Mașinile parcate neregulamentar pe domeniul public al municipiului Bistrița vor fi ridicate cel mai devreme începând cu luna septembrie a acestui an, a anunțat viceprimarul Sorin Hangan la dezbaterea publică a Regulamentului privind activitatea de ridicare, transport, depozitare și eliberare a autovehiculelor staționate regulamentar de pe domeniul public al municipiului Bistrița, la care au participat Marius Bălan și Alexandru Toniuc.
”Regulamentul va intra în ședința Consiliului Local din 29 iulie, după care, timp de o lună, va fi făcută activitate de prevenție în sensul că șoferii care își parchează mașinile pe spațiul verde, pe alei și în locuri nepermise vor primi avertismente și apoi, după 30 de zile, va începe ridicarea efectivă cu mașina cumpărată în urmă cu trei ani de Primăria Bistrița. Mașinile ridicate vor fi depozitate în Zăvoaie, unde a fost amenajat un spațiu corespunzător și de unde se vor putea prelua 24 de ore din 24 de către proprietari sau împuterniciții acestora fiindcă vom avea acolo un om”, a spus viceprimarul Sorin Hangan.
În ce privește cele 3.000 de locuri de parcare care ar dispărea din cauza proiectelor de mobilitate urbană, viceprimarul a spus că în realitate nu sunt atât de multe.
”Lucrurile stau așa: aici intră și mașinile parcate pe marginea drumului pe care noi nu le putem ridica în baza acestui regulament. Problema ține de Poliția Rutieră pentru că, de fapt, ele sunt parcate pe o bandă de sens. Până acum, în mod tacit, cetățenii și-au parcat mașinile pe marginea drumului, Poliția nu a zis nimic, administrația nu a zis nimic și am ajuns în situația în care, dacă avem nevoie de ambele benzi pe sens, va fi o problemă. Altfel, sunt mai puține locuri de parcare care se vor desființa cu acest proiect Linia Verde”, a spus el.
În ce privește lipsa locurilor de parcare publice unde oamenii să-și lase mașinile, semnalată de Marius Bălan, viceprimarul a răspuns: ”Nu am dormit, am verificat deja 9 din punctele termice care nu au fost revendicate, am făcut documentația la OCPI, le-am trecut în domeniul public, în privat și vom demola cele 9 puncte termice. Am avut și discuții cu constructori de parcări supraetajate care nu necesită spații ample cu o mare suprafață pentru rampa de urcare și coborâre, adică sunt module unde pe 60 de mp, 10mpx6 mp încap 25 de mașini, ceea ce ar rezolva multe situații fiindcă nu avem suprafețe foarte generoase în proprietate”.
Sorin Hangan a vorbit și despre acele situații în care cetățenii s-au obișnuit să parcheze fix în fața blocului, deși sunt locuri libere de parcare în spatele blocului. ”În spatele blocului unde se află ITM de pe C.R. Vivu sunt 15 locuri de parcare de reședință libere, dar oamenii parchează tot în fața blocului că e mai facil și nu costă nimic. Sunt câteva zone în care încercăm să găsim soluții, dar sunt și multe zone în care vom rezolva în scurtă vreme problema parcărilor”.
La dezbatere a participat și Alexandru Toniuc, fost ales local, care a atras atenția asupra unor vulnerabilități ale proiectului de regulament care ar putea duce, în opinia lui, la diferite abuzuri.
”Nu-mi doresc niciun fel de abuz. Îmi doresc să ne civilizăm un pic. Vom ridica doar mașinile care frizează bunul simț. Nu ținem să facem avere (din încasarea taxelor de la cei cărora li se ridică mașinile – n.r.). Când un cetățean urcă cu roțile pe trotuar și îl umple de noroi mi se pare puțin să-l amendezi cu 2.000 de lei, nu cu 350 de lei. E mică amenda pentru unul capabil de un asemenea gest. Nu mă interesează cine este, nu mă interesează ce mașină are pentru că gestul e incalificabil. Este peste puterea mea de înțelegere, deși sunt un tip tolerant”, a spus Sorin Hangan.
Potrivit proiectului de regulament ce va intra în dezbaterea Consiliului Local este interzisă staţionarea neregulamentară pe domeniul public al municipiului Bistriţa a autovehiculelor de orice marcă, tip, precum şi a remorcilor, în următoarele situaţii:
- în stațiile de taxi;
- în parcuri;
- pe alei și zone pietonale, piste pentru biciclete;
- pe zonele verzi, scuaruri, peluzele dintre carosabil şi trotuare;
- în parcări amenajate şi semnalizate corespunzător, în următoarele situaţii: parcări cu abonament ocupate abuziv;
nerespectarea marcajului rutier de parcare astfel încât se ocupă două locuri; parcări publice cu plată ocupate fără achitarea tarifului de parcare sau fără afișarea la loc vizibil, sub parbriz, a tichetului de parcare; staţionarea vehiculelor cu caracter publicitar fără acordul Primăriei, chiar dacă deţin abonament sau tichet de parcare valabil - în pieţe;
- în cazurile în care prin poziţia sa vehiculul determină perturbarea traficului rutier, blochează accesul unor obiective, locuinţe, garaje sau alte vehicule, pune în pericol siguranţa circulaţiei, stânjeneşte lucrările de igienizare, de reparare/modernizare a drumurilor publice și rețelelor edilitar-gospodărești, de refacere a marcajelor de circulaţie corespunzătoare sau de ridicare a deșeurilor municipale de către operatorul de salubritate desemnat.
Șoferii care vor încălca noile reguli vor fi amendați cu sume cuprinse între 200 de lei și 600 lei și li se vor ridica mașinile. Încălcarea regulamentului va fi constatată de Poliția Locală constată, iar mașinile vor fi ridicate de Direcția de Servicii Publice a Primăriei Bistriţa. Vehiculele ridicate se vor depozita, sub pază, în spațiul special amenajat din municipiul Bistrița, str. Zăvoaie. Activitatea de ridicare nu se va efectua în cazul în care proprietarul sau utilizatorul mașinii se prezintă înainte de încheierea operaţiunilor de ridicare şi achită tariful prevăzut pentru cheltuielile de deplasare efectuate de prestator.
Tarifele care trebuie achitate la Direcția Servicii Publice a Primăriei Bistrița pentru recuperarea vehiculului sunt:
- tarif de ridicare, transport şi depozitare de 350 lei/autovehicul;
- tarif de staţionare de la ridicare până la eliberarea vehiculului pentru fiecare zi de întârziere în valoare de 25 lei/autovehicul/zi,
- tarif de deplasare – 150 lei.
Tariful de deplasare se referă la situația în care proprietarul sau utilizatorul autovehiculului se prezintă înainte de încheierea operaţiunilor de ridicare – 150 lei, la care se adaugă TVA.
Vicele nu a avut ce face și a recunoscut că primarul Turc a mințit când a declarat că se pierd prin implementarea proiectelor 3000 de locuri de parcare din Bistrita.
De la 200-300 de locuri de parcare, la 3000 e o diferența mare.
Hangan înțelege asta că e inginer, Turc doar un politruc demagog.
Fabulezi maxim, chiar si PSD-ul stia ca se pierd 3000 de locuri de parcare, lucru recunoscut cu greu si de Niculae. Daca ai ajuns sa compari inginerii cu juristii, e clar ca ai probleme cu toate categoriile profesionale. Unii or fi mai buni decat altii, in mintiuca ta.
Nu ai înțeles nimic. Nu mai auzi și nu mai vezi bine de la spuma care îți iese prin toate orificiile de la atâta prostie. Mă așteptam să fii mai curajos, dar ești un laș care nici măcar nu e în stare să privească lumea în ochi. Tot pe telefon și tot pe foi te uiți. M-am tot gândit la un cuvânt care să ți se potrivească și am găsit, într-un final: șleampăt. Atât la înfățișare, cât și la caracter. Să ai o zi frumoasă ca tine!
Terminati cu aberatiile! Mai mult de 200 de locuri de parcare nu se pierd prin realizarea proiectului cu pistele de biciclete si Linia Verde.
Le poate socoti oricine, se va constata simplu realitatea, sau se poate cere primariei o solicitare de informare in acest sens. Conform legii este obligata sa raspunda.
Declaratiile politice ale lui Turc nu rezolva problemele reale ale orasului.
Trebuie sa vina cu solutii si proiecte, pentru ca pana acum nu a pus nimic pe masa. Doar…avem de gand, ne gandim, analizam, ne propunem….bla, bla, bla..)))
Administratia vegeteaza pe proiectele lui Cretu si Niculae, tot ceea ce se face prin oras, e lasat de ei. Bune, rele, astea sunt in lucru.
Actualii nu au adus nimic nou, desi s-au laudat ca schimba tot.
Hangan asta e un mincinos la fel de mare, în spate la ITM sunt locuri de parcare proprietate privata care apartin de acel bloc realizat de catre Casa de Investitii Alianta.
De aia parcheaza locatarii aia în strada pentru ca acele locuri de parcare nu le apartin decat daca le platesc si sumele nu sunt modice.
Si culmea, cum zice Hangan, aia parcheaza chiar in fata blocului doar ca accesul in bloc se face prin spate.
Ai voie sa parchezi, problema e ca nu sunt locuri suficiente, sunt in total vreo 10 locuri de parcare la un bloc de 60 de apartamente.
Asta din cauza mafiotilor care au dat avizele de constructie asa cum stim din presa ca le-au dat.
Asa ca sa nu vina acuma sa ne abureasca ca nu vrem sa parcam civilizat si ca suntem mai tarani ca ei.
Nu, pur si simplu suntem oameni simpli carora tara asta de kkt si plina de corupti nu le-a dat nici o sansa decât „sa se descurce cum pot”.
Inclusiv sa parcam pe piste de biciclete care, apropo, nu respecta nici un standard ca în restul lumii civilizate si sa oprim si sa ne facem cruce la treceri de nivel la fel ca acum 50 de ani ca oricum pe nimeni nu intereseaza sa ne modernizam decât în „punctele esentiale” – acolo de unde ies comisioanele grase – gen centre intermodale, linii verzi si alti cai verzi pe pereti.
A, ca am uitat, piata agroalimentara arata exact ca atunci când eram copil, e la fel de igienica si moderna ca în anii ’70.
@ Citizen, Când ți-ai cumpărat apartamentul din bloc nu ai ştiut că nu ai loc de parcare?! Ba ai ştiu că nu o să ai loc de parcare dar cocalar cum eşti ai preferat să-i blochezi pe alți decât să îți cumperi unul. Dacă ai fost „şmecher ” şi nu ți-ai cumpărat loc de parcare acum renuță la rabla ta de BMW-u. Şti cântecul ” Ce bine îmi pare că ai luat țeapă „
Daca esti curios sa stii ca am loc de parcare platit, si chiar daca ar fi licitatie pe el tot l-as cumpara.
Pentru mine masina e o necesitate, nu un moft.
Nu o folosesc ca imbecilii care în afara de BMW n-au auzit si de alte marci ca sa ma duc la 50 de m la terasa sa-mi beau cafeaua.
Platesc taxe si impozite si accize bagate generos in carburant si nu mi se ofera nimic la schimb – decat multa nesimtire.
Aia care pedaleaza sau umbla ca bezmeticii cu trotineta nici macar asigurare obligatorie nu au, în schimb li se ofera totul pe principiul ca minoritatea are drepturi mai multe decât majoritatea fraierilor.
Eu sunt obligat sa port centura, aia nici casca pe cap nu au….
O sa spuneti :”a fost odata” sau „traiesti in trecut” , dar trecutul ne invata! Acum 20-30 de ani, toata lumea mergea „in CENTRU” fara masini, la plimbare sau cumparaturi! Multa lume, forfota mare , erau putine masini! In schimb acum , multa lume are masina si se duce de acasa , la plimbare pe PIETONAL dar pana acolo merge cu masina. La terasa – cu masina , la plimbare -cu masina , toate sunt „cu masina”! Scuza principala -Am o URGENTA dar motivul e altul dupa parerea mea – COMODITATE. Plimbarea consta in cativa pasi si atat. De platit parcarea, 2-3 lei ne ferim, nu gasim timp….!
Doar parerea mea…
Nu obișnuiesc să jignesc oamenii și nici să-mi dau cu părerea înainte de a mă informa. Ca atare, în spatele blocului în care se află ITM-ul,pe C.R.Vivu mai este un bloc ,iar în spatele acelui bloc se găsește o parcare de reședintă,generoasă.Pentru cei interesați, chiar în acest moment, mai sunt 7 parcări disponibile care pot fi închiriate. S-aveți o zi frumoasă!
Chiar esti un mincinos, din birou toate se vad libere, dar daca mergi în teren, ce sa vezi?
Locuri „libere”, nu?!? https://i.postimg.cc/Qtm7fs0B/parcarecrvivu.jpg
PS: Se pare ca faceti ca aia dinainte care au proiectat pista de biciclete din spatele unor birouri, pentru voi astia smecheri e prea naspa ca sa coborâti din lumea voastra si sa va plimbati printre iobagi….va miroase…
Revin cu linkul corect – https://i.postimg.cc/FznDn0DJ/parcarecrvivu.jpg
Din pacate, administrația(veche, noua) uita ordinea in care se constuieste o casa: cu fundatia, nu cu acoperisul! Inainte de pistele de biciclisti trebuia rezolvata problema parcarilor(pe langa cea a intrarilor in curtile in fata carora sunt amplasate sau a canalizarii, dar asta e alta poveste). Oamenii nu parcheaza in fata blocului pentru ca sa fie fuduli, ci pentru ca nu exista locuri de parcare. poate uneori gasesc parcare la doua blocuri fata de unde locuiesc. Si sa stiti ca si-ar cumpara parcari, credeti-ma! Nu cred ca cei care au masina abia asteapta sa si-o suie pe trotuare si prin spatii verzi (exclud de aici mana de jmekeri care cred ca li se permite orice). Insa sa amendezi pe motiv ca omu isi lasa masina pe marginea drumului cand tu nu oferi locuri de parcare… mi se pare o pretentie prea mare. Cat despre cele 9 puncte termice, sunt in diverse zone din oras, dar nu le acopera pe toate cele cu probleme. Si, in plus, despre ele se vorbeste de luni bune ca vor fi transformate in parcari, asteptam sa vedem si aplicarea ideilor! de povesti suntem satui de atatea mandate defecte…vrem sa vedem schimbarea rationala, de bun simt, calculata. Sper ca mesajul sa intre in rațiunea municipalitatii. Nu mai vrem forme fara fond!
Foarte bine trebuie ridicate mașinile parcate ilegal.
Pe strada Drumul Cetății peste drum de Fier Vechi zac de deceni nişte epave de autovehicule pe care nu le ridică nimeni. Acestea urîțesc oraşul, aceste ” relicve istorice” deja fac parte din ” Atracțile Bistriței ” .
Hmmm…. eu am o vecina care are loc de parcare gratuit ( e persoană cu dizabilitati) dar ia parchează in stradă pe loc de persoane cu dizabilitati. Dacă parchez pe locul liber din spatele blocului care e liber 99,9% din timp o apucă dragul de locul de parcare cu nr dansei pe bordură și face tărăboi k e locul ei și ca nu are unde parca. Pleci de acolo ca trebuie să ăi respecți doleanta și să îți pui mașina pe unde eventual găsești loc „regulamentar „. Iar locul rămâne gol și ia zâmbește în barbă. Pei cu specimenele astea ce facem care abuzează că pot și au drepturi ? Acolo s-ar putea ocupa de alt cetatean care plătește locul plus are intr-adevar nevoie. Doar întreb….
Boss! Daca îmi ridica bemveul, le fac pagubă! nu îl iau înapoi !
Dacă ai cumpărat cu o aplicație timp de parcare cum poți afişa tichetul de parcare în parbriz fiindcă nu ai niciun tichet ?!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Am înțeles, Aici suntem în „Paradigma Smart a lui Turc ” şi soluţia ”
” Corectă ” este să te învârți ca tăhuiu până reuşeşti să prinzi un loc liber de parcare, după care îl cumperi cu o aplicație şi mergi la primăria la wc-ul primarului să îți iei ticketul şi când te întorci constați că locul ția fost deja ocupat de alcineva. Smart nu ?!
Democratia romaneasca are si latura ei obraznica de a amenda cu si fara rost. Mai ganditi-va si la amaratul de cetatean cu venituri mici. Nu toti suntem smecheri si interlopi. Nu sunt locuri de parcare suficiente iar parcul de masini este tot in crestere. Incetul cu incetul tot mai mult regretam vechiul regim bine organizat, disciplina si siguranta cetateanului. In lume se asteapta o noua oranduire sociala, democratia a devenit siropoasa, multa gargara, scara valorilor este rasturnata, o tine in viata economia de piata si concurenta. La noi se asteapta ” o revolutia de catifea” sa schimbe sistemul de sus pana jos, de jos pana sus.
Cine ar vrea să circule cu autobuzul pe linia verde ?
Votaţi aici să vedem dacă linia verde ar avea vreo utilitate sau nu .