Actualitate

Mașinile parcate pe pistele de cicliști inscripționate vor fi ridicate

Pe pistele de cicliști amenajate în oraș și semnalizate corespunzător nu se va mai putea parca, mașinile urmând să fie ridicate de municipalitate, a declarat primarul Ioan Turc în ultima ședință a Consiliului Local Bistrița. Edilul a admis că proiectul, făcut ”din birou”, are multe probleme, unele de nerezolvat, dar a precizat că oamenii trebuie să se adapteze situației: ”Până la urmă, discutăm despre o reevaluare a modului în care trăim în oraș”.

”Se asfaltează pe C.R. Vivu, pe Avram Iancu și pe Tudor Vladiminescu. Pe tot traseul pistelor pentru cicliști drumurile vor fi asfaltate. Se va freza și se va turna strat nou de asfalt pentru ca, la final, lucrarea să se facă corespunzător. Am solicitat ca și marcajele să se facă la o calitate ireproșabilă, cum vedem și în alte orașe. O nemulțumire pe care o am este aceea că, în aceste proiect, nu au fost prinse și îngropări de rețele – mă refer la traseul pistelor pentru cicliști. Încercăm să găsim o soluție ca pe traseul pistelor încă neîncepute să rezolvăm și această problemă. E păcat ca o stradă care va arăta impecabil din punctul de vedere al carosabilului, al trotuarelor, cu piste pentru cicliști să aibă fire spânzurate între stâlpi”, a spus primarul Ioan Turc.

Consilierul USR PLUS Nicolae Pavelean a intervenit și a spus că mulți oameni i s-au adresat cu recalamții legate de felul în care fosta administrație PSD a conceput acest proiect și a întrebat administrația dacă are vreun plan de îmbunătățire.

”Deja am făcut corecțiile pe care le-am putut face din punct de vedere tehnic. Proiectul acesta a fost făcut din birou. Dacă se ieșea din birou, cu siguranță soluțiile tehnice pe porțiuni mari ar fi fost diferite. Nu avem foarte multe soluții la îndemână. Cea mai facilă – și cam singura pe care o avem – este diminuarea, acolo unde este posibil, a zonei de trotuar, dar și aici îi vom supăra pe pietoni. Există niște standarde în ce privește lățimea trotuarelor. Un trotuar nu poate fi mai mic de un metru, dar trebuie să ții cont și de aglomerația de pe trotuarele respective. Am stabiit câteva intervenții care probabil vor fi de natura investițiilor pe zonele deja amenajate, iar pentru cele care urmează să intre în lucru vom interveni pentru a corecta, în măsura în care este posibil, proiectul. Nu putem avea drumuri cu ecartamentul mai mic de 6 metri. Este foarte clar acest lucru. Am constatat că sunt situații în care ecartamentul este mai mic și acolo trebuie rapid intervenit și, în acest context, spun că soluția sensurilor unice nu este cheie franceză. Nu putem avea doar sensuri unice în oraș. La finalul, lucrărilor, categoric, pe baza unui studiu de circulație, va fi revizuit circuitul, regimul rutier în municipiu. Cu siguranță, proiectul a fost îmbunătățit, va fi îmbunătățit, dar el nu va răspunde, din păcate – pentru că așa a fost făcut – tuturor exigențelor. Ne vom și obișnui cu noua stare de lucruri. Regulile de circulație trebuie respectate. Pe pistele pentru cicliști nu se va putea parca. Mașinile care vor fi parcate vor fi ridicate. Până la urmă, discutăm despre o reevaluare a modului în care trăim în oraș”, i-a răspuns primarul.

Edilul a menționat că zonele în care s-a turnat strat roșu de asfalt devin piste conform Codului Rutier doar din momentul în care au fost inscripționate ca atare.

”Când e inscripționată o pistă, nu se va mai putea parca perpendicular, ci longitudinal”, a explicat Turc.

Străzile pe care se amenajează pistele pentru cicliști sunt:

  1. 1 Decembrie – DN 17;
  2. Avram Iancu;
  3. Grănicerilor;
  4. Ghinzii; Drum comunal 8 – Ghinda;
  5. R. Vivu – DJ 173;
  6. Vasile Lupu;
  7. Tudor Vladimirescu;
  8. Cimitirului;
  9. Crinilor;
  10. Ion Slavici;
  11. Subcetate;
  12. Drumul Cetăţii DN 17 / terenuri adiacente DN;
  13. Drumul Dumitrei Vechi;
  14. Dimitrie Cantemir;
  15. Eroilor;
  16. Împăratul Traian;
  17. Valeriu Branişte;
  18. Aleea Sălciilor / teren situat între str. Libertăţii şi Petru Maior, pe lângă pârâu; Aleea Sălciilor / teren între str. Libertăţii şi Valeriu Branişte, pe lângă pârâu;
  19. Petru Maior – tronson 1; Petru Maior – tronson 2;
  20. Alexandru Odobescu – DJ 173 C;
  21. Ioan Raţiu – DJ 173 C;
  22. Codrişor – tronson 1;
  23. Alba Iulia;
  24. Aleea Şieului;
  25. Panait Cerna;
  26. Gheorghe Pop de Băseşti;
  27. Axente Sever;
  28. Garoafei.

De asemenea, vor fi instalate șapte stații de închiriere pentru biciclete – tip bike-sharing – dintre care două vor fi dotate inclusiv cu biciclete electrice, stații care au în componență terminale inteligente, stații de andocare pentru cele 175 biciclete achiziționate prin proiect, capabile să genereze economii de energie și reducerea nivelului de poluare, după implementarea proiectului și vor fi cumpărate 175 biciclete inteligente, accesibile populației, cu scopul de a contribui la o creștere a numărului de persoane care utilizează pistele/traseele pentru biciclete față de situația prezentă, respectiv cu 25.500 de persoane în plus, în primul an după implementarea proiectului și cu 36.500 persoane, în plus, în al 5-lea an de durabilitate a proiectului.

Prin realizarea infrastructurii pentrru cicliști și achiziția de biciclete se are în vedere îmbunătățirea creșterea siguranței în trafic a acestora, respectiv reducerea numărului de deplasări cu autoturismele private, contribuind astfel la o reducere estimată a emisiilor de echivalent CO2 cu aproximativ 3,98% după primul an de implementare a proiectului și cu 5,4% după al 5-lea an de durabilitate a proiectului.

Proiectul este finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională. Valoarea totală a proiectului este de 21.074.346,11 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 20.494.064,29 lei (97,25% din valoarea totală a proiectului) și contribuția proprie (cheltuieli eligibile și cheltuieli neeligibile) suportată de către Municipiul Bistrița, în valoare de 580.281,82 lei (2,75% din valoarea totală a proiectului).

Etichete

25 comentarii

  • Domnule Turc, înainte de a spune că un proiect facut de fosta administrație este greșit, vă rugăm să ne spuneți ce ați făcut dumneavoastră pentru cetățenii care v-au ales primar în aproape un an de zile de când ” administrați” acest oraș?
    Bineînțeles în afară de proiectul cu bideul.
    Ați mers cu nerușinare să tăiați panglica la noul centru cultural din Slătinița care a fost finalizat toamna trecută de fosta administrație, imaginându-vă că suntem lobotomizați și nu știm cine a realizat proiectul.
    Arătați-ne un proiect gândit și realizat de dumneavoastră, de la cap la coadă, suntem curioși să vedem de ce sunteți în stare.

    • Respect pentru toți participanți la trafic, mașinile care parcheză pe pistele de biciclete trebuie ridicate.

    • Lasa-ne Turc ca nu esti in stare sa faci nimic din ce-ai promis… cred ca azi a fost momentul potrivit pentru a bate in cuie noua organigrama…. gurile rele spun despre marele eveniment organizat azi la primarie, in spatele usilor inchise… care dintre cei invitati azi acolo, isi pastreaza functiile?
      Dar ce se va intampla cu marii absenti de astazi???
      Macar fostu primar nu agrea astfel de manifestari…. marii pupatori in cur s-au descurcat satisfacator?
      Greu ne-am imaginat un astfel de mandat din partea pnl-ului., dar uite…, in 3 ani zbori pentru totdeauna!
      Abia astept sa te vad cum vei pleca…. mai rau decat alalalt sigur, vei fi un vis urat pentru noi bistritenii.

    • Cum crezi tu, daca se promite in campanie pentru un mandat de 4 ani, se poate face in juma’ de an?
      Bine ca nu facea fostul primar ce face actualul, mare descoperire, te-ai fi asteptat sa fie clonati sau cum?
      Nu purta tu grija noii organigrame, poate doar cand va fi s-o vezi si sa te minunezi!

  • Pentru ca cocalari cu BMW-uri să nu se mai suie ca nesimțiți pe pistele de biciclete sunt necesare adăugarea între pista d e biciclete și șosea garduri de protecție, stâlpișori și borduri înalte.

    • @Tzoklaru, Și un spital de pshiatrie că cum conduc și parchează aiurea cocalari cu BMW-uri au nevoie de tratamente serioase.

    • „Da-mi de inteles ca nu ai bmw si ca mori de ciuda si invidie fara sa zici asta!”

  • Se mișcă greu cu construirea pistelor de biciclete. Tot pe stradă printre mașini și camioane suntem siliți să ne deplasăm acum pe Drumul Cetății fără să avem o minimă protecție împotriva acidentelor. Se poate construi ușor acolo pista de biciclete pe lângă șanțul coletor și așa nu se va îngusta sau distruge nici șoseau nici trotuarul și astfel toată lumea va fi mulțumită bicicliștii, șoferii și pietonii.

    • Aia trebuia facuta prima, de la un capat la celalalt, nu tentativele de piste de prin oras…

  • @ Tzoklaru, Pistele de biciclete nu sunt făcute sau nu trebuie făcute pentru distracție ci pentru deplasarea de zi cu zi cu un mijloc de deplasare prietenos și sănătătos la muncă și la școală. Bistrița este un oraș mic sau mai bine spus minuscul în comparație cu Berlinul, Parisul, Barcelona etc. Fiind un oraș mic nu se justifică în majoritatea cazurilor să folosești abuziv mașina sau autobuzul , da întradevăr sunt excepții când mergi la spital sau alt caz ar fi când mergi la cumpărăturile săptămânale de la Retail Parkurile din zonele comerciale că este mai greu nu imposibil să te cari cu maldărul de produse alimentare cu bicicleta. De exemplu pe bicicletă de pe Sucevei până la Leoni ( pe Tărpiului ) ar trebui să faci doar 10 minute cu bicicleta deoarece pe Drumul Dumitri Vechi și Drumul Cetății sunt puține intersecții sau alte obstacole. La noi în Bistrița automobilul este doar obiect de fălnicie din cauza frustrărilor acumulate în perioada comunismului când era mai greu să ai o mașină, să sperăm că noile generații care nu sunt născute în comunism și nu au această obsesie să renunțe la deplasările inutile cu mașina în oraș. Despre invocatele probleme cu deplasarea pe vreme neprielnică adică pe ploaie sau ninsoare acestea sunt doar niște scuze nu cred că la Bistrița plouă mai mult ca și în Olanda, Marea Britanie, Danemarca sau că ninge mai mult ca în Suedia, Norvegia și Finlanda țări în care deplasările cu bicicleta sunt la putere. Pistele de biciclete nu sunt pentru distracție.

  • Locuri de parcare????
    Nimic???
    Unde naiba sa ne parcam masinile in apartamentele care se fac fara a respecta autorizațiile de construcție?
    Oare cat mai dureaza indolența asta?

  • Cei care fac aici comentarii despre viata in Elveția cu siguranță nu au vizitat această țară niciodată. Doar își închipuie ei cum circulă elvețienii nonstop pe bicicletă. Nu zic că nu se circulă cu bicicleta, dar mai mult de agrement. Și acolo face lumea cumpărături și are de cărat sacoșe, și acolo are lumea copii, exista și persoane vârstnice și oameni care merg la muncă într-o ținută elegantă. Intr-adevar se foloseste mai mult ca la noi transportul in comun. Dar statiile sunt foarte aproape una de cealalta, autobuzele si tramvaiele circulă foarte des și la ore fixe, iar de curățenie nici nu are rost să discutăm. Așa că nici elvețienii nu lasă masina acasă de ecologiști ce sunt. Doar că transportul in comun este la un așa nivel încât de multe ori e mai rapid și mai convenabil.

    • Se remorcheaza mașinile? Sunt de acord . Dar zilnic se parchează alte masini pe locurile de parcare private , sunt care își lasa masina cu zilele pe locul privat si platit. Dacă sunt politia locala vine la fața locului face 2 poze si iti spune sa iti cauti alta parcare pana va pleca persoana care sta pe locul tau platit ! Este corect asa ? Trebuie sa parcam la naiba pentru ca locul nostru este ocupat si nu se remorcheaza masina . RUSINE

  • Am parcat la Nürnberg din graba pe pista de biciclete și am fost amendat cu 35 eu. Am greșit recunosc și data viitoare nu mai parchez unde ie interzis .Bineînțeles ca amenda am plătit-o altfel se retrage dreptul de circulație !

  • Mai…. sunt si biciclist si sofer. Nu zic ca nu sunt bune pistele de biciclete dar sa faci piste si pe stradutele inguste si sa desfintezi pentru asta locuri de parcare(unele dintre ele cu abonamentul platit) in situatia in care orasul asta e si asa destul de inghesuit, mi se pare o mare tampenie. De exemplu pe str. Vasile Lupu si T. Vladimirescu… nu le vad rostul, mai mult incurca(pentru carcotasi, nu, nu locuiesc in zona!).
    Cred ca majoritatea biciclistilor prefera turele prin afara orasului. lar cat e de lat orasul asta eu prefer mersul pe jos pentru treburi marunte iar daca am de carat ceva… numai pe bicicleta nu o sa car.

    • La bloc, Aici nu este vorba de unde preferă bicicliști să se dea cu bicicleta , că prefer să meargă în afara orașului de plăcere. Pistele de biciclete se fac pentru deplasarea de zi cu zi la muncă etc…. și nu pentru plăcerea cuiva . Da ai dreptate pistele trebuie să se facă pe străzile aglomerate și late pe străzile înguste și puțin circulate nu are sens să faci piste de biciclete, excepție fac câteva străzi înguste de legătură între celelalte piste de biciclete.

    • Eu sunt incantata de pistele de pe străduțele enumerate de dvs. Ma deplasez zilnic cu bicicletele și copii pe ele și mereu încurcat fie pietonii fie șoferii pentru ca sunt străzi cu sens unic. Pentru mers spre pietonal dinspre Ștefan cel sunt excelente. Și, da car orice fel de cumpărături în coșurile bicicletei, asa ce le vad rostul acelor piste!!!

  • Se remorcheaza mașinile? Sunt de acord . Dar zilnic se parchează alte masini pe locurile de parcare private , sunt care își lasa masina cu zilele pe locul privat si platit. Dacă sunt politia locala vine la fața locului face 2 poze si iti spune sa iti cauti alta parcare pana va pleca persoana care sta pe locul tau platit ! Este corect asa ? Trebuie sa parcam la naiba pentru ca locul nostru este ocupat si nu se remorcheaza masina . RUSINE

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.