Programul ”Să ştii mai multe, să fii mai bun!” s-a desfăşurat în perioada 7- 11 aprilie 2014 şi a constat în derularea, la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, într-o săptămână din al doilea semestru şcolar, a unui orar special format doar din activităţi cu caracter non-formal. Şi-a propus implicarea, deopotrivă, a elevilor şi a dascălilor, în activităţi extracurriculare şi extraşcolare, interesante, care să le valorizeze talentele, preocupările extra-şcolare şi competenţele în domenii cât mai diverse şi interesante.
În competiţia naţională „O activitate de succes în Săptămâna Şcoala Altfel” a intrat, din judeţul nostru, Colegiul Naţional „Andrei Mureşanu” Bistriţa cu „Târgul cititorilor de carte – Nu vii tu la librărie, vine librăria la tine” pe care îl puteţi vota aici. „Pornind de la premisa că din motive mai mult sau mai puţin obiective elevii nu merg aşa de des pe cât ne-am dori la o librărie, am adus noi librăria la ei. Participarea la o astfel de activitate ajută într-adevăr să ştii mai multe şi să fii mai bun. Cu sprijinul lanţului de librării Aletheia, „meniul literar” al zilei a fost cât se poate de diversificat. Am oferit spre vânzare, organizate sub forma unor standuri, cărţi destinate elevilor din ciclul primar, scriitori contemporani români şi scriitori contemporani bistriţeni”, se arată în prezentarea proiectului.
Liceul de Arte „Corneliu Baba” Bistriţa s-a înscris în concurs cu activitatea „Egipt versus Grecia” în careelevii au realizat decoruri tematice (tipuri de coloane grecesti, piramida egipteană, masca egipteană, etc) care ansamblate în curtea liceului s-au materializat într-o scenografie aferentă tematicii enunţate. Puteţi vota activitatea lor aici.
Şcoala Gimnazială Viişoara a organizat, în colaborare cu Şcoala Gimnazială „Avram Iancu” Bistriţa sesiunea de comunicări ştiinţifice „Anul 2014 – Anul internaţional al cristalografiei”, activitate dedicată elevilor din ciclul gimnazial care studiază disciplinele chimie şi fizică. Echipaje formate din câte doi elevi au prezentat lucrările PPT elaborate, fiind supus mai apoi unor discuţii libere în cadrul unei mese rotunde. Activitatea poate fi votată aici.
Şcoala Gimnazială Ioachim şi Iacob Mureşanu Rebrişoara a derulat activitatea „Sportul contra droguri” prin care s-a urmărit antrenarea elevilor claselor gimnaziale ai şcolii din Gersa I într-o mişcare de susţinere a unei vieţi sănătoase, în folosul unei dezvoltări armonioase şi în vederea conştientizării riscului la care se expun tinerii care folosesc droguri. Activitatea poate fi votată aici.
Grădiniţa cu Program Prelungit Trenuleţul Veseliei Bistriţa a desfăşurat activitatea „Zâmbeşte şi dăruieşte” care s-a desfăşurat la Centrul de îngrijire a persoanelor vârstince. „Educatoarele împreună cu părinţii i-au pregătit pe copii din punct de vedere emoţional pentru întalnirea cu persoanele vârstnice din centru, explicându-le motivele pentru care se află unele persoane în acest centru, cum trebuie să ne comportăm cu aceste persoane, de ce au nevoie ele şi care este scopul vizitei noastre. Copiii au pregatit, împreună cu părinţii şi educatoarele cadouri pentru persoanele aflate în centru”, scrie în prezentare. Aici puteţi susţine proiectul cu votul dumneavoastră.
Colegiul Tehnic InfoEl Bistriţa a derulat activitatea „Educaţie pentru sănătate – Mens sana in corpore sano!” , ocazie cu care tinerii au urmărit documentarul “În pântece”, au fost informaţi despre consumul de droguri, substanţele chimice conţinute de droguri şi efectele lor asupra organismului, au fost instruiti asupra tehnicilor de resuscitare, au aflat mai multe despre “sex” şi au discutat despre consecinţele lui prin abordarea temei “Avortul”. Proiectul poate fi susţinut prin vot aici.
Liceul Tehnologic Lechinţa participă la competiţie cu activitatea „Eco-lechinţenii în acţiune. Ce pot face mai multe mâini dibace”. Preşcolarii şi educatoarele, echipaţi corespunzător cu saci menajeri, mănuşi ,coifuri cu mesaje ecologice şi ecusoane în piept au desfăşurat o activitate de ecologizare. Pe urmă părinţii, bunicii sau fraţii prezenţi au fost invitaţi în sală unde unde s-au împărţit prin procedeul “mâna oarbă” în patru ateliere de creaţie. Într-un colţ al sălii au descoperit surprizele de pe măsuţe: materialele reciclabile aduse chiar de preşcolari la grădiniţă şi instrumentele de lucru puse la dispoziţie. Aşadar, la fiecare centru s-a primit câte o sarcină de lucru, pe care participanţii au trebuit să o rezolve într-un timp dat.Timpul de lucru alocat fiecărui sector a fost de 25 minute, iar la semnalul sonor participanţii au trebuit să se rotească la centre şi să continue lucrările începute de ceilalţi participanţi, utilizând astfel o adaptare a turului galeriei, o tehnică de învăţare prin colaborare, în cadul căreia participanţii divizaţi în microgrupuri lucrează la rezolvarea unor sarcini controversate care au mai multe soluţii posibile. Proiectul poate fi votat aici.
Şcoala Gimnazială nr. 4 Bistriţa s-a înscris în concurs cu activitatea „Porumbeii vioajori, prietenii mei sportivi de performanţă!”. Activitatea a constat într-o prezentare a porumbelului voiajor realizată de preşedintele Asociaţiei Columbofile Bistriţa-Năsăud, afiliată FCPR, Ioan Burca, urmată de o discuţie cu elevii. Elevii au aflat ce presupune a fi crescător de porumbei voiajori, ce înseamnă din punct de vedere al investiţiei în muncă şi costuri finaciare activitatea de columbofil amator. A urmat prezentarea unui filmuleţ cu eclozarea unui pui de porumbel. Elevii au adresat apoi întrebări şi au aflat informaţii cu privire la modul de creştere, antrenare şi îngrijire a porumbelului voiajor, precum şi a participării porumbeilor la concursuri. Li s-au prezentat elevilor rezultate ale porumbeilor la concursuri internaţionale, cu pe şi medalii câştigate de aceştia. În continuare, a urmat partea de cel mai mare impact asupra grupului ţintă, cea în care elevii au luat contact direct cu porumbeii aduşi în cuşti speciale pentru a fi prezentaţi: au învăţat cum se ţin în braţe pentru a nu fi răniţi şi a putea fi manevraţi, i-au hrănit din palmă şi i-au analizat pentru a vedea exact cum sunt din punct de vedere al configuraţiei osoase, a penajului şi a masei musculare. A urmat apoi activitatea de eliberare a porumbeilor, care a avut loc în curtea şcolii. Cinci elevi au fost selectaţi pentru a elibera porumbeii, pe care i-au urmărit pe cer în drumul lor spre casă. La finalul activităţii elevii au primit câte un exemplar al revistei „Columbofilia Română” pentru a afla şi mai multe informaţii despre activitatea de columbofil amator. Aici puteţi vota activitatea.
Liceul Tehnologoc de Servicii Bistriţa a aplicat în concurs cu activitatea „Liceul Tehnologic de Servicii se prezintă”. Activitatea s-a derulat în paralel în patru centre: laboratorul de gastronomie, salonul de coafură, atelierul de manichiură şi sala de proiecţie a filmului, elevii fiind organizaţi în grupe. În laboratorul de gastronomie, vizitatorii au putut interacţiona cu elevii de la profilul turism şi alimentaţie şi cu profesorii/ maiştrii care-i coordonează, participând la realizarea aluatului pentru diverse preparate, degustând şi asistând la aranjarea mesei. În salonul de coafură, respectiv atelierul de manichiură, au urmărit demonstraţii ale elevilor de la profilul de estetică şi igiena corpului omenesc, adesea oferindu-se drept modele pentru viitoarele coafeze/ manichiuriste. În sala de proiecţie, vizitatorii au urmărit filmuleţul de prezentare a liceului, au primit pliante şi au dialogat cu directorul şcolii. Tot ca formă de promovare a liceului, şcoala noastră a participat, în cadrul unui schimb de experienţă, la un concurs de coafură desfăşurat la Turda, obţinând premiul I. Aici poate fi votat şi acest proiect realizat cu succes.
Din păcate pagina pe care se poate vota Liceul Tehnologic Lechinta nu se deschide . Poate ne ajuta cineva !? Mulțumim anticipat !
Am rezolvat. Nu ştiu ce s-a întâmplat. Scuze!