei 155
5 Strada Piata Petru Rares 70
6 Strada Piata Unirii 65
7 Strada Dornei 310
8 Strada Piata Centala 158
9 Strada Gh. Sincai 357
10 Bd-ul. Independentei 1149
11 Strada Libertatii 913
12 DN17 3198
Total lungime [m] 10200

Traseu RETUR

Nr. Crt. Nume Strada Lungime [m]
1 DN17 3198
2 Strada Libertatii 913
3 Bd-ul. Independentei 1149
4 Strada Gh. Sincai 357
5 Strada Piata Centala 158
6 Strada Piata Unirii 175
7 Strada Dornei 310
8 Strada Piata Unirii 100
9 Strada Liviu Rebreanu 118
10 Strada Grigore Balan 950
11 Calea Moldovei 1098
12 DN17 1762
Total lungime [m] 10288

Lucrări propuse:

In plan, străzile păstrează traseul existent, alcătuit din succesiuni de aliniamente si curbe amenajate conform STAS 10144/3-91 si Ordinul  nr. 49/1998 privind proiectarea si realizarea străzilor în localitătile urbane. Se tine cont la proiectarea traseului de amenajarea si racordarea străzii cu accesele în curtile riveranilor si intersectia cu străzile laterale .

Profilul transversal tip pentru toate străzile care fac parte din Linia verde se vor amenaja astfel:

DN17 localitatea componentă Unirea până la sensul giratoriu str. Lucian Blaga Km 0+000 ÷ 1+750

Parte carosabila /linie dedicata – Nu se intervine/banda comuna

Trotuare –  nu se intervine la trotuarele existente si se realizează intre   pozitiile kilometrice: 1+220 – 1+750, unde nu există,

structura trotuar nouă: –  6 cm pavele beton  –  5 cm mortar M100 – 15 cm balast

Pista ciclisti – Se realizează pe ambele părti cu lătime 1.00 m cu următoarea structura      –  3 cm BA8   – 10 cm strat din beton – 10 cm strat din balast

Calea Moldovei cuprinsă între sensul giratoriu str. Lucian Blaga si sensul giratoriu intersectia str. General Grigore Bălan Km 1+750 ÷ 3+075

Parte carosabila /linie dedicata

pe tronsonul 1+750 ÷ 2+860 Nu se intervine/se va realiza banda prioritara

pe tronsonul 2+860 ÷ 3+075 Se reabiliteaza întreaga parte carosabilă si se marchează banda dedicata pe ambele sensuri cu delimitare fizică;

structura rutieră :     – 4 cm MAS16 – 6 cm BAD20 – 25 cm piatra sparta – 30 cm balast – 20 cm strat din materiale necoezice

Trotuare –  Se reface in totalitate pe partea stângă de la km 2+635 ÷ 3+075 , iar pe partea dreaptă pozitiile kilometrice1+750 ÷ 3+075

structura trotuar nouă: –  6 cm pavele beton –  5 cm mortar M100 15 cm balast

Pista ciclisti – Se realizează pe ambele părti cu lătime 1.00 m fie marcate pe trotuar fie cu următoarea structura           –  3 cm BA8  – 10 cm strat din beton  – 10 cm strat din balast

Iluminat public – se înlocuiesc corpurile de iluminat existente cu corpuri cu LED

Strada General Grigore Balan cuprinsă între sensul giratoriu str. Calea Moldovei si sensul giratoriu str. Liviu Rebreanu si str. Bistricioarei km 3+075 ÷ 3+822

Parte carosabila /linie dedicata

Se reabiliteaza întreaga parte carosabilă si se marchează banda dedicata pe ambele sensuri cu delimitare fizică;

structura rutieră :     – 4 cm MAS16 – 6 cm BAD20  – 25 cm piatra sparta – 30 cm balast  – 20 cm strat din materiale necoezice

Trotuare –  Se reface in totalitate atât pe partea stângă cât si pe partea dreaptă ;

structura trotuar nouă: –  6 cm pavele beton –  5 cm mortar M100 – 15 cm balast

Pista ciclisti – Se realizează pe ambele părti cu lătime 1.00 m fie  marcate pe trotuar fie cu următoarea structura –  3 cm BA8 – 10 cm strat din beton  – 10 cm strat din balast

Iluminat public – se înlocuiesc stâlpi existenti din zona trotuarelor cu stâlpi metalici echipati cu corpuri de iluminat si lămpi LED

Strada Bistricioarei – DJ 173 cuprinsă între sensul giratoriu str. Gen. G. Bălan si Piata Petru Rares km 3+822 ÷ 3+977

Parte carosabila /linie prioritară

nu se intervine asupra părtii carosabile ci se va marca bandă prioritară la dus;

Trotuare –  nu se intervine asupra trotuarelor ;

Strada Piata Petru Rares – DJ 173 cuprinsă între str. Bistricioarei si str. Piata Unirii km 3+977 ÷ 4+008

Parte carosabila /linie prioritară

nu se intervine asupra părtii carosabile ci se va marca bandă prioritară la dus;

Trotuare –  nu se intervine asupra trotuarelor ;

Strada Piata Unirii cuprinsă între Piata Petru Rares si str. Dornei km 4+008 ÷ 4+198 la dus si 0+000 ÷ 0+100

Parte carosabila /linie dedicata si prioritară

nu se intervine asupra partii carosabile dar se marchează banda prioritară la dus si bandă dedicata la întors cu delimitare fizică;

Trotuare –  nu se intervine asupra trotuarelor

Pista ciclisti – Se realizează pentru ambele sensuri având lătimea 1.00 m pe fiecare sens si se marchează pe trotuar si pe partea carosabilă între km 0+000 ÷ 0+100;

Iluminat public – se înlocuiesc stâlpi existenti din zona trotuarelor cu stâlpi metalici echipati cu corpuri de iluminat si lămpi LED

Strada Liviu Rebreanu cuprinsă între sensul giratoriu cu str. Gen. G. Bălan, str. Bistricioarei si Piata Unirii km 0+100 ÷ 0+218

Parte carosabila /linie dedicata

nu se intervine asupra partii carosabile dar se marchează banda prioritară la dus si bandă dedicata la întors cu delimitare fizică;

Trotuare –  nu se intervine asupra trotuarelor

Pista ciclisti – Se realizează pentru ambele sensuri având lătimea 1.00 m pe fiecare sens si se marchează pe trotuar carosabilă între km 0+100 ÷ 0+218;

Iluminat public – se înlocuiesc stâlpi existenti din zona trotuarelor cu stâlpi metalici echipati cu corpuri de iluminat si lămpi LED

Strada Dornei cuprinsă între Piata Unirii si Piata Centrală km 4+198 ÷ 4+426

Parte carosabila /linie dedicata/linie prioritară

nu se intervine asupra partii carosabile dar se marchează banda prioritară la dus si bandă dedicata la întors cu delimitare fizică;

Trotuare –  Se reface in totalitate atât pe partea stângă cât si pe partea dreaptă cu piatră naturală ;

structura trotuar nouă: –  6 cm pavele din piatră naturală –  5 cm mortar M100 – 15 cm balast

Pista ciclisti – Se realizează pentru ambele sensuri, având lătimea 1.00 m pe fiecare sens din piatră naturală de altă cromatică decât trotuarul

Iluminat public – se înlocuiesc stâlpi existenti din zona trotuarelor cu stâlpi metalici echipati cu corpuri de iluminat si lămpi LED

Strada Piata Centrală cuprinsă între str. Dornei si str. Gheorghe Sincai km 4+426 ÷ 4+585

Parte carosabila /linie dedicata/linie prioritară

nu se intervine asupra partii carosabile dar se marchează banda prioritară la dus si bandă dedicata la întors cu delimitare fizică;

Trotuare –  nu se intervine asupra trotuarelor;

Pista ciclisti – Se realizează pentru ambele sensuri, având lătimea 1.00 m pe fiecare sens prin marcare pe carosabil si delimitare fizică;

Strada Gheorghe Sincai cuprinsă între Piata Centrală si sensul giratoriu str. Independentei km 4+585 ÷ 4+940

Parte carosabila /linie dedicata/linie prioritară

nu se intervine asupra partii carosabile dar se marchează banda prioritară la dus si bandă dedicata la întors cu delimitare fizică;

Trotuare –  Se reface in totalitate atât pe partea stângă cât și pe partea dreaptă cu piatră naturală ;

structura trotuar nouă: –  6 cm pavele din piatră naturală –  5 cm mortar M100 – 15 cm balast

Pista ciclisti – Se realizează pentru ambele sensuri, având lătimea 1.00 m pe fiecare sens din piatră naturală de altă cromatică decât trotuarul

Strada Independentei cuprinsă între sensul giratoriu str. Al. Odobescu, str. Gării si sensul giratoriu de la str. Libertatii km 4+940 ÷ 6+089

Parte carosabila /linie dedicata pe ambele sensuri

nu se intervine asupra partii carosabile;

Trotuare –  Se reface în totalitate atât pe partea stângă cât si pe partea dreaptă ;

structura trotuar nouă: –  6 cm pavele beton –  5 cm mortar M100 – 15 cm balast

Pista ciclisti – Se realizează pe ambele părti cu lătime 1.00 m , în zona adiacentă trotuarelor cu următoarea structura –  3 cm BA8 – 10 cm strat din beton – 10 cm strat din balast

Iluminat public – se înlocuiesc stâlpi existenti din zona trotuarelor cu stâlpi metalici echipati cu corpuri de iluminat si lămpi LED

Strada Libertătii cuprinsă între sensul giratoriu str. Libertatii si sensul giratoriu de la str. km 6+089 ÷ 7+084

Parte carosabila /linie dedicata pe ambele sensuri

nu se intervine asupra partii carosabile;

Trotuare –  Se reface în totalitate atât pe partea stângă cât si pe partea dreaptă ;

structura trotuar nouă: –  6 cm pavele beton –  5 cm mortar M100 – 15 cm balast

Pista ciclisti – Se realizează prin marcaje pe ambele părti cu lătime 1.00 m

DN 17 localitatea componentă Viisoara cuprinsă între str. Libertătii si capătul traseului Viisoara km 7+084 ÷ 10+200

Parte carosabila / bandă comună

nu se intervine asupra partii carosabile;

Trotuare –  nu se intervine la trotuarele existente si se realizează intre   pozitiile kilometrice 7+660 – 8+600 unde nu există cu

structura trotuar nouă: –  6 cm pavele beton –  5 cm mortar M100 – 15 cm balast

Pista ciclisti – Se realizează pe ambele părti cu lătime 1.00 m pentru fiecare sens, marcate sau cu următoarea structura –  3 cm BA8  – 10 cm strat din beton – 10 cm strat din balast

– la pozitia km 7+660-9+234 si 9+535-10+200 vom avea pista de biciclisti cu structură rutieră iar la pozitia km 7+084 – 7+660 pista de biciclisti marcată;

 II   Iluminatul public :

Proiectul de instalaţii electrice are în vedere lucrări de înlocuire a sistemului de iluminat existent și montarea unor corpuri de iluminat cu LED, dar și  relocarea cablurilor de joasă tensiune sau de telecomunicaţii prevazute în studiul de coexistență, pe unele strazi. Pentru tot iluminatul public implementat se va realiza un sistem de reglaj al luminozităţii  lămpilor cu LED folosind un balast D.A.L.I. (Digital Addressable Lighting Interface = Interfaţa digitală adresabilă pentru iluminat).

In fiecare punct de aprindere se va amplasa sistemul de  monitorizare şi de reglaj al luminozităţii. Sistemul se va integra ulterior în sistemul de management al iluminatului public.

III Statii de autobuz

Pe traseul liniei verzi  se vor amenaja 42 de statii de autobuz curente  și 2 stații de autobuz tip cap terminal astfel:

STATIE CURENTA:

– Sistem afişare Info Trafic / Media – asigură informarea pasagerilor cu privire la graficul orar al mijloacelor de transport în comun, al timpilor de aşteptare pȃnă la următorul mijloc de transport, denumire staţie, data, ora, etc. Se poate folosi ca şi mijloc de informare publică (anunţuri, reclame, etc.)

– Sistem WiFi 2,4 / 5 GHz – sistem de distribuţie wireless – pentru conexiune liberă la internet  pentru pasageri;

– Sistem de supraveghere video – asigură monitorizarea în timp real a sosirii / plecării din staţie a mijloacelor de transport public, a urcării / coborarii din acesta, integrităţii fizice a persoanelor şi echipamentelor instalate;

– Sistem de sonorizare ambientală / mesaje / anunţuri.

STATIE CAP TERMINAL:

– Sistem afişare Info Trafic / Media – asigură informarea pasagerilor cu privire la graficul orar al mijloacelor de transport in comun, al timpilor de aşteptare pȃnă la următorul mijloc de transport, denumire staţie, data, ora, etc. Se poate folosi ca şi mijloc de informare publică de către Administratia locală  (anunţuri, reclame, etc.)

– Sistem WiFi 2,4 / 5 GHz – sistem de distribuţie wireless – pentru conexiune liberă la internet  pentru pasageri;

– Sistem de supraveghere video – asigură monitorizarea in timp real a sosirii / plecării din staţie a mijloacelor de transport public, a urcării / coborȃrii din acesta, integrităţii fizice a persoanelor şi echipamentelor intalate;

– Sistem încărcare rapidă FastCharger minim 2 posturi – Sistem specializat pentru încărcare rapidă în staţii terminale de traseu. Sistemul este astfel conceput încȃt în timpul de 10-13 minute atȃt cȃt un autobuz asteaptă la capătul de traseu plecare în cursa următoare să compenseze în proporţie de 75-80% energia consumată pe traseu în timpul cursei precedente.

INFRASTRUCTURA DE CURENTI SLABI

Se propune realizarea unei retele de comunicatii bazata pe suport de fibra optica care să asigure interconectarea între centrul de monitorizare si dispecerizare, garaj si toate statiile de autobuz  care deservesc Linia Verde de transport public. Echipamentele si materialele amplasate de-a lungul traseului Liniei Verde de transport public vor fi: a) Canalizatie îngropata cu canale de tragere si camine de amplasare echipamente b) Fibra Optica – Single Mod – 24 c) Elemente repartitoare si terminale de FO

Autobaza – Se propune realizarea unei autobaze, având rol de depou pentru un numar de 8 +1autobuze electrice care vor deservi transportul public urban. Totodata, în incinta propusă pentru realizarea autobazei se va face nu doar gararea în spatiu acoperit cât si încarcarea autobuzelor, prin racordarea la statii de încarcare, precum si minima mentenanta a acestora. In incintă vor  fi amplasate vestiare pentru personal si dispeceratul de management al traficului. Autobuzul electric este de max.10 metri lungime, cu cca. 25 de locuri pe scaun, doua usi, autonomie de 250-300 km, cu sasiu usor şi podea joasă.

Sistemul de management al traficului – Pentru managementul traficului şi monitorizarea video a întregului traseu este utilizat un sistem de dispecerizare centralizat. Centrul de management al traficului se va amenaja  în cadrul dispeceratului care deserveste Linia Verde si asigura prin intermediul sistemelor automate instalate pe traseul – Linia Verde – fluidizarea circulatiei mijloacelor de transport public care o deservesc si contine următoarele elemente:

Dispecerat Monitorizare Video :“Sistem Monitorizare Linie Verde” este un sistem informatic care rezolvă problema integrării, centralizării si vizualizării camerelor video din sistemele de supraveghere video CCTV Stand Alone instalate  în staţiile de autobuz care deservesc aceasta linie si în interiorul autobuzelor de pe acest traseu . Sistemul permite simultan atât vizualizarea în timp real a tuturor camerelor instalate, cȃt şi imagini înregistrate.

Dispecerat monitorizare info / trafic – Sistemul asigura monitorizarea în timp real a echipamentelor GPS instalate pe mijloacele de transport public care deservesc ruta. Asigură unda verde mijloacelor de transport public.

Dispecerat monitorizare alarme tehnice mijloace de transport şi echipamente instalate în staţiile de asteptare – – Sistemul asigură monitorizarea în timp real a alarmelor / defectelor tuturor echipamentelor instalate pe mijloacele de transport public şi pe toate facilităţile care deservesc ruta”.

16 comentarii

  • Si după ce se vor realiza toate acestea vor veni Electrica, Aquabis si cine mai ştie cine va fi la vremea respectivă si se vor apuca voioşi sa spargă străzi şi trotuare fără să-i oprească nimeni!!!!!

  • Se va realiza pista de biciclisti pe suport ” piatra naturala de 6 cm”???
    Adica biciclistii vor fi obligati sa circule pe un suport denivelat de sa le clantane dintii in gura. Mai mult, cum lucrarile se vor face de aceasi calitate ” numai gropi si numai damburi” e clara treaba cum va arata pista de biciclisti in orasul european guvernat de tatuca Cretu.
    Gropi si pavele ridicate inca dinainte de inaugurare.

    Ba Cretu, ba Avram, ba Niculaie, CAND VETI REPARA trotuarele si pavajele platite cu sume exorbitante dar executate execrabil? CAND?
    Nu va e RUSINE?

  • De parcari nu se spune nimic. Cate parcari vor disparea pe strazile Gral Grigore Balan, Piata Petru Rares, Dornei, Piata Centrala, Gh.Sincai, Independentei?

  • Orasul „european” ar trebui cladit pe bazele RESPECTULUI FATA DE CETATEAN si fata de BANUL PUBLIC si de BANUL EUROPEAN! De acestea nu ar trebui sa abuzeze toti cretinoizii croiti pe tot felul de ciubucuri ordinare! Intai ar trebui obligati sa remedieze din banii vinovatilor ceea ce au lasat in voia unor (tot felul) de incompetenti, pavaje si alte rahaturi de constructii care ne coste cat nu merita pe noi, cetatenii!

  • se spune ca se face banda prioritara la dus si banda prioritara la retur. deci 2 benzi alocate pentru autobuz. dar sunt 2 benzi in total. restul pe unde mai circulam cu masina?
    si vreau sa vad in sensul giratoriu de la domus cum vireaza dreapta un autobuz, ca abia ai loc cu masini mici.si parcarile?

    • nu in totalitate, doar capatul de sus, se vede ca dornei este pentru coborare si pentru urcare!!! 300m

    • Nu exista inca desene clare unde poti vedea mai exact cum va arata pistele de biciclete? Vor fi linii trase pe drum existent sau construit nou linga drum existent? De unde spatiu mai ales prin oras? Sincer eu nu prea inteleg cum va arata din cimitirul de cuvinte de mai sus. Pare abureala.

  • No asta da realizare! Poate a mere cretu cu cursa la lucru, daca tat iese pe interval cu asa ceva!
    Pe cand OZN-uri, primare?
    Vad ca te pricepi la orice, in-afara de administrat cum trebe orasu asta!

  • Pentru aprobarea acestui proiect ,ca si a celorlalte ,care vor impune cheltuieli f mari,ar trebui sa se faca o consultare ampla a populatiei,chiar un referendum,pt a nu fi pusi in situatia jenanta de a merge la sedintele CL al PSD de la Primarie si sa fim scosi de politistii zelosi.

  • Nici o vorba suflata despre cate sute de copaci maturi vor disparea de pr GR. BALAN, DORNRI, SINCAI, INDEPENDENTEI, LIBERTATII. Oare de ce nu se spune acest aspect ?Astfel LINIA VERDE se va face sacrificand mii de mp de spatiu VERDE cat totalizeaza coroanele arborilor. Numa e o poveste ca ar fi LINIA VERDE, in fapt este o mare pacaleala. Oricum dupa acest mijloc tot coaptele de masini vor veni aliniate. Atunci sa-i vedem pe cetatenii care se vor duce la o promenada cat aer toxic vor inspira. De pe acuma anunt ca nu voi intreprinde nimic in acest sens. Sunt si tineri in acest oras , nu aveti decat sa va construiti ziua de maine asa cum doriti. Eu am parcul meu, padurea mea si stilul meu de a trai sanatos. Daca dvs nu doriti e treaba voastra.In mod normal daca APM-ul respecta si aplica LEGEA 24 a SPATIILOR VERZI privind soarta arborilor de aliniament , nu ar trebui sa fie emisa o astfel de Autorizatie.

  • Ideea in sine este buna, dar traseul nu.
    Dupa cum e cunoscut autobuzele, chiar electrice, produc vibratii importante. Traseul ales, din cate se poate constata, trece chiar prin zona istorica și poate afecta iremediabil si asa subredele constructii medievale.
    Dar ce ne facem cu ideile crețe de campanie electorală ale primului gospodar(sustinut de un mare partid), prin care se dorea o linie de tramvai, se renunță oare la aceste aberații sau nu? Justificata oarecum de EXPANSIUNEA extraordinara a urbei(sporirea populatie Bistritei este se pare singulara în Ardeal, pe lânga cea a Clujului), întarita si de cele scrise de întâiul statistician al judetului, aceasta idee iata, se continua puțin nuanțat.
    Oare nu ar fi mai rentabila o linie de troleu, care sa urmeze strazile ceva mai largi, cu o infrastructura ceva mai bună? Nu ar trebui astfel un numar mare de autobuze, care sa stea imobilizate pentru incarcare. De altfel aceste autobuze au un pret mult mai mare fata de trolee, iar împreuna cu realizarea alimentarii cu electricitate, tot ar fi mai rentabile în timp!
    Poate e o idee, chiar daca se pare ca petele pe creier ale unora nu se pot sterge!

    • O propunere relativ buna ,adica este ceva mai mult decat nimic.Traseul trebuie regandit.Cel putin un sens nu trebuie sa treaca prin centrul istoric,daca nu se poate in totalitate.Studiat in asa fel incat sa nu se taie nici un copac si sa nu dispara nici macar un loc de parcare existent in momentul de fata.Totodata linia ar trebui prelungita inspre UNIREA pana dincolo de Casa Agronomului ,iar catre VIISOARA ,spre SARATA cat mai aproape de zona cu ape sarate ,pentru ca cetatenii sa poata beneficia de aceste ape si namoluri extraordinare ,mult mai bune decat cele de la Teghirghiol( sa functioneze cel putin in perioada de vara ,2-9 luni cel mult).Tot a zis domnul primar ca face o baza de tratament mai cava ca la Figa la Slatinita si eu nu pot sa o localizez inca .

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.