Actualitate

Municipalitatea înființează Comisia de circulație. Ce rol va avea

Pe agenda Consiliului Local Bistrița în ședința de joi se află constituirea Comisiei de circulaţie la nivelul municipiului şi aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare al acesteia.

”Necesitatea acestei reglementări survine din nevoia adaptării traficului rutier şi pietonal la contextul actual al circulaţiei din Bistriţa. Se anticipează creşterea intensităţii traficului în Bistriţa şi nevoia analizării problemelor de reglementare a circulaţiei auto şi pietonale”, precizează municipalitatea.

Comisia de circulaţie se constituie în scopul îmbunătăţirii calităţii deciziei referitoare la reglementările circulaţiei auto şi pietonale, inclusiv din punct de vedere al influenţei implicaţiilor unor dezvoltări imobiliare şi construcţii propuse asupra traficului, raportat la reţeaua stradală existentă.

Comisia va fi organ consultativ cu atribuţii de analiză, expertizare tehnică, consultanţă şi aprobare şi va fi coordonată de către primar, urmând să fie alcătuită din reprezentanţi ai unor autorităţi şi instituţii publice, ai operatorilor de servicii publice cu implicaţii asupra circulaţiei şi reprezentanţi ai administraţiei locale.

Mai, exact, ea va fi compusă din: primar (președintele comisie), viceprimar 1 (vicepreședintele comisiei), administrator public, director executiv al Direcţiei de Infrastructură şi Servicii, director executiv Direcţia Tehnică, director executiv Direcţia Patrimoniu, arhitect șef, șef serviciu Poliţie Locală, reprezentant serviciul rutier din cadrul Inspectoratului Județean de Poliţie, reprezentant Autoritatea Rutieră Română, reprezentant Transmixt, reprezentant Aquabis, reprezentant Delgaz Grid, reprezentant Distribuţie Energie Electrică (membri).

Comisia de circulație va lua decizii în ceea ce priveşte: instituirea sensurilor unice de circulaţie; avizarea temelor studiilor de circulaţie/trafic; avizarea unor PUZ-uri, PUD-uri; avizarea proiectelor de modernizare reţea stradală care necesită autorizaţie de construire; aprobarea studiilor de trafic/circulaţie; crearea de locuri de parcare; amenajarea de sensuri giratorii; realizarea de piste de biciclete şi benzi dedicate pentru transportul în comun; înfiinţarea de noi treceri de pietoni; instituirea caracterului de zonă rezidenţială; stabilirea priorităţilor de trecere în intersecţii; restricţii de tonaj, viteză; instalarea de praguri de sol; luarea măsurilor de instalare de mobilier urban de protecţie; înfiinţarea staţiilor şi modificări ale traseelor de transport în comun; realizarea de benzi rezonatoare; înfiinţarea/aprobarea de locuri de aşteptare taxi.

14 comentarii

  • Ma mir ca nu se numeste „Comisie de mobilitate”…Dar cand vrei cu orice pret sa nu se rezolve ceva in mod civilizat (si corespunzator) infiintezi o comisie.Responsabilitatea se volatilizeaza.

    24
    1
    • Faceți ceva cu tâmpiții care circulă cu tobe modificate atât cu mașina cât și cu motocicleta. Aceste scursuri nu au pic de respect fata de cetățenii acestui oraș.

      22
      2
  • Comisia asta realizează că, datorită pistelor de bicicliști, a devenit imposibilă circulația pe două benzi în primă fază pe Năsăudului ?
    Și clar situația se va repeta pe Decebal, de acum încolo vom circula în șir indian că la nuntă 😐
    Nici nu vreau să mă gândesc cum o să fie traficul când încep cursurile școlare….
    Planul de imobilitate dă roade, bravo!!!!
    PS- nu a-ți fost în stare să semaforizati nenorocita aia de cale ferată pe Slavici dar visați la „avioane” europene ( fonduri sic) 👎

    20
    2
    • Foarte simplu, vom circula toți cu bicicleta, pe jos sau autobus…. De zici ca toți ne am născut cu volanul în mana….. atâtea ifose frate….

      4
      4
  • Va avea rolul sa bulverseze din nou pietonii exact ca in vremea lui otc. Conditii noi pentru coaptele pe patru roti nu pt. cetateni.

    9
    6
  • Cunosc bine subiectul trecerilor de pietoni, mereu desfintate, retrasate si din nou aduse la locul potrivit. Doar pe B-dul. Republicii in drept cu pasajul Spiru Haret s-a tot desfintat si reinfintat trecerea la liceu pentru elevi Experimente proaste in detrimentul nostru.

    9
    6
  • Comisia este invitata sa stea la panda vineri noaptea si sambata intre dorele 23 si 3 dimineata cand incep raliurile si intrecerile de viteza pe Independentei pana la Pasarela. Inca nu am auzit nici un cuvintel despre asa ceva.

    14
    5
  • Foarte corect, si eu ca ecologist exact asa si procedez. Sistemul locomotor al omului trebuie intretinut prin miscare zilnica, altfel ne trezim cu bucile acoperite de grasimi ca si la morse.

    9
    4
  • Primarui Ioan Turc s-a molipsit de la Ciolacu si vrea si el „să treacă de la fapte la vorbe”, prin înființarea unei comisii de circulaţie la nivelul municipiului şi aprobarea regulamentului de organizare şi funcţionare al acesteia.
    Lăsând gluma deoparte, orasul Bistrita nu are nevoie de „comitete si comiţii” cum ar spune Caragiale. Mai degrabă ar trebui făcută actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras.
    In acest sens, primul lucru ar fi inchiderea inelului central de circulatie pentru centru istoric sau oraşul vechi alcătuit din străzile: Dr.Ioan Ratiu- Odobescu- Gării- Bul.Republicii-Bistricioarei-RomanC.Vivu-Vasile Conta-Codrisor- Podul Budacului. Pentru asta ar fi necesară prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, si apoi construirea unui pod peste râul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice, pentru legătura cu strada Codrisor. Acest pod care ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”, ar crea si posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita pe strada Codrisor până la Podul Budacului. Pe acest inel central se află cele mai multe institutii de interes local sau judetean, precum Palatul de Justitie, Biblioteca Judeteană, Liceul de Muzică, Directia de Statistică, Palatul Postei, Arhivele Statului, Inspectoratul de Politie, Colegiul National „Andrei Muresanu”, Colegiul National „Liviu Rebreanu”, Prefectura, Sala Polivalentă, Stadionul „Jean Pădureanu”, Strandul „Codrisor”, etc.
    Pe de alta parte, pentru descongestionarea circulatiei din oras ar fi nevoie de mai multe „coridoare” de legatură intre Viisoara si Unirea. In acest sens, trebuie luată in serios amenajarea traseului numit „Linia Albastră” intre Sărata si Unirea, pe malul stâng al râuluiBistrita. De asemenea, merită materializată cât mai repede si solutia sugerată de primarul Ioan Turc privind amenajarea unui drum de viteză, pe lângă calea ferată, între Sărata şi Unirea.

    10
    1
  • Perfect spus si analizat stimate SERGIU. Nici un consilier local nu-l duce capul si priceperea la ce ai observat tu. Insa ca sa se poata intampla asta trebuie sa vI la prima dezbatere publica pe linie de urbanism si sa iti sustinem observatiile tale foarte bune. Te felicit !

    5
    2
  • Exact cum spuneam, ÎNCĂ o comisie, ÎNCĂ un director, ÎNCĂ o secretară, ÎNCĂ o armată de frecători de mentă…

    10
    1
  • Ce amuzant! O comisiei care va lua decizii în chestiuni în care din punct de vedere legal nu are nici o putere și competența de a decide ceva. Comisia de lustruit ceaprazuri. Sau nasturi. Cred că Regulamentul comisiei ar fi potrivit sa aiba moto-ul: „Fă-te că lucrezi!”

  • As vrea, cuminte și normala fie interzis clacsonatul in interiorul municipiului,nu doar la nivel declarativ ci și în fapt. În nici o tara din UE nu fluiera trenurile la plecare și în traseu. Lanoi e bătaie de joc.

  • As vrea, cum este și normal este interzis clacsonatul in intlriorul municipiului,nu doar la nivel declarativ ci și în fapt. În nici o tara din UE nu fluiera trenurile la plecare și în traseu. Lanoi e bătaie de joc.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.