Primăria Bistrița a achiziționat, printr-un program al Administrației Fondului de Mediu (AFM), un lot de 25 de mașini Dacia Spring Full Electric. 7% din numărul total de mașini finanțate prin programul AFM au ajuns la Bistrița.
Valoarea mașinilor este de peste 2,7 milioane lei, însă costul pentru municipalitate este zero, deoarece valoarea grantului acoperă sută la sută prețul mașinilor, a declarat primarul Ioan Turc.
Mașinile vor fi folosite de structurile din cadrul Primăriei Bistrița, precum Poliția Locală, SVSU, Direcția Infrastructură și Servicii, Centrul Cultural Municipal.
Primarul Bistriței a spus ce câștigă municipalitatea prin această achiziție: ”Pe un număr de 24 de mașini cu motor termic, costurile cu carburantul în 2021 au fost de 98.000 de lei, iar în 2022 – 133.541 de lei. Cheltuielile cu reparațiile s-au ridicat în 2021 la aproape 90.000 de lei, iar în 2022 la 96.000 de lei. Deci costurile cu carburantul și cu reparațiile au fost de peste 415.000 de lei. Aceste cheltuieli vor fi reduse drastic în urma acestei achiziții. Vom elimina cam 70% din costul pe care mașinile cu motor termic, unele vechi, le presupune. Sunt mașini nepoluante, au un gabarit redus și sunt foarte potrivite pentru circulația în oraș, iar un loc de parcare pentru o astfel de mașină este mult mai ușor de găsit decât pentru o mașină mare. Sunt o pledoarie pro mediu și pro civilizație. Retragem mașinile cu motor termic și le înlocuim cu cele cu propulsie electrică. Veți vedea ce economii va face Primăria și implicit comunitatea”.
Pe toate autoturismele a fost pus logo-ul Primăriei Bistrița. ”Oamenii vor vedea mașinile Primăriei în trafic, nu au ce căuta mașinile nici acasă la cineva, nici în alte locuri care nu au legătură cu activitatea de serviciu, deci este o măsură de transparentizare până la urmă”, a afirmat primarul.
El a adăugat: ”Este o pledoarie pe care o facem pentru ca oamenii să renunțe la mașinile cu gabarit mare. Vedem tot felul de mașini de teren prin oraș, mult mai potrivite pe dealuri, în pădure. Nu știu de ce este nevoie neapărat în oraș de mașini 4×4, care consumă 20% în mediul urban, care ocupă trei locuri de parcare pe lat și pe lung, când pentru a ne rezolva aceleași probleme putem folosi mașini de dimensiuni mai mici. Nu fac o pledoarie pentru o anumită marcă, ci pentru ca în oraș să fim mai prietenoși unii cu alții, mai prietenoși cu mediul. Municipalitatea va încuraja prezența în oraș a meșinilor nepoluante prin tot felul de politici, precum taxe zero la parcare”.
Ioan Turc a menționat că anul acesta se va deschide Linia Verde cu autobuze electrice între Unirea și Viișoara, cu costuri zero pentru călători, vor fi date în folosință pistele pentru cicliști, se vor putea folosi atât biciclete electrice achiziționate prin proiect cât și trotinete electrice, printr-un parteneriat cu un operator național.
Municipalitatea este în discuții cu un furnizor de servicii pentru montarea de GPS și sonde pe utilaje, astfel încât controlul pe consumul de carburant să fie corespunzător.
În ceea ce privește programul Rabla Local la Bistrița, deschis luni, prin intermediul căruia se pot casa 1.000 autovehicule uzate în vederea acordării către beneficiari a stimulentelor (2.400 de lei de la AFM și 600 de lei de la Primărie), Ioan Turc a menționat că ”1.000 de mașini vechi luate de pe domeniul public este cel mai ieftin cost pentru un loc de parcare pe care poate să îl aibă autoritatea locală, este un avantaj să ai eliberate 1.000 de locuri de parcare”. Plățile se vor face fie începând din această toamnă, fie începând din primul trimestru al anului viitor, în funcție de cum se mișcă lucrurile.
jos palaria domn primar, se vede o mare diferenta intre cum abordati dumnevoastra lucrurile si cei dinainte. de fapt, chiar si primari din tara ar trebui sa va urmeze exemplul la multe capitole.
felicitari si spor la treaba mai departe!
Du-te ma Citizen!!!! Sa mori tu!!!!! Uita/te la oraș cum arată!!!! Dacă aia dinainte nu făceau proiectele, nici in ziua de azi ăștia nu se apucau de nimic! Așa s-au apucat ca vai de ri după 3 ani!!! Și acuma e dezastru, normal. Dar când va fi gata, tot ălora dinainte trebe sa le multumim! Parcul, cada de cultura, centrul vechi, pasajele, etc sunt de pe vremea ălora pe care ii criticati. Da de luat scame de pe sacoul primarului se pare ca sunteți expert! Pe banii noștri face, e treaba lui sa facă nu face el vreo minune! Ce îl tot gratulați atata? Apropo știe cine sunteți? Ca sa va poata multumi ptr osanale???? Suntem siguri ca da! Poate sunteți și plătit din bani publici!!!!
Ii ok,daca un autoturism 4×4 consuma doar 20%! Ii un procent foarte bun!!! Era mai rău dacă consuma 20 de litri de combustibil la 100 de km parcurși! No hate!
Si eu am 4×4 consuma tot timpul 16 kw si in ecranul de jos mai am o optiune pentru TVA
Ce faceți măi . cu 25 de mașini într-un oraș în care totul e la distanță de mers pe jos. În special primarul, administratorul public și poliția locală ar trebui să meargă pe jos. 25!!! rușine. Ia încălecați o bicicletă să vedeți că nici o pistă de biciclete nu e ca lumea. Ia luați-o pe jos pe trotuarele inexistente să vă rupeți încălțarile
In oradea sunt doar 3 masini la 80 de angajati
In bistrita 25 electrice si 70 pe benzina
Foarte corect! Bravo! Pe lângă primarie, adică in centru, 90% din mașini sunt ale trantorilor din primarie care sigur parchează gratis, ba mai se și plâng sau amenință dacă le mai zgârie câte cineva bijuteria!!!!!! Ia sa vina ei pe jos la munca și parcarea sa fie ptr cetateni nu ptr angajați!!!!!!! Nu va e Rușine??????
Nu ai cum să mergi pe jos! Trotuarele sunt bombardate sau nu există sau sunt blocate de mașini parcate.
Primarul de ce are nevoie de 4×4, cu motor de 2.0 benzină? De ce nu si-a luat un logan de 0.9? Sau un duster de 1.3, care consuma mult mai puțin decât cel de 2.0.
Dovadă pură de ipocrizie.
O ce primar avem, este foarte bun, destept , frumos si cu bani!
Mai ales cult…
În Bistrița se pare că avem de 6 ori mai mulți angajați la Primărie decât în Oradea și de 5 ori mai multe mașini pe cap de angajat, dacă sunt corecte cifrele avansate de dvs. Dar…ce e Oradea fața de Bistrița…
Dar ceva panouri electrice pe garajele primariei pe cand?
Nu se poate ca nu da autorizatie de constructie urbanismu si nici zekretara ,aviz juridic.
Dacă tot vrea sa rezolve o problemă cu mașinile din trafic, atunci sa trimită poliția locala împreună cu echipaje ARR sau RAR, care au competențe, și să ia taloanele la cazanele care afumă de nu mai vezi drumul. Tot felul de vechituri cu DPF scoase și multe alte probleme, care chiar poluează și nu au ce căuta într-un oraș modern.
Politia locala nu are atributii si competente sa verifice si sa decida starea tehnica a autovehiculelor.Nu iti dori sa le dea cineva la astia puteri de astea. Politia locala poate eventual sa se ia de atelaje care circula prin oras,de cei care devasteaza ghenele si tomberoanele ,de cei care au anilale de companie si nu respecta regulile ,de parcari si altele asemenea.Si orixum nu fac nimic toata ziua decat frecangeala platita f bine din banii tai ,ai mei ….etc.
Aia cu Jeep-uri cat un apartament si le iau sa vada lumea cine sunt ei, nu de alta. Ar trebui putin echilibru nici Jeep-uri cat un tir dar nici masinute de jucarie in care daca ai mai mult de 1,60 le conduci de pe bancheta din spate.
Crețu era pentru mine un primar prost și încăpățânat! Ăsta este ….”Prostul dacă nu-i fundul, parcă nu e prost destul”. Cum zic Paraziții..Gucci nu știe că îmbracă un prost. ..
Orașul e bombardat, în fața halei Decebal tronează o groapă enormă cu apă și primarul se împăunează cu niște conserve electrice, numai ca să fie și el „TRENDY”. Acestor conserve după 2-3 ani li se uzează bateriile și sunt de aruncat.
O sa se trezeasca primaria data in judecata pentru spor de stat cocosat in spring si efect de supozitor al scaunelor in dosurile late ale domnilor si doamnelor.Vine sindicatul lui tanti horticola si va face proces.Luati mai bine niste ims uri din casari de la armata .Alea rezista si la gropile si transeele din oras si la greutate ca au arcuri pe foi.Plus 4×4.
Am vazut astazi 2 din lotul de masini electrice parcate la Palatul Culturii. Oare pt ce ar avea nevoie? Sa se deplaseze in plimbare pana la primarie, la Trezorerie sau pana la Sinagoga?
Nu mai puneti intrebari de bun simt si sa asteptati raspunsuri din partea autoritatilor tot de bun simt.Motivul achizitiilor e unul singur.Vedeti cine e vanzatorul si legaturile politice cu reprezentantii cumparatorului si primiti raspunsul.Alea cu grija pentru sanatatea voastra sunt harneli.
Unde o să le încărcați?!
La stațiile publice care primăria le-a construit prin oraș? Sau la kaufland după ce faceți cumpărături!