Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu a prezenta structura noului an şcolar 2022-2023, care va înlocui semestrele cu cinci module de învăţare, alternate cu perioade de repaus. De asemenea, vor dispărea tezele semestriale, care vor fi înlocuite cu evaluări, la începutul şi sfârşitul anului şcolar, şi se introduce, pe lângă Şcoala Altfel, Şcoala Verde, de o săptămână.
Școala va începe în 5 septembrie, cu un prim modul de învăţare. După o perioadă de câteva săptămâni, în data de 24 octombrie, elevii vor intra în vacanţă, la finele lunii octombrie, astfel că 24-30 octombrie va fi prima vacanţă, acordată tuturor elevilor şi preşcolarilor.
După această vacanţă, urmează modulul 2 de învăţare, care se va derula până în preajma sărbătorilor de iarnă, după care va fi cea de-a doua vacanţă, 23 decembrie – 8 ianuarie.
Urmează modulul 3, care va începe pe 9 ianuarie. În premieră, acest modul se va derula până în luna februarie, când va fi a treia vacanţă, de o săptămână, care va putea fi acordată în a doua, a treia sau a patra săptămână a lunii februarie, la decizia fiecărui inspectorat judeţean, prin consultare cu cei implicaţi.
Cel de-al 4-lea modul se va derula până în preajma sărbătorilor pascale, atât cele catolice cât şi cele ortodoxe, în perioada 8-23 aprilie. După această vacanţă, urmează modulul 5, şi ultimul care se derulează până în data de 16 iunie. Cea de-a cincea vacanţă este cea de vară, care va începe în data de 17 iunie şi va dura până în prima luni a lui septembrie, când începe anul şcolar 2023-2024.
O altă noutate, pe lângă Şcoala Altfel, este Şcoala Verde. Această săptămână va putea fi introdusă în structura anului şcolar 2022-2023 în modulele 4 şi 5 de învăţare, când şcolile vor avea libertatea să îşi aleagă, în funcţie şi de condiţiile meteo.
Mediile vor fi încheiate la finalul anului şcolar, pentru că cele încheiate până acum la final de semestru nu au avut relevanţă şi nu au fost folosite. Se va renunța la teze și se va da libertatea profesorilor să îşi organizeze evaluările, pe parcurs, în funcţie de calendar, de ritmul de predare a materiei.
Încă o năstrușnicie marca tâmpeanu! Așa se reformează de fiecare dată sistemul educațional românesc: se mai mută o vacanță, se mai împart semestrele, se mai elimină niște teze, se mai prelungesc niște vacanțe, aspecte ce vizează mai degrabă chestii neesențiale, în timp ce fondul problemei se păstrează, acolo nu se intervine deloc. Că doar este mult mai ușor să micșorezi sau să mărești o vacanță, să redistribui perioada anului școlar sau să elimini niște teze. Problema sistemului educațional este lipsa de reformă a acestui sistem violat frecvent de toți acești miniștri inapți! Reforma constă în regândirea programei de învățământ, cea actuală fiind complet depășită, creșterea calității cadrelor didactice, creșterea atractivității frecventării cursurilor de către elevi, gândirea unei strategii de strânsă colaborare între piața muncii și sistemul educațional, întărirea învățământului profesional, unul aflat în totală paragină, utilarea și dezvoltarea unităților de învățământ în conformitate cu cerințele secolului în care ne găsim, gândirea unei strategii serioase privind combaterea abandonului școlar și stimularea frecventării cursurilor în mediul rural și în cazul categoriilor defavorizate sau vulnerabile, construirea de unități de învățământ moderne și conforme nevoilor actuale ale elevilor etc. Ne tot plângem că natalitatea, de la an la an, este tot mai scăzută și mai alarmantă, dar, ce să vezi? cu toate că e alarmant de scăzută, statul, în marea sa preocupare și mărimimie, nu este capabil să asigure locuri suficiente în creșe și grădinițe celor mici, bătaia pentru un loc într-o astfel de unitate este mai ceva ca la medicină în perioada comunistă. De fiecare dată, dar fără nicio excepție, toți acești nepricepuți și inapți aflați în fruntea acestui Minister se ocupă doar de tratarea aspectelor superficiale, de formă, în timp ce toate celelalte probleme acute ale sistemului sunt perpetuate pe mai departe. Vin și-ți prezintă toate aceste modificări superficiale ca pe mari reușite care vor revitaliza învățământul românesc… Reforma nu înseamnă cârpeli și acțiuni de suprafață, ci modificări de substanță ale sistemului, plan de acțiuni care, odată implementat, să producă rezultate pe termen mediu și lung. Toate aceste modificări anunțate cu mare fast, atât de acest ins, cât și de predecesorii săi din ultimii 10-15 ani se reflectă în calitatea învățământului de azi din România. Rezultatele, dacă vă uitați în toate studiile efectuate și în felul cum arată elevul ieșit de pe băncile școlii, sunt catastrofale. Cât timp inși precum acest nene conduc învățământul rezultatele nu pot fi decât cele pe care le avem: catastrofale!
Felicitări domnule Didu pentru comentariu. Reforma Abramburica a fost vax pe lângă ce urmează. Salutul lui Petrov-Piratul de cursă lungă, cu „Să trăiți bine” nu s-a îndeplinit dar cu „Școala românească scoate timpiți” se îndeplinește. „Bravos națiune! Halal să-ți fie!” parafrazând pe Nenea Iancu.
Suntem In 2022…avem pretenția că suntem în UE ..in toate tarile civilizate asta e programul școlar….treziți va si evoluati…nu mai suntem in 1980….păcat ca gândiți….sau scuzați ma, unii nu gândesc.
Foarte important :
– A nu se uita , fotografia lui Calinescu sau Esca pe Abecedare …..
Da’ Câțu ce are?