Actualitate

Lucrările la ”Linia Verde” vor fi executate de compania MIS Grup Anieș

Primăria Bistrița a desemnat câștigătorul licitației pentru realizarea infrastructurii Liniei Verzi – autobuze electrice care vor circula între Unirea și Viișoara.

Lucrările aferente obiectivului de investiţii “Linia Verde de transport public utilizând mijloace de transport cu motor electric sau hibrid sau normă de poluare redusă” vor fi realizate de o asociere de firme care are drept lider societatea MIS Grup Anieș, valoarea adjudecată a contractului fiind 30.340.311 lei fără TVA. Suma scoasă la licitație a fost de 33.146.028 lei. Alături de MIS Grup vor lucra Drumserv din Mureș, Electrogrup din Cluj și o serie de subcontractanți.

Cealaltă ofertă a fost depusă de o asociere din care făcea parte firma CML.RO.

Firma MIS Grup mai lucrează în asociere la Bistrița și în alte proiecte mari, cum ar fi restaurarea Bisericii Evanghelice, consolidarea și modernizarea clădirii vechi a Colegiului Național ”Liviu Rebreanu”, drum de acces și utilități în Wonderland, reabilitarea Școlii Gimnaziale nr. 1, a Liceului Tehnologic ”Grigore Moisil”, construirea unui Aquapark în Wonderland.

Proiectul ”Linia Verde de transport public, utilizând mijloace de transport cu motor electric, hibrid sau normă de poluare redusă” se va derula cu fonduri europene prin Programul Operațional Regional. În luna martie 2019 a fost semnat contractul de finanțare (58,8 milioane lei/12,8 milioane euro).

Lucrările propuse sunt: lucrări de remodelare a elementelor geometrice ale străzilor, realizarea de benzi dedicate/prioritare transportului public, realizarea pistelor pentru biciclişti, reabilitarea trotuarelor, realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă pe unele străzi, lucrări de iluminat public cu sistem de telegestiune, lucrări de infrastructură curenți slabi, lucrări de construire a unei autobaze care va cuprinde un depou pentru garare şi un dispecerat pentru managementul traficului, lucrări de construire staţii de autobuz: 42 de stații de autobuz curente şi 2 staţii de autobuz tip cap terminal.

Linia Verde va avea 44 de stații, 24.900 mp suprafață piste de cicliști, 4.553 mp suprafață piste de cicliști marcate, 39.515 mp suprafață trotuar, 18.101 mp suprafață carosabilă reabilitată. Traseul va fi: Unirea – Calea Moldovei – Gen. Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara și retur. Transportul va fi gratuit.

Prin proiectul Linia Verde se vor realiza:

  • Realizarea benzilor dedicate/prioritare, după caz, pentru mijloacele de transport public local de călători (autobuze electrice) prin construirea infrastructurii rutiere aferente culoarului benzii dedicate şi separarea fizică a acesteia de restul traficului rutier prin sisteme specifice, în vederea îmbunătățirii eficienţei transportului public de călători, a frecvenţei şi a timpilor săi de parcurs.
  • Achiziționarea de noi mijloace de transport – autobuze electrice.
  • Construirea pistelor pentru biciclete și modernizarea traseelor pentru pietoni.
  • Modernizarea/reabilitarea benzilor (partea carosabilă) utilizate pentru transportul autoturismelor, ca parte a activităţii de reconfigurare/configurare a străzilor urbane cu benzi dedicate, pe străzile General Grigore Bălan, Gheorghe Șincai și str. Calea Moldovei – parțial.
  • Construirea unei autobaze aferente transportului public local de călători cu autobuze electrice, cu centru de comandă pentru managementul traficului Liniei Verzi.
  • Achiziţionarea şi instalarea punctelor de reîncărcare a autobuzelor electrice.
  • Construirea şi modernizarea staţiilor de transport public de călători pe traseul Liniei Verzi.
  • Crearea unui nou traseu de transport public.

Foto cu caracter ilustrativ

17 comentarii

    • Linia verde o altă prostie făcută de politicenii tâmpiţi de la noi numai pentru a sifona bani europeni.
      Fac linia verde fără să fi întrebat pe nimeni din oraș. Măi politiceni aţi întrebat pe cei ce locuiesc pe acest traseu dacă vor linia verde lui pește prăjit ?!!!!!!
      Turcule făţi linia verde pe pietonal sub geamul tău nu pe strada mea.

    • Turc vei vedea ca are treaba cu Linia Verde in momentul in care o sa se finalizeze. Va venii in fata Bistritenilor cu realizarile lui printre care si Linia Verde. Bag mana in foc ca se va lauda cu aceasta investitie chiar daca aceasta este marca PSD si probabil are diferite probleme.c

    • Voi sunteți tot aia care va plângeți ca e aglomerat orașul, sunteți de tot rasul. Va place sa trăiți intr-un oras poluat și aglomerat, Rămâneți in era comunista și plimbați-va tigăile prin oras și totodata plecați-le pe prima banda ca acolo sunt locurile de “parcare”

    • Interesant este faptul că de ani de zile se doreste, ori se asfaleaza doar străzile principale din oraș. O stradă, cum este str. REMUS CRISTIAN BUCUR a fost inclusă pentru asfalare încă din timpul mandatului ing. V. Moldovan, a continuat cu includerea pentru asfaltare în mandatul ing. O. Crețu si astăzi, după 20 de ani rămâne tot neasfaltata, locatarii plătind același impozit că si cei ce beneficiaza de asfalt. Mai mult, pe această strada noaptea nu vezi niciun bec. As merge mai departe, rugand edilul orașului sa verifice cum arată canalul VALEA RUSULUI si cum este pregătit acest canal pentru evitarea inundațiilor, unde avem legi clare în competența primăriei. Mie rusine sa le spun altora ca Bistrița este un oraș frumos.

  • Recunosc ca ma asteptam sa castige Dimex 2000 , da nu-i rau nici cu astia care au un dinte impotriva padurilor.So pe ei nea Balane.Arata-le ce inseamna verde , cine n-are pierde.Asta-i chiar ironia sortii sa faca LINIA VERDE CEI CARE TAIE PADURILE! E tare hazlie situatia…

  • LEO. Sa vedem numa cum putem salva copacii din calea asa zisei Linii Verzi. Se pare ca vor disparea copaci de aliniament cu zecile pe anumite portiuni desi in proiect nu apare nimic in sensul asta. Vom vedea ce putem corecta cu domnul Primar TURC pt. ca altfel se va numi LINIA GRI .

  • Mie imi place idea si vedem cum va fi cu executia pe urma. Chiar daca e un proiect initiat de primaria rosie, e foarte ok. Cea ce cred ca poate fi o problema este executie de la MisGrup, ca de obicei proiectele lor dureaza mult si nu sint la nivel de calitate la care de exemplu se ridic Dimex sau CML, care au vizibil o prestatie mai buna si mai rapida de cit MisGrup. Ma gindesc doar la faza cind nu au lucrat la Liviu multe luni si fix cind s-au terminat vacante au inceput si ei sa se trezeasca. Doar pana la urma nu stiu de alte firme care au capacitatea asta de cit cele trei mentionate. O pista de biciclete separata, larga si protejata de trafic auto din Viisoara pana in Unirea ar fi o minune oricum si astept desene cu detalii mai ales la intersectiile (nu doar linii trase pe un plan cu scara mare)

  • În legatura cu Linia Verde de transport public intre Viişoara si Unirea, cu mijloace de transport în comun cu motor electric, hibrid sau cu normă de poluare redusă, era bine ca traseul să fi fost reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, unde străzile Gheorghe Șincai si Dornei sunt prea inguste si nu permit amenajarea unor benzi dedicate transportului public si prevăzute cu alveole pentru statiile de autobuz. Prin definitie, conceptul de „linie verde” presupune pe lângă mijloace de transport public ecologic si implementarea unor măsuri de separare a căii de rulare a mijloacelor de transport public, în scopul creșterii vitezei de deplasare și diminuării duratei călătoriei. În același timp sunt vizate măsuri de restricționare a circulației autoturismelor private prin diminuarea tramei stradale și descurajarea parcării în zonele aglomerate.
    De aceea, traseul pentru Linia Verde de pe bulevardul Independentei ar fi trebuit să fie deviat de la Poșta veche pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde pot fi amenajate fără probleme benzi dedicate de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in zona centrală pe traseul pasajelor recent amenajate cu bani europeni. De asemenea din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi putea să fie continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri întortochiate pe strada Bistricioarei, care este la rândul său o stradă ingustă.
    În felul acesta pe străzile Gheorghe Șincai si Dornei ar putea fi amenajată doar pistă pentru biciclete cu dublu sens asemănătoare celei existente deja pe bulevardul Independentei, care să treacă prin centrul orasului până la Piata Petru Rares. Oricum, ar trebui reconfigurate si sensurile giratorii de pe traseul „Liniei Verzi”, astfel incat să poată fi acordată prioritate bicicliştilor şi pietonilor, cu un inel interior pentru maşini, altul exterior pentru biciclişti si de asemenea, treceri de zebră pentru pietoni la toate ieşirile din sensul giratoriu.
    Vezi: https://www.bbc.com/news/uk-england-cambridgeshire-53769480

  • Datorita MIS GRUP a împrumutat primăria bani să plătească lucrările la CNLR , deoarece nu au terminat lucrările la timp și au pierdut fondurile europene alocate acestor lucrări. Într-o țară normală MIS GRUP plătea daune și nu mai prindeau in veci lucrări publice.

  • Ideea propriuzisa de „linie verde”, ca si alte idei de proiecte, este una simpla si foarte benefica. Nu toate ideile au fost stralucite, iar cele care angajeaza sume mari, de peste 1 mil. euro sa zicem, sau care afecteaza consistent viata unui numar mare de cetateni, ar trebui validate cumva de acestia (proces de validare nu asa de simplu cum pare). PROIECTAREA si IMPLEMENTAREA unei idei de proiect precum „linia verde” este un lucru complex si complicat si reprezinta ADEVARATA provocare. Inainte de a ranji onctuos si superior la ceilalti, cocotat pe „o idee de proiect nemaipomenita” (gen „coada la cireasa” ulterior descoperindu-se si sursa procesului copy/paste), ar trebui ca primul gand sa fie catre cei care ar beneficia de aceasta idee si ce cred ei despre acest subiect. Pare surprinzator, dar in ultimii ani „ideile de proiect”, transpuse in acele documentatii de solicitare a fondurilor europene, se aproba relativ usor pentru ca reteta de intocmire a documentatiilor a devenit una mult mai accesibila si destul de cunoscuta si de simplificata. In acest context este extrem de important ca IDEIA DE PROICT sa fie de calitate, utila, avand ca sursa o strategie locala serioasa, respectata pe termen lung de toti actorii politici. Un alt aspect cu influenta uriasa in dezvoltarea bazata pe fonduri europene este capacitatea de IMPLEMENTARE a proiectului aprobat pentru finantare. Ar fi nedrept sa nu se remarce faptul ca au fost si idei de proiect bune, simple si de bun gust – izolarea blocurilor, reabilitarea scolilor, a parcului, cu observatia ca uneori si aici implementarea a lasat de dorit. Pana in prezent echipele de proiect din primarie au facut in implementare destule greseli, cunoscatorii stiu de ce. Poate ca a venit vremea ca primarul, in contul caruia se deconteaza tot, sa caute cauza si sa vina cu solutii noi. Integrarea europeana este un proces istoric inceput de cativa ani, care va continua multi ani de acum incolo, la care trebuie sa se inhame toata societatea romaneasca, inclusiv cea din Bistrita, si cu siguranta TOATE structurile primariei. Atragerea fondurilor europene este esentiala pentru procesul istoric in care am fost antrenati si sper ca noul primar va sti cum sa transpuna in toate fisele de post aceasta activitate. Va incuraja si rasplati munca, profesionalismul, creativitatea si alte calitati care conduc la rezultate in acest domeniu. Cu siguranta se impune regandirea si redimensionarea misiunii si obiectivelor structurilor actuale, prin rescrierea regulamentelor interne, a procedurilor de lucru si a fiselor de post. Atragerea fondurilor europene este singura cale de a mari bugetul local intr-un mod consistent, o justificare morala si corecta de a sustine salarii bune in administratie (functionarii ar contribui direct la cresterea bugetului local care este si sursa salariilor lor), cea mai la indemana parghie pentru cresterea calitatii vietii in Bistrita. Aici nu este vorba doar de oameni din institutii publice, vremelnici, ci de principii, de pragmatism si aplicarea unor solutii simple, de bun simt si la indemana oricui …

  • @ o parere,

    Mama ce gargara !
    Am avut destula rabdare sa citesc textul tau pana la sfarsit pare sa fie copiat din Strategia de Dezvoltare a orasului adica vorbe multe care să umple paginile goale si care nu spun nimic…..

  • O să vedem ce calitate are această firmă ,când or termina lucrările pe valea Ghinzii până la UNIREA. Tare mă îndoiesc la cum se lucrează că se face ceva calitativ.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.