Lipsa locurilor de parcare la Bistrița îi determină pe mulți șoferi să își lase mașinile de trotuare în locuri pe care le ocupă în totalitate, așa încât nu mai poate trece nimeni pe lângă ele. Și mai grav este că rup crengile copacilor care rămân, astfel, mutilați, a atras atenția consilierul UDMR Mathe Atilla.
În ultima ședință a Consiliului Local, el a spus că un cetățean care locuiește pe strada Șt.O. Iosif i-a semnalat faptul că unii copaci au fost tăiați sau rupți de mașinile care parchează pe trotuar: ”Șoferii parchează și nu lasă distanța minimă pentru pietoni, iar mămicile cu cărucioare nu pot trece de mașini și sunt obligate să meargă pe drum. Cetățeanul respectiv ne roagă ca o echipă de la Primăria Bistrița să evalueze situația, iar mașinile să nu mai poată parca pe trotuar. Eu propun ca responsabilii cu spațiile verzi din Primărie să iasă pe teren și să facă un inventar al arborilor și arbuștilor, să vadă care pot fi salvați și să inventarieze copacii bătrâni care trebuie înlocuiți pentru ca să nu pună cetățenii în pericol și să producă pagube mașinilor. Atrag atenția ca și toaletarea să nu fie una abuzivă. Se taie cu drujba fără discernământ sau cunoștințe de botanică și rămân cioturi mutilate care pot crea probleme mult mai mari în viitor: creștere necontrolată, uscare, etc. Vă rog să fim atenți la aceste detalii”.
Primarul i-a răspuns: ”Mașinile parchează într-adevăr pe trotuar. Nu se respectă Codul Rutier. Oamenii sunt forțați să găsească soluții. Unii le găsesc într-un mod total nepermis, abuziv, pentru că orașul ne aparține tuturor și nu avem dreptul să ne șicanăm, incomodăm și să ne creăm deservicii unii altora. Voi solicita, așa cum am mai făcut, o atitutudine mult mai fermă a Poliției Locale. Poliția Locală, prin protocol, se află la dispoziția Poliției naționale fapt care ne împiedică să folosim toate pârghiile pe care le avem pentru a ține lucrurile sub control. Totuși, pe lângă aspectele de natură punitivă sau de educație, soluția vine doar din amenajarea unui număr suplimentar de parcări în Bistrița. Am demarat un asemenea proces, am mers în teren cu domnul viceprimar Hangan, cu domnul administrator public Peteleu, cu specialiști, ne străduim să dăm drumul la un program investițional de realizare de parcări în Bistrița. Aceasta este cheia rezolvării pe fond a problemei. În ce privește o analiză a vegetației stradale și acest lucru se va face. Am avut o discuție cu doamna Popescu. Sunt de principiul că această problemă care are și o componentă delicată trebuie abordată delicat, dar cu o notă de curaj pentru că sunt mulți arbori bătrâni care prezintă pericol. De puține zile am fost sunat de un cetățean pe mașina căruia a căzut o creangă dintr-un copac bolnav și m-a întrebat omul cine plătește mașina. Și-o plătește singur, săracul, fiindcă singura variantă ar fi să dea pe cineva în judecată și să-și recupereze banii. Nu fac consiliere juridică pentru asemenea situații. La fel ca și în alte orașe, cred că avem nevoie de o împrospătare și din acest punct de vedere. E nevoie de o analiză pertinentă făcută de specialiști să vedem ce arbori tineri plantă, unde-i plantăm. E o chestiune pe care evident, o vom face”.
Pe grupurile care sancționează parcările neregulamentare sunt zeci de fotografii cu mașini care ocupă trotuarele, încât oamenii nu au pe unde trece. Cele mai mari probleme le au mamele cu cărucioare care efectiv nu au pe unde trece.
În afară de parcarea de pe Lupeni, din zona centrală, la Bistrița nu s-a amenajat în ultimii ani nicio parcare nouă. Într-un mod de-a dreptul demagogic, aleșii PSD au venit încă de la instarea noii conduceri la Primăria Bistrița cu un proiect de demolare a vechilor puncte termice și amenajarea de parcări, investiții pe care le puteau face în cei 12 ani în care PSD a condus municipalitatea și a avut o majoritate confortabilă.
Pe langa lipsa locurilor de parcare multe treceri de pietoni nu sunt iluminate noaptea de loc, nu este usor nici pt. pietoni nici pt. soferi ! In spatele Telekomului in Piata Petru Rares este o bezna ca in padure si totusi ne aflam in centru.
Pe strada Năsăudului, pe trotuarul din fața blocului nr. 5 şi pe cel din fața blocului nr.30, cel cu spații comerciale, de ani de zile şoferii se urcă nestingheriți pe trotuare şi merg in spatele pietonilor!!! Am sesizat la Primărie dar se poate vedea că nu s-a făcut nimic! Sper să nu se intâmple vreo nenorocire şi abia atunci să se rezolve ceva. Toţi şoferii răspund la fel dacă le spui sa nu mai circule pe trotuar: ” v-am deranjat cu ceva???” Aşa că nu mai este nimic de spus!!!
Faceti piste de biciclete pana nu se umple orasul de poluatori pe patru roti.Oferiti alternativa de deplasare!!!
Pistele de biciclete sunt obligatoriu a fi construite mai ales acolo unde este cea mai mare nevoie de ele. Unele din străzi unde este supernecesară construirea de piste de bicilete că altfel ești întrun real pericol daca mergi cu bicicleta sunt străzile Drumul Cetății, Calea Clujului și Simion Mândrescu.
Acolo unde locuitori sunt civilizați și toată lumea se respectă se pot face și piste de biciclete și trotuare și au loc și automobilele :
https://www.facebook.com/unirea.bistrita/videos/3146163045610638
Nu atât lipsa cât lenea de a se deplasa câțiva metrii pe jos!!!!! Doar suntem in Siberia și înghețăm de frig dacă lăsam mașina mai departe de usa magazinului sau a locuinței!!!! La fel cum degeaba înaintașii au făcut piste de biciclete și pe ele in lipsa unor semne de avertizare, și aplicare unor amenzi , sunt pline de mașini parcate! Tot din lene!!!! De fff multe ori locurile de parcare sunt câțiva metrii msi încolo…dar….suntem domni sau nu?
Domnilor poliţişti mai treceţi si pe Str. P. Ispirescu lîngă clădirea cu Cabinete stomatologice să vedeţi cum un individ ( şofer începător-!!!) parchează cu nesimţire zilnic pe trotuar, iar noi de 2 ori pe zi trebuie să-l ocolim coborând cu cărucioarele pe partea carosabilă pentru a traversa şi pentru a ne duce copiii la Grădiniţa nr. 13 de pe Basmului. Chiar nu se poate aplica legea, pentru asemenea specimene ce se cred chiar oameni?
Ce parcări? Ce trotuare? Ce piste de biciclete? Astea ne trebuie nouă? Nu e suficient că avem pârtie, re, re, reabilităm ștrandul, facem sală polivalentă nouă și tot felul de ,,bazoconii”?! Astea sunt priorotățile, să ,,ne simtem bine”, ce contează că picăm de pe hartă? Vă dați seama, de exemplu, dacă nu aveam această pârtie, unde și-ar fi petrecut timpul liber cei 10-20 de schiori activi ai bistriței? Măreață realizare! Drept dovadă că aceasta a avut un real succes, se va mai construi o altă ,,minunăție” , alpin coasterul, o ferătanie pe care vor aluneca pe dealul cocoșului în plină vară doritorii de ,,senzații tari”.
Doamne dă-ne minte!
Si eu pe tine…
si 10% sa fie , adica foarte multi si tot nerentabila e!
Apropo pe strada Compozitorilor suntem 20 de vecni care bem bere si jucam golf dupa aceea. vreau ca primaria sa mi faca un teren de golf cu servire prealabila de bere. Ne face?
Avem o întrebare de baraj ! Ce ie mai important ? Omul sau mașina ? Cancer pulmonar funingine Diesel sau aer curat ? Scoateți epavele aduse din partea de west Europeană în afara orașului până nu ie prea târziu pentru sănătatea noastră .
CORECT!!!!!!!
Multumesc consilierului UDMR Mathe Atilla pentru constatarile facute. Cei de la DADP nu au nici un discernamant in manuirea drujbelor. A se vedea cum au maltratat salciile in aceasta primavara mai ales in zona industriala peste drum de IPE. Dezastru au lasat acolo.
La mine pe strada Dinu Lipati parcheaza unul chiar in fata casei mele, am asteptat sa l intalnesc sa i spun vreo doua sa plece sa si mute masina de acolo dar nu dau de el niciodata.
Fix asa patesste si un coleg de servici de pe strada Compozitorilor. El sta cu lopata pe trotuar asteptand sa vina careva cu masina ….!
Și ce dacă parchează în fața casei tale??!! Să nu parcheze în porțiunea pe unde „AR TREBUI” să intri tu în curte dar de leneș lași mașina în stradă. Șoferilor le este interzis să parcheze în zona indicatorului „Parcarea interzisă”,pe trecere de pietoni, aproape de intersecție etc.
… iar colegul tău cu lopata este tot un „paradox românesc”!
Tocmai asta e problema, de ce parcheaza aici pe strada mea PENTRU CA NU ARE VOIE, NOI CEI DE AICI DIN ZONA DEDEMANULUI AVEM VOIE ORICE , CHIAR SI SA SCHIMBAM CONSTITUTIA, doar noi avem voie sa ne KKm in canalizarea de pe strada!
Colegul meu e Compozitor si cu lopata asteapta pe trotuar sa intre unul in el….vizavi de accidentul din Bucuresti!
Asai ca nu te-ai prins?
Pentru ca esti militian, te scuz!
la tine da si la idiotul celalalt,ia ti strada si bag o undeva daca i a ta.
auzi ca sta cu lopata,o sa trec sa vad….
Cum sa nu avem voie sa alungam masinile de pe trotuar?
daca strand inca trei vecini ca mine , le dau o bere ca noi sambata si dumnica bem bere si luni suntem la Primaria bistrita si obtinem ce vrem. Ca doar avem primar care face ce spunem noi. Asa am mai alungat e unul care are teren aici pe strada cu noi, voia sa faca blocuri , gata , de acum inainte nu ne mai aglomereaza nimeni strada si nici nu ne infunda nimeni canalizarea. Doar noi ce kkam in ea.
In materie de urbanism la Bistrita lucrurile se miscă greu. După mai bine de trei luni de la depunerea jurământului de către noua administratie a orasului, primarul Ioan Turc a anuntat recent intentia de actualizare a Planului Urbanistic General (PUG) si o analiză asupra Unitătilor Teritoriale de Referinţă (UTR), ceea ce este necesar dar nu suficient. Bistrița ar avea nevoie cu prioritate de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Prin această actualizare a PMUD se impune o reconfigurare a retelei actuale de străzi, atât pentru amenajarea de locuri de parcare cât si pentru implementarea planului de amenajare a pistelor pentru biciclete.
Astfel, mai multe străzi ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a face loc pistelor de biciclete si a unor locuri de parcare in zonele aglomerate. Pe de altă parte este nevoie de rute alternative de circulatie intre Unirea si Viisoara care să evite zona centrală. In sensul acesta, orasul Bistrița are avantajul de a fi de a fi străbătut pe lungime, de la un capăt la altul de râul cu acelasi nume. Prin urmare exista posibilitatea amenajarii rutei cunoscute sub numele de „Linia Albastră” intre Unirea si Sărata care să includă si o pistă de biciclete pe malul stâng al râului Bistrița.
Vezi: https://timponline.ro/auditul-extern-a-devenit-intern-la-primaria-bistrita-si-nu-vizeaza-altceva-in-afara-de-planul-urbanistic-general/
Și iar ajungem la parcările etajate, un autorurism /familie/parcare gratuită (restul taxă mai mare) refăcute trotuare, reamenajate spațiile verzi (cele transformate în „parcări ecologice”) pentru a reduce poluarea, amenajate piste pentru biciclete în locul autoturismelor parcate(care ajung în parcările etajate),…Etc.etc. Dar se pare că nu se vrea.
Lenea e cucoana mare!La terminarea orelor in jurul scolilor sa vedeti cum sunt trotuarele!Bolizii de lux sunt parcati pana in gard,astfel incat sa nu mai poti circula decat pe strada!Nici nu vreau sa ma gandesc ce se poate intampla ,cand copiii care merg singuri coboara pe partea carosabila care la fel este foarte aglomerata!Dar la noi pana nu se intampla o tragedie nu se ia nici o masura.
Bblocurile de pe str. Crinior nu au parcare ,de ce nu se caută următoarea soulție , să se inchirieze toate parcăriie din față de la ora 18-08 dimineața și atunci nimeni nu mai parchează pe trotuar și așa aparatele de taxare sunt de ornament…..iar să prinzi o parcare trebuie să cotizezi .De ce nu se reverifică dosarele să vedeți câți le subînchiriază și sunt parcări goale proprietarii nici nu locuiesc în țară.