Regionala CFR Cluj a depus la Agenția pentru Protecția Mediului Bistrița-Năsăud solicitarea de emitere a acordului de mediu pentru proiectul de modernizare a Stației Beclean pe Someș, un proiect de 8,9 milioane de euro fără TVA care se va derula pe circa 2,5 ani.
Proiectul „Modernizarea/Reabilitarea Stației C.F. Beclean pe Someș” din cadrul SRCF Cluj are ca obiectiv principal
îmbunătățirea infrastructurii existente pentru a spori eficiența și confortul în utilizarea stației. Acest proiect cuprinde
următoarele măsuri și intervenții, se arată în memoriul depus de CFR.
- Regimul de înălțime propus pentru construcțiile noi este parter, parter + 1 etaj și parter + 2 etaje.
- Conservarea liniilor feroviare existente (1, 2, 3, IV, V, 8 – 12) în locația lor actuală.
- Ridicarea peronului de la linia 2 la +0.55 m față de Nivelul Stației de Sosire (NSS) pentru a facilita accesul călătorilor la trenuri.
- Reparații și înlocuirea traverselor din beton pentru liniile 1 și 2 pentru o durabilitate crescută se realizeză astfel: linia 1 pe o lungime de 364 m și linia 2 pe o lungime de 808 m.
- Demolare și construirea unei noi clădiri de călători, inclusiv o zonă de peron acoperită, pentru a oferi confort sporit pasagerilor.
- Reabilitarea și modernizarea parcării existente pentru a asigura un acces facil și sigur pentru pasageri.
- Amenajarea spațiilor verzi existente pentru a îmbunătăți aspectul estetic și confortul ambiental.
- Modernizarea clădirii administrative și a clădirii CED (Centrală Electrică de Distribuție) pentru a spori condițiile de lucru pentru personalul stației.
- Reabilitarea instalațiilor electrice primare și de iluminat pe întregul amplasament și pe peroane pentru a îmbunătăți siguranța și eficiența energetică.
- Realizarea lucrărilor necesare pentru obținerea autorizațiilor de la Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) pentru amplasament și clădirea de călători.
- Realizarea unei parcări cu 21 de locuri
Aceste intervenții sunt parte integrantă a efortului de modernizare și reabilitare a Stației C.F. Beclean pe Someș, contribuind la îmbunătățirea infrastructurii feroviare și a condițiilor de călătorie pentru utilizatorii stației.
Valoarea investiției este estimată la aproximativ 7.535.483,35 Euro+TVA și 8,9 milioane de euro cu TVA.
Se preconizează că întregul proiect să se deruleze pe o perioadă de aproximativ 9 luni proiectare – 20 luni execuție
(construcția propriu-zisă și finisaje, la care se vor adăuga lucrările de amenajare exterioară, refacerea amplasamentelor afectate și lucrări peisagere), se arată în documentul depus la APM.
Este un proiect care prevede demolarea și construirea unei noi gări.
Se demolează tot, clădiri istorice din Bistrița, cum ar fi Biblioteca Județeană, în Conacul Verde s-a făcut Club Futuristic cu neoane cu lumina albă, rece, etc
Fac naveta și pe tot tronsonul sunt gările originale de pe vremea lui Hans Christian Andersen , 1875.
Totul de-a lungul sinelor este unitar, coeziv, e o senzație de proiect unic. Aceleași gări din cărămidă, netencuită, astfel încât să se vadă măiestria zidarilor, cu jumătăți de cărămizi, cu cărămizi puse oblic, orizontal, vertical, cu înflorituri și detalii de la 1875. Tabla ria la fel, de o frumusețe inegalabilă, (ceternia), lemnăria, vopseaua, verde închis și vișiniu,
Totul este în același stil în fiecare gară și din aceeași perioadă, 1862-1896).
Nu i-ar trece nimănui prin cap să demoleze și să construiască o hală, bizară .
De la Bistrița la Cluj toate gările trebuie să își păstreze aspectul inițial, Austro-ungar.
No comparati un mare imperiu cu Romanistanul fara reguli. Noi suntem aici pe veci stapani.
Romania are trenuri cu un vagon doi controlori de bilete un mecanic de locomotivă și niciun călător . Intr-o țară cu ordonatori de credite cu un strop de minte nimeni nu ar fi cheltuit 10.000.000€ pe o gară în Beclean
Să fim sǎnatosi .