Tronsonul I se suprapune cu traseul DJ 172 B, care porneşte din DN 17, în zona localităţii Unirea, şi se dezvoltă la nord, spre localitatea Slătiniţa. Din cauza intervenţiilor asupra reliefului din zonă, prin construirea de case, amenajări aferente caselor, grădinilor şi terasărilor au apărut probleme de instabilitate a străzii.
După finalizarea execuţiei lucrărilor la amenajarea str. Slătiniţa de la km 0+367 la km 5+171,5 au apărut o serie de degradări (fisuri şi crăpături ale carosabilului), cedări de terasamente şi alunecări de versanţi. Alunecări ale versanţilor s-au produs pe sectorul cuprins între km 3+265 – km 3+465, fiind afectată toată lăţimea străzii. Versantul din amonte prezintă văluriri, stâlpii şi copacii sunt uşor înclinaţi. În zona km 3+370 – km 3+420 s-a produs o alunecare a terasamentului de pe partea stângă, rezultând o prăbuşire a benzii stângi a carosabilului datorită faptului că s-a executat o săpătură la baza terasamentului pentru a se construi o casă. Acest fenomen a afectat toată banda stângă, în momentul de faţă circulaţia realizându-se pe un singur fir.
Se vor realiza lucrări de consolidare a versantului în regim de urgenţă, care să asigure desfăşurarea circulaţiei pietonale şi rutiere, în condiţii de siguranţă: etapa 1 – refacerea terasamentului drumului cu pământuri armate cu geogrile şi ţinerea lucrărilor sub observaţie; etapa 2 – realizarea frontului de sprijin cu piloţi din beton armat, dacă apar degradări. Valoarea totală a investiţiei este de 3.924.142 lei, adică 891.850 euro. Durata lucrărilor: câte patru luni pentru fiecare etapă.
În şedinţa din februarie a Consiliului Local, s-a aprobat studiului de fezabilitate pentru amenajarea străzii Slătiniţa de la km 5+172 la km 6+172, unde sistemul rutier este alcătuit dintr-o împietruire uşoară, care prezintă o stare de degradare avansată, datorată inexistenţei unui sistem de scurgere a apelor pluviale de pe suprafaţa străzii. Lucrările cuprinse în cadrul proiectului constau în realizarea sistemului rutier la partea carosabilă, amenajarea unui sistem de scurgere a apelor prin şanţuri dalate, şanţuri ranfort, rigole carosabile, precum şi consolidarea taluzului dinspre Valea Slătiniţei cu un zid de sprijin din gabioane. Lucrările respective vor costa 1,8 milioane lei.
Adaugă comentariu