Străzile (19) şi parcările (5) cuprinse în proiectul “Reabilitarea şi modernizarea străzilor în zona centrală – etapa II” sunt: George Coşbuc, Gheorghe Şincai, C-tin Dobrogeanu Gherea, Vasile Conta, Vasile Naşcu, Ciprian Porumbescu, Alexandru Vlahuţă, Lupeni, I. L. Caragiale, Barbu Şt. Delavrancea, Barbu Lăutaru, Parcului – parţial, Nicolae Titulescu, Dogarilor, Baba Novac, Țibleşului, Zorilor, Vasile Alecsandri, General Grigore Bălan, parcare Barbu Lăutaru (la Sala Sporturilor), parcare Barbu Lăutaru (la Bl. 4B / Piaţa Morii), parcare Vasile Conta nr. 1, parcare str. Parcului nr. 1, parcare str. Parcului nr. 2.
Lucrările care se preconizează a fi realizate sunt de remodelare a configuraţiei străzii, atât din punct de vedere funcţional cât şi arhitectural. Din punct de vedere funcţional trebuie asigurate condiţiile de circulaţie pietonală, condiţii de fluenţă a circulaţiei pe tot traseul străzilor, cât şi la intersecţiile cu străzile laterale, realizarea de parcări, asigurarea unui iluminat public adecvat, atât stradal cât şi pietonal, reamenajarea acceselor la blocuri sau case, inclusiv dotările necesare (bănci, coşuri, panouri de informare, sistem de supraveghere, etc). La unele străzi se va ţine cont ca suprafaţa de rulare să fie din piatră naturală specifică centrelor istorice, atât pe carosabil cât şi pe trotuare, iar la altele cu asfalt pe carosabil şi piatră naturală specifică centrelor istorice pe trotuare.
Valoarea estimată pentru elaborarea documentaţiei tehnico-economice este 207.767 lei.
Serviciile de proiectare pentru obiectivul ”Reabilitarea străzilor de pe traseul: str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului” costă 349.650 lei.
În 2012, municipalitatea a finalizat proiectul cu finanţare europeană “Reabilitarea şi modernizarea străzilor din zona centrală a municipiului Bistriţa” (6.843.215,33 lei): strada Dornei, Piaţa Unirii, strada Liviu Rebreanu, Piaţa Centrală şi Piaţa Petru Rareş.
Reabilitarea străzilor de pe traseul: str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureşanu – str. Năsăudului nu rezolva problema fluidizarii circulatiei intr-o zona vitala a orasului Bistrita. Pentru asta este nevoie de o viziune mai clara si de gasirea unor solutii alternative. In acest sens, cu ceva timp in urma, cineva a sugerat devierea caii ferate din gara Bistrita spre Bistrita Bargaului, pe traseul vechii linii uzinale de la CPL, cu iesire pe langa Vama Bistrita si continuarea spre Unirea pana la intersectia cu DN17, de unde sa intre pe vechiul traseu. In felul acesta s-ar putea reface o legatura directa intre Str. Garii si Str. Tarpiului si ar exista posibilitatea ca pe traseul actual al caii ferate sa fie amenajat un mare bulevard care la intersectiile cu strazile Romana, Cuza-Voda si Ioan Slavici sa fie prevazute sensuri giratorii ample care sa preia fluxuri de circulatie din zona de peste linii , eliminand o incorsetare inutila a orasului. Din fericire solutia mutarii caii ferate este si posibila avand in vedere ca pe o portiune importanta din traseul propus se afla o linie electrica aeriana de inalta tensiune, care poate fi ingropata sau deviata fara a fi necesare alte demolari. In plus, prin mutarea caii ferate se pot construi mai usor pasarele peste linii in zone mai largi precum cea din dreptul CPL sau a Vamii unde pot fi prevazute si bretele de legatura pe partile laterale ale pasajelor. In felul acesta, gara Bistrita, proaspat reabilitata ar putea fi cap de linie si amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori.
In cadrul proiectului de Reabilitarea şi modernizarea străzilor în zona centrală – etapa II, este prevazuta si strada Parcului cu toate ca de la ultima ei reabilitare (odata cu parcul) nu au trecut nici 2 ani. Si aici se impune o viziune de rezolvare a circulatiei auto pentru intreaga zona din vecinatatea parcului, strandului si stadionului. In acest sens ar trebui ca in viitorul apropiat circulatia auto sa fie trecuta si pe malul stang al raului Bistrita, prin amenajarea si asfaltarea strazii Codrisor cel putin pe portiunea dintre strand si spatele stadionului . Pentru aceasta, ar fi necesara construirea unui pod peste rau in fata fostei uzine electrice, la care sa fie racordata strada Parcului printr-o prelungire a strazii Vasile Conta printre sediile Electrica si Aquabis. Podul respectiv ar putea fi denumit „Podul Morii” amintind de piata Morii din apropiere dar si de una din fostele mori de apa existente in trecut in zona respectiva. Aceasta ar crea o fluenta a circulatiei auto dinspre Podul Budacului spre partea de est a parcului, in zona magazinului Liedl si a centrului SPA- Casa Ema. Strada Parcului cu sens unic ar trebui rezervata doar riveranilor (institutii sau locatari).