Actualitate

Noile piste pentru cicliști nu sunt inscripționate. Primarul Ioan Turc a decis că ”deocamdată rămân așa”

Noile piste pentru cicliști, amenajate la Bistrița, nu sunt și nici nu vor fi deocamdată inscripționate, decizia aparținându-i primarului Ioan Turc. El a menționat în ședința Consiliului Local că le-a cerut angajaților municipalității să păstreze deocamdată lucrurile așa din cauza faptului că ”sunt multe neconformități”.

”Acolo unde sunt piste pentru cicliști aprovizionarea (magazinelor -n.r.) se face greu. Am spus că proiectul pentru pistele de biciclete a fost făcut, din păcate, din birou. Sunt destul de multe neconformități. Am să vă prezint toate modificările pe care le-am făcut la proiect și nu sunt puține. Nu putem acoperi, din păcate, toate neajunsurile. O să vedem de la caz la caz ce se poate face, dar este evident că nu îi putem lăsa pe oameni fără afaceri”, a spus Ioan Turc, răspunzând unei interpelări a unui consilier local care i-a atras atenția că, pe Împăratul Traian, unde s-au amenajat piste, magazinele nu se mai pot aproviziona.

Primarul a mai adăugat că le-a solicitat colegilor săi din Primăria Bistrița ca pistele pentru cicliști să nu fie inscriționate și recepționate. ”Ele au această calitate – de piste – din momentul în care sunt inscripționate și recepționate. Deocamdată rămân așa cum sunt ca oamenii să poată să și parcheze și să poată să își desfășoare activitatea cât de cât normal”, a explicat edilul, fără să menționeze când vor fi marcate și recepționatele pistele noi.

Primăria Bistrița are în execuție lucrările pentru proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – Etapa 1”, lucrări care se execută în perioada 27.07.2020 – 26.08.2022 (25 de luni).

Obiectivele specifice ale proiectului sunt: 1. Amenajarea a 26,056 km de piste de cicliști, atât pe trotuar cât și pe carosabil, semnalizate corespunzător, pe 28 de străzi. 2. Instalarea a 7 stații de închiriere biciclete – tip bike-sharing – dintre care două vor fi dotate inclusiv cu biciclete electrice. Stațiile vor avea terminale inteligente și suporturi / elemente de andocare pentru cele 175 de biciclete achiziționate prin proiect. 3. Achiziționarea a 165 de biciclete mecanice ergonomice unisex și 10 biciclete electrice, accesibile populației, cu scopul de a contribui la o creștere a numărului de persoane care utilizează pistele / traseele pentru biciclete.

În anul 2020 s-au amenajat piste pentru biciclete pe următoarele străzi:

  1. str. Eroilor;
  2. str. Romană;
  3. str. Dimitrie Cantemir;
  4. str. Grănicerilor (parțial);
  5. str. Drumul Dumitrei Vechi;

În anul 2021 se realizează piste pentru biciclete pe următoarele străzi:

  1. str. Ghinzii;
  2. str. Avram Iancu;
  3. str. C.R. Vivu;
  4. str. Vasile Lupu;
  5. str. Tudor Vladimirescu;
  6. str. Cimitirului;
  7. str. Drumul Cetății;
  8. str. Ion Slavici;
  9. str. Subcetate
  10. str. Garoafei;
  11. str. Pescarilor;
  12. str. Împăratul Traian (parțial).

În anul 2022 se vor realiza piste de biciclete pe străzile:

  1. str. Împăratul Traian (finalizare);
  2. str. Valeriu Branişte;
  3. Aleea Sălciilor;
  4. str. Petru Maior;
  5. str. Al. Odobescu;
  6. str. Ioan Rațiu;
  7. str. Codrișor și str. Victor Onişor;
  8. str. Alba Iulia;
  9. Aleea Șieului;
  10. str. Ștefan Octavian Iosif;
  11. str. Panait Cerna;
  12. str. Gheorghe Pop de Băseşti;
  13. str. Axente Sever.

Stațiile de Bike-sharing urmează să fie amplasate în următoarele locații:

  1. Parcul Municipal (zona stadionului);
  2. Parcul Eminescu (zona EMI Center);
  3. Parc Han (fântâna arteziană);
  4. str. Cuza Vodă (zona Piața Decebal);
  5. str. Poligonului (zona de acces către Pădurea Schullerwald);
  6. Parcul Big (lângă Biserica Sfânta Ana);
  7. Piața Calea Moldovei.

Proiectul este finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională. Valoarea totală a proiectului este de 21.074.346,11 lei, din care valoarea nerambursabilă este de 20.494.064,29 lei (97,25% din valoarea totală a proiectului) și contribuția proprie (cheltuieli eligibile și cheltuieli neeligibile) suportată de către Municipiul Bistrița, în valoare de 580.281,82 lei (2,75% din valoarea totală a proiectului).

Execuția lucrărilor este realizată de către asocierea SC CML.RO SRL și SC CATERPILAR TRANSILVANIA SRL, în baza contractului de lucrări nr. 76/L/26.06.2020, cu o valoare de 19.962.302,22 cu TVA.

26 comentarii

    • nu le-a facut el, Cretu i le-a pus in brate. bine macar ca intelege nevoile oamenilor si nu accepta lucrurile facute aiurea.
      se da drumul la ele doar cand corespund.

    • Ce prostie! Sa spui ca nu se pot aproviziona magazinele! Asa nu o sa avem niciodata piste de biciclete. Ramanem la stadiu de mahala in acest oras!
      Cine-i opreste pe buticari sa-si bage marfa in magazin. Opresti masina linga pista, nu pe pista, descarci marfa si pleci cu masina de acolo.
      Nu te mai teme dom’ primar de ce zice fiecare că oricum nu mai pupi un al doilea mandat! Măcar fă ce trebuie în acest oraș.

    • Haideți să tranformăm pistele în parcări.
      Să-și poată ține tot bistriteanul care locuieste la bloc cate 3 masini parcate in mijlocul orasului. Vom respira un aer mai curat ))))
      Piste facem in Ghinda, Sigmir, Sarata, daca avem loc si acolo.

    • Care sunt nevoile oamenilor domnu Titi?
      Poluare cu noxe, zgomot, praf, bmw-uri din care urla manelele, masini parcate pe trotuare sau spatii verzi, cocalari care fac drifturi?
      Nu cumva avem nevoie de un oras curat, nepoluat, unde respiri un aer proaspat, unde poti sa faci miscare folosind in siguranta bicicleta, unde copii nostri sunt incurajati sa faca sport, nu sa butoneze telefonul?
      Ai sarit repede sa-l lingi pe Turc, care debiteaza numai bazaconii! Auzi tu, nevoile oamenilor, bla,bla…))

  • Si uite-asa… proverbul ”Nu-i pentru cine se pregateste ci e pentru cine se nimereste!” are in cazul de fata acoperire totala.Pistele pentru biciclete sunt cele mai bune locuri de parcare pentru masini si nu mai necesita nicio cheltuiala . Dar daca Primaria ca institutie ar vrea , ar putea face niscaiva leuti prin ”premierea” celor care incurca circulatia parcandu-si ”iubitele” unde nu e voie. Desigur , deocamdata…S-ar putea oare spune ca sunt niscaiva deturnari de fonduri ? Da , da , fonduri Europene! Sa-i lasam si pe biciclisti sa-si spuna pararea desi dupa cum putem banui ei sarmanii nu au afaceri…Dar pareri au si au dreptul la opinie. Sa vedem cine se va sesiza sau va sesiza ca obiective realizate pe fonduri europene primesc alta destinatie daca un primar vrea acest lucru.

    • Băi faceți piste acolo unde trebuie pe străzile aglomerate umde sunt biciclişti şi nu aiureli: Cine a fost tâmpitul care a vrit să se facă piste inutile pe străzile şi aşa înguste şi vai de mama lor Codrişor şi Victor Onişor ?!

    • Altă aiureală pista de biciclete pe strada Ioan Rațiu ăştia au băut petrol, nu sunt normali la cap ?

    • Altă prostie este pista de pe strada Ghinzi, care biciclist va merge până acolo la Cuca Măcăi şi pentru ce că nu are niciun motiv să meargă până acolo ?

  • Dacă ai luat banii europeni pentru un proiect și te-ai apucat de treaba atunci acel proiect trebuie finalizat.
    Este o atitudine idioată să faci pistele și să nu le inscriptionezi doar ca să zici că nu sunt piste.
    Ați luat banii faceți pistele. Sau renunțați la proiect și bani.
    Cat durează aprovizionarea? Toată ziua?
    Puteti face livrarile in15 minute la ora 6 dimineața.

    • Pistele au tot felul de defecte si neconformitati, cu alte cuvinte NU SUNT GATA. Capisci?

    • Neconformități au capurile voastre idioților.
      Nu sunteți în stare nici că duceți niște proiecte la capăt, pe care le-ați primit mură-gură!
      Auzi tu să nu marchezi pistele pentru a nu putea fi folosite, pentru a-și parca cocalarii rablele pe ele!
      Doamne Dumnezeule cine conduce acest oraș! Oare cum ne-am pricopsit cu nepricepuții ăștia?

  • Singurul loc unde este musai să se facă o pistă de biciclete este pe strada Drumul Cetății. Tronsonul de piste de biciclete deja făcut trebuie marcat, el este bun şi nu încurcă pe nimeni pe partea aceea a străzi nu sunt magazine iar oameni de la casele de acolo au curți generoase unde îşi parchează automobilele. Acest tromson de pistă este foarte important să fie continuat mai departe pe lângă şanțul de gardă aşa nu va îngusta partea carosabilă şi nici nu va distruge trotuarul.

    • Ca la noi la nimeni ! Acum este destul de ciudat fiindcă mergi la muncă pe pista de biciclete elegantă de pe Drumul Dumitri Vechi care este marcată fain şi continu tot pe aceaşi pistă pe strada Drumul Cetății care nu este marcată. Sunt două porțiuni de pistă identice una marcată şi una nemarcată, cine să mai înțeleagă ceva de aici ?! Poate că vi sa terminat vopseau albă şi acuma stați în „paradigma sofisticată ” să faceți licitație pentru vopsea sau să externalizați această activitate ” extrem” de complicată.

  • Dacă Turc şi consilieri locali ar avea un pic de sânge în instalație atunci ar ANULA bazaconile cu ” Linia Verde ” şi îngustarea străzilor ” Gării-Deceba-Andrei Mureşanu – Năsăudului „.
    Dar cum sunt doar nişte impotenți incompetenți continuă să se complacă în această mizerie. Nu o să vă mai voteze nici familile.

    • Tot habarnistul isi da cu parerea. Faceti loc masinilor in acest oras, ca masini multe ne trebuie, avem vreo 40 de mii, ne mai trebuie 40 de mii. Atunci va fi bine in Bistrita cand vom avea multe, multe rable.
      Sa nu va mai aud ca va cainati cand e lovit de masini vreun copil pe bicicleta.
      Sa circule masinile cu geamurile deschise, sa se auda bine boxele duduind de manele!

  • Numai mașini parcate pe ele . Daca e așa atunci le au făcut degeaba. Romanul transforma totul Intr o mizerie … Dar cauza este lipsa de autoritate a …autorităților..Să le fie rușine ambelor părți!

  • Nu e vorba numai de aprovizionare. Afacerile care nu au locuri de parcare in apropiere sunt sortite falimentului. Se vor inchide rand pe rand. Se pierd si locurile de munca, ce-i drept putine si prost platite. Si se pierd si banii din impozite si taxe. Sunt destule spatii comerciale goale in oras oricum. Dar dupa parerea unora ar trebui ca orasul sa fie o continua pista pentru cei cativa ciclisti, iar oamenii sa se indrepte doar spre lanturile mari care au avut resursele si viziunea de a-si asigura parcari generoase.

  • primaru’ si p…..istele, habar nu are el ce inseamna siguranță rutieră pt. ciclisti. Asta e, am votat o schimbare – de fapt, am votat NIMIC.

    • Cum nu are habar de siguranța bicicliştilor ? Ha, ha Doar în videoclipul din campania electorală a pedalat pe mijlocul străzi încurând pe toată asta plus că mai avea pe bicicletă şi ținuta aia de interlop cămaşă albă şi pantofi de loc, în acelaşi timp promitea că el va face mi de kilometri de piste de biciclete în Bistrița. Ha ha

  • Intr un cuvant,nu mai poti da jos din masina maimutele,care nu inteleg ca planeta este pe duca.Ii transmit la o maimuta de mai sus ca se poate ajunge la munca si cu bicicleta.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.