Primăria Bistrița informează că au fost elaborate regulamentele pentru desfăşurarea activităţilor comerciale pe raza municipiului, cu intenţia de a le supune analizei şi aprobării Consiliului Local în şedinţa ordinară din luna noiembrie. Orice persoană interesată va putea formula propuneri, sugestii şi opinii cu valoare de recomandare privind acest proiect de act normativ. Propunerile, sugestiile sau recomandările, se vor formula în scris şi vor fi depuse la Centrul de Relaţii Publice – Direcţia Patrimoniu din str. Gheorghe Şincai nr. 2, până la data de 31 octombrie.
Conform noului regulament, certificatele de funcţionare vor fi valabile 5 ani dacă sunt păstrate condiţiile de funcţionare pentru care s-au eliberat. Certificatele de funcționare eliberate pentru unitățile de alimentație publică vor fi valabile tot 5 ani, cu condiţia respectării reglementărilor legale în vigoare şi obţinerea vizei anuale achitată anticipat şi integral până la data de 31 decembrie a anului în curs pentru anul următor, indiferent de perioada rămasă până la sfârşitul anului fiscal, conform prevederilor Codului fiscal. La expirarea celor 5 ani, dacă sunt păstrate condiţiile de funcţionare, la cererea agentului economic, se emite un nou certificat cu respectarea condiţiilor impuse de legislaţia în vigoare la data emiterii acestuia.
Taxa de eliberare / vizare anuală a certificatelor de funcţionare se stabileşte prin hotărâre de Consiliu Local odată cu stabilirea impozitelor şi taxelor locale şi se achită integral, anticipat eliberării certificatului de funcţionare indiferent de perioada rămasă până la sfârşitul anului fiscal, respectiv 31 decembrie conform Codului fiscal. Taxa de eliberare/vizare anuală a certificatului de funcţionare nu se restituie chiar dacă autorizaţia a fost anulată sau dacă titularul certificatului de funcţionare şi-a încetat activitatea, indiferent de motiv.
A fost întocmit un regulament separat care vizează reglementarea procedurii de autorizare și modului de desfăşurarea comerţului stradal.
Conform municipalității, anual se autorizează circa 350 de unități comerciale, din care 50 de alimentație publică, iar vara se încheie circa 40 de contracte de închiriere a terenurilor pentru amplasarea unor terase. Primăria estimează că sumele provenite din taxe de autorizare și viza anuală a certificatelor de funcționare vor duce la creșterea substanțială a veniturilor la bugetul local.
Contravențiile se sancționează cu sume cuprinse între 500 și 2.500 de lei.
AICI puteți consulta noile regulamente privind activitățile comerciale în Bistrița.
Adaugă comentariu