La lansarea oficială, managerul de proiect Cristina Hangea a declarat că le mulţumeşte tuturor celor care au votat online proiectul Fundaţiei Progres pe ceea ce a dus la obţinerea unei finanţări de circa 25.000 de lei, bani cu care pot fi retribuiţi profesorii ce fac pregătire suplimentară cu 60 de elevi de la Şcolile Gimnaziale „Avram Iancu” şi „Ştefan cel Mare” din Bistriţa.
Ea a explicat că vor fi pregătiţi suplimentar la română şi matematică 60 de copii care nu au obţinut până acum rezultatele de care sunt capabili fiindcă nu au parte acasă de un mediu propice să se pregătească sau nu au suficient curaj să se afirme la clasă. Pentru efortul lor, profesorii vor fi retribuiţi.
Printre copiii implicaţi în program se află unii care au părinţi plecaţi la muncă în străinătate sau unii care au urmat şcoala în alte ţări şi s-au întors acasă cu familiile lor.
Directorul Şcolii Gimnaziale „Ştefan cel Mare”, Rodica Petruţiu (foto 2 jos), a spus că un astfel de elev care a urmat şcoala în Spania s-a înscris în clasa a VIII-a la „Ştefan cel Mare” având dificultăţi mari să ţină ritmul cu ceilalţi colegi ai lui. Participând la orele suplimentare organizate prin proiect, el are şanse să recupereze şi să poată susţine evaluarea naţională fără teama că va rata acest examen.
Prezentă la lansarea proiectului a fost şi Camelia Tabără, inspector şcolar general, care a mulţumit fundaţiei pentru implicarea în viaţa şcolii, oferindu-şi sprijinul şi pentru alte proiecte de acest gen care vor mai fi derulate.
Raiffeisen Bank a organizat anul acesta a doua ediţie a programului de granturi Raiffeisen Comunităţi prin care a finanţat proiecte locale mici şi medii din oraşele undea re sucursale.
Fundaţia Progres a fost înfiinţată în 2002, anul acesta împlinind un deceniu de activitate. Proiectul „Performanţă şcoală la orice nivel social” se va încheia în mai 2013.
Cristiana Sabău
Se prezinta ca fiind foarte bine articulat proiectul, felicitari celor implicati! Personal, sunt curios de implicatiile lui pe plan social/termen lung, pentru respectivii copii. Avand in vedere c-au fost inclusi intr-un program „exigent” si „exclusivist” de pregatire, presiunea de a reusi va fi mult mai mare, comparativ cu cei din clasele normale. Ar trebui monitorizati cei care sunt mai „slabuti in performanta” (indiferent de cat de multa pregatire vor avea). In posibilitatea in care n-or sa se ridice la asteptarile impuse de participarea in program (formulate drept rezultate exceptionale!), care ar putea sa dezvolte multe conditii precare (stima de sine scazuta, anxietati variate, izolare de grup etc). Asta-i doar o ipoteza partial informata, insa merita sa nu fie ignorata! Inca o data, felicitari! 🙂