În trei şedinţe care au avut loc la Instituţia Prefectului, s-a discutat problema comunelor care, după ce au finalizat inventarierea terenurilor conform Legii 165/2013, mai au de soluţionat aspecte legate de suprafeţele parcelate validate pentru care nu au fost emise titluri de proprietate. De asemenea, s-a vorbit şi despre HG nr. 294/29.05.2015 privind „Programul naţional de cadastru şi Carte Funciară 2015-2023”.
„În majoritatea unităţilor administrativ-teritoriale, OCPI a efectuat măsurători începând din 1991, fiind simplificată procedura de aplicare a Programului naţional de cadastru. Astfel, proprietarii au posibilitatea ca, alături de titlul de proprietate emis, să primească şi extrasul de Carte Funciară, fără a mai fi nevoiţi să plătească expertize topografice”, se arată în comunicatul Instituţiei Prefectului.
Conform sursei citate, lucrări de cadastru se pot efectua acolo unde sunt emise acte de proprietate, respectiv titluri de proprietate, iar planuri parcelare se pot face acolo unde este necesară punerea în posesie a persoanelor fizice sau juridice în vederea emiterii titlurilor de proprietate.
În cazul localităţilor unde nu sunt efectuate măsurători, autorităţile spun că vor solicita finanţare de la Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară în vederea realizării planurilor parcelare.
În urma discuţiilor dintre reprezentanţii Instituţiei Prefectului, Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară şi fiecare primar în parte, s-a convenit ca pentru tarlalele parcelate şi validate, un reprezentant de la OCPI, împreună cu un specialist în domeniul fondului funciar din cadrul primăriei , să pregătească documentaţia necesară emiterii titlurilor de proprietate pe care le va elibera Comisia judeţeană de fond funciar.
Totodată, primarilor li s-a adus la cunoştinţă că, începând cu data de 20 mai 2015, se pot prezenta la sediul OCPI în vederea începerii lucrărilor de cadastru, care includ înscrierea imobilelor în Cartea Funciară, cu sprijinul Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară Bistriţa-Năsăud.
„Toate aceste demersuri vin, în primul rând, în sprijiunul cetăţenilor din mediul rural al judeţului, atât prin eliminarea unor cheltuieli inutile, dar şi pentru respectarea condiţiilor impuse de Uniunea Europeană în privinţa acordării plăţilor pentru agricultură, plăţi care începând din anul 2018 nu vor mai fi acordate pentru terenurile neînscrise în Cartea Funciară”, se mai arată în comunicatul dat publicităţii de Biroul de presă.
Printre primăriile care nu au rezolvat problemele de fond funciar se numără Şintereag şi Şieu Odorhei.
D-le Prefect. Si eu doresc asemenea servicii de la institutia D-vs, si va raportez ca deja batjocura a intrecut toate limitele. Stau de 8 ani cu casa P+ M finalizata fara AUTORIZATIA de CONSTRUIRE, cu toate ca pamantul pe care s-a efectuat constructia , a fost cumparata in 1939 de la SASI de tatal meu, DOCTOR in DREPT. Tot de 8 ani Justitia oarba si sluta in cazul meu, tergiverseaza o iesire din indiviziune cu vecinii mei, cu toate ca numai eu sunt proprietar exclusiv pe terenul liber de sub constructii, restul avand notat in CF doar acces de trecere. In rest, an de an, dau milioane multe la taxe si impozite, iar administratia nu stie sa citeasca niste acte iesite din sablonul cu care dansii sunt invatati.
ma ionica ce ai tu cu odorheiul,ori le stii pe toate?de le stii spune cum a fost inganat un cosilier mai mereu ca restul nu mai spun……
Sieu Odorhei este si el in top, nu?
Ionica ce in top.Pina la top e3xista evul mediu si apoi Odorheiu
Hirti si contrace……..moscociuc si gOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOorice…..
ma omeni,ma omeni lasatima sa va spun ,navem bani.La odorhei ii mare problema ne iau bani alti si dl. Jenor nu vrea sa ma ajute.Io nu stiu unde sa duc hirtile si contracile.
du-le la carmolact ca va da 2 litri de lapte….praf!