Compania Luxshare din China a preluat un pachet de peste 50% din compania Leoni, reprezentând divizia WSD (Wiring Systems Division) deținută până acum de un om de afaceri austriac, în timp ce o subsidiară a Luxshare, Time Interconnect din Singapore, a preluat divizia ACS (Automotive Cable Solutions) a Leoni, care are fabici și la Bistrița.
Antreprenorul austriac Stefan Pierer și compania Luxshare din China, specializată în producția de conectori și electronică auto, au convenit ca Luxshare să achiziționeze un pachet de 50,1% din Leoni, care anterior era deținută integral de omul de afaceri, a anunțat într-un comunicat compania Leoni.
”A avea Luxshare ca partener strategic puternic va spori semnificativ competitivitatea Leoni pe toate fronturile – de la extinderea portofoliului și accesul la piață până la capabilități tehnologice și producție”, a declarat Klaus Rinnerberger, CEO Leoni.
Grace Wang, președinte și CEO al Luxshare Group, a afirmat: ”Suntem încântați de potențialul acestui parteneriat. Combinând punctele noastre forte, nu numai că ne extindem prezența globală, ci și impulsionăm inovația și oferim o valoare mai mare clienților noștri”.
Stefan Pierer: ”Cu Luxshare Group am găsit partenerul perfect pentru a asigura succesul pe termen lung al Leoni. Ambii acționari au demonstrat cum un model de afaceri puternic poate câștiga noi piețe pentru o companie”.
Într-o tranzacție separată, Time Interconnect Singapore, o subsidiară a Luxshare, preia 100% din divizia ACS (Automotive Cable Solutions) a Leoni.
În luna iulie, Leoni Bistrița anunța reduceri de personal ”în vederea eficientizării și stabilizării operațiunilor”. Numărul de angajați va fi redus ”pentru a menține competitivitatea și viabilitatea pe termen lung a companiei”, cu până la 10%. Din 1 august, angajații Leoni Bistrița selectați pentru concediere (155 de muncitori și 104 personal TESA) au primit preavizele din partea companiei în care li se comunică și ce compensații primesc la plecarea din firmă. Leoni Bistrița avea în 2023 peste 4.300 de angajați, o cifră de afaceri de 1,8 miliarde lei și un profit de 48,9 milioane lei.
Leoni este un furnizor global de fire, fibre optice, cabluri și sisteme de cabluri, precum și de servicii conexe pentru sectorul auto și alte industrii. Grupul de firme are aproximativ 95.000 de angajați în 27 de țări și a realizat în 2023 vânzări consolidate de 5,46 miliarde de euro. Cu o forță de muncă de aproape 12.000 de angajați, cu o cifră de afaceri in 2023 de peste 728 milioane euro și cu peste 97 de milioane de euro virați către bugetul de stat în 2023, Leoni este unul dintre cei mai importanți angajatori din țară. Din portofoliul Leoni România fac parte cei mai importanți producători auto mondiali, iar aproape 3.000 dintre furnizorii Leoni România sunt locali.
Timpul va spune dacă e o veste bună.
Sau doar un transfer de tehnologie și know how către Asia, unde cererea explodează .Temporar , vor menține capacitățile de producție. Apoi, vor reevalua costurile cu forța de muncă..Singurul avantaj tangibil e poziționarea pe piața europeeană.
Asia ,in special China ,are demult know how tehnologic peste muzeul care a devenit Europa.E vorba de monopolizare si eliminarea concurenței pe piața componentelor auto.Pas cu pas …cum zicea un ,,clasic” in viață.Probabil că au vrut să o vândă nemții dar nu prea au putut că Germania are niste reglementăei stricte in privința comertului ,mai ales auto .Austriecii se cam sterg in dos cu reglementările europene ca si in cazul Schengen.Sa vedem acum dacă focile ,in afara de cei care vor fi numiti supraveghetori peste turmă, vor fi tot la fel de infatuati ca lucreaza pentru patroni chinezi că până acum se credeau nemți.
Important e daca angajeaza romani (nu sri-lankezi).
Daca e doar o tranzactie financiara, fara sa beneficieze cetatenii romaniei (ca angajati), e neimportant
care români?
îs plecați toți ..vorba lu` Grigore Leșe/Ionuț Fulea
”Nu-i lumină nicări/C-or murit tăți oamenii”
între timp schimbăm legislația pentru locu` impostorului Iohannis.. loc călduț via PSDPNL
@ Magellan
Cum „ce romani”?
Cei disponibilizati de la Leoni si din alte parti
No vedeți sarakilor că a ajuns Singaporea la voi ? Via China.Gura păcatosului adevăr grăiește…V-a spus vouă unul că ajungeți in Singapore.
Pe piața auto, chinezii intră agresiv.
Nu e vorba doar de mașini
Ci de tot ce vine cu mașinile.
Datele colectate despre oameni.
Big Data
Omul europeean crede că cumpără o mașină ..wow.
De fapt își vinde viața privată și profesională.
Deplasamentele, rutina oamenilor din țările care vor avea acces la „tehnologie”ieftină.
Aceste date pot fi folosite creativ de la monetizare la influențarea opiniilor politice într-un mod extrem de subtil şi fără ca.și persoana respectivă să conştientizeze.
Exemplu.
Ion ,inginer la o companie locală din parcul industrial Sărata ce se străduiește să dezvolte afacerea pe o fibră optică.
Știind deplasamentele lui Ion cu noul BYOD poți afla prin extrapolare , cine e persoana cea mai importantă la nivel de decizii, care e echipa, unde se fac negocierile pentru viitorul contract , dacă e la vânzări unde compania locală vrea să se extindă,unde are cele mai mari vânzări etc.
Doar programând wireless o defecțiune pe un sistem ce poate fi controlat de la distanță -imobiliza mașina- poți creea disrupție în momentele cheie. Exemplu contract nesemnat ce aduce penalizări.
Posibilitățile pentru avantajele concurențială, concurență neloială sunt endless. Cu consecințe majore pentru cel mai slab în războiul comercial. Cea mai puțin dăunătoare e să se facă înghițit și exploatat ieftin.
Dat tot „cineva’ câștigă mai mult…pe muncă și piața locală.
Te vede chinezu’ când ești in spirala lui Cioloș.Nasol.Depinde și unde stai .În fața lui sau in spate.
iete delirium.
e oficial.
https://ziare.com/tehnologie/sua-masini-chinezesti-beijing-1895738
Este modul de operare al Chinei, stat hibrid, comunist dar cu o relativă economie de piață. Întâi intră cu prețuri mici, elimină concurența, apoi dictează prețul cum vor ei. S-a întâmplat deja în domeniul electronicelor, al echipamentelor medicale și se află în curs de desfășurare în domeniul auto. Volvo a fost prima victimă, și după zvonurile din piață, și grupul Volkswagen va ajunge pe mâna chinezilor, deja se pregătește terenul cu zvonuri despre faliment.
@ carr es
Asa fac toti. Asa au facut si japonezii cu pretul masinilor pe piata americana in anii ’70 si acum au preturi mai mari decat media, concureaza cu produsele premium
Singura întrebare utilă pentru noi după această preluare ostilă este dacă chinezi vor restructura grupul Leoni şi vor închide fabricile de la Bistrița ?
Oricum salarile tot de mizerie vor rămâne.