Inspectorul şcolar Simona Konradi, de la Departamentul curriculum şi controlul asigurării calităţii din cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud, le-a prezentat directorilor de şcoli Planul instituţionalizat de dezvoltare profesională, un instrument în care a strecurat câteva sugestii pentru îmbunătăţirea actului educativ la nivelul fiecărei şcoli, mai ales în privinţa dezvoltării abilităţilor de comunicare în limba română.
Prof. Konradi a ajuns şi la felul în care comunică elevii în limba maternă, ea spunând că aici este „o mare problemă”.
„Veţi vedea că problema nu este Facebook şi nici Messenger, ele sunt nişte instrumente prin care copilul participă activ la alterarea comunicării în limba maternă. Cu ce putem contrara? Aproape cu nimic. Nu putem să ne punem contra curentului. Nu putem lupta cu Facebook. Dimpotrivă, trebuie să ni-l facem aliat. Însă putem exersa aceste competenţe de comunicare în limba maternă la fiecare disciplină. Ne-am confruntat cu toţii cu lipsa de înţelegere, la un moment dat, a unui mesaj scris. Dacă îl puneţi pe copil să citească fragmente din lecţie, indiferent de disciplină, veţi constata acelaşi lucru: ei citesc, poate mai bine, poate mai puţin bine, dar, la final, nu pot sintetiza informaţia, cu atât mai puţin nu o pot reţine şi nici transfera. E o problemă! S-a lăsat rezolvarea ei în sarcina disciplinei Limba şi literatura română, dar nu e suficient pentru că, în limba română, vorbim de toate şi, indiferent de disciplină, trebuie să receptăm mesajul corect şi să-l transmitem mai departe. Ne propunem ca să încercăm să dezvoltăm competenţele de comunicare în limba maternă la fiecare disciplină”, a spus ea.
Revenind la Facebook, prof. Konradi a amintit că această platformă e accesată de peste 1,3 miliarde de oameni lunar. „Vă daţi seama că nu avem ce lupta cu Facebook. Trebuie să îl facem aliat! Şi primul exemplu este fondatorul lui, Mark Zuckerberg, care anul acesta şi-a propus să citească două cărţi noi, câte una la fiecare două săptămâni. Poate ne spune ceva acest lucru. El are foarte mulţi bani, dar îşi doreşte lucruri simple care îl umanizează şi îl dezvoltă, la fel cum ne-ar dezvolta şi pe noi, şi pe elevii noştri, să citească o carte nouă la două săptămâni”, a spus ea.
Inspectorul a declarat că Mark Zuckerberg poate fi dat ca model în şcoală, mai ales că e unul care nu trebuie impus, fiind recunoscut ca atare. „Sunt convinsă că nu foarte multă lume despre provocarea lui Mark Zuckerberg privind cititul. Am citit că va lansa o pagină de Facebook în care va dezbate cărţile citite de el”, a spus Simona Konradi.
O altă sugestie pe care le-a făcut-o directorilor este să formeze cluburi de lectură la nivelul şcolilor fiindcă sunt edituri interesate să ofere cărţi participanţilor.
Bne ar fi sa-i puneti pe profesori sa-si faca orele , de exemplu la Runcu Salvei Man Valerica anul acesta nu a facut nici o ora cu elevi este profesoara de Romana si secretara si directoare din pacate , este pusa de d-na tabara pe criteri politica sa distruga invatamantul .
bravoooooooo!
Traiasca psd-ul va deveni si BN CA SI TELEORMANUL!
D-na Tabara ar fi buna de ministru sa distruga si la nivel national invatamantul .
Cinci ziceri inedite despre carte: Cărţile au capacitatea de a fi nemuritoare. Ele sunt cele mai longevive roade ale activităţii umane. – Samuel SMILES;
În trecut, scriitorii scriau cărţi, iar cititorii le citeau. Acum scriu cărţi cititorii şi nimeni nu le citeşte. – Oscar WILDE;
Cât de mulţi sunt oamenii care, citind o carte bună, au deschis o eră nouă în viaţa lor! – Henry David THOREAU
Învăţaţi şi citiţi. Citiţi cărţi serioase. Viaţa face restul. – F. M. DOSTOIEVSKI;
Pentru a aprecia operele literare excelente… e nevoie de o educaţie vastă, o inteligenţă dezvoltată, linişte, timp liber şi un oarecare efort al minţii. – Honore de BALZAC.