Actualitate

Olimpiada ”Lectura ca abilitate de viaţă”, pe primul loc în preferinţele elevilor din judeţ

Olimpiada „Lectura ca abilitate de viaţă”, concurs conceput de profesori din judeţ, s-a situat, anul acesta, pe primul loc în preferinţele elevilor bistriţeni. La ea s-au înscris 361 de îndrăgostiţi de lectură care au vrut să demonstreze că sunt cititori avizaţi.

„În judeţul nostru s-au finalizat aproape toate etapele judeţene ale olimpiadelor şcolare, cu excepţia discipliniei Educaţie fizică şi sport care alt grafic de desfăşurare. La celelalte discipline, la etapele judeţene, 25 în total, au participat 2438 de elevi. Cei mai mulţi elevi au participat la limba română, la Olimpiada Lectura ca abilitate de viaţă – 361, iar la Olimpiada de Limba şi literatura română – 274. Dintre cei 2438 de elevi, la etapele naţionale ale olimpiadelor, care vor avea loc în Săptămâna altfel, s-au calificat 177 de elevi”, a explicat Deak Zoltan.

Potrivit acestuia, în afară de olimpiadele şcolare clasice, elevii au mai participat la concursuri şcolare finanţate de Ministerul Educaţiei şi la concursuri din calendarul activităţilor educative naţionale.

În ce priveşte concursurile naţionale aprobate de Ministerul Educaţiei, acestea sunt încă în desfăşurare. „Până acum s-au finalizat etapele judeţene la zece concursuri cuprinse în acest calendar. Au participat 333 de elevi, iar judeţul va fi reprezentat la olimpiadele naţionale de 48 dintre ei. Cei mai mulţi au fost la Concursul de matematică aplicată Adolf  Haimovici -113, iar cele mai multe concursuri s-au organizat la Limba maghiară maternă sub diferite forme, de ortografie, de recitat balade şi poezii, matematică şi altele”, a spus Deak, adăugând că şi concursurile din calendarul activităţilor educative sunt în desfăşurare, ele având etapele naţionale în vara acestui an.

„ISJ ţine să felicite toţi elevii care au participat la întreceri, să-i felicite în mod special pe cei care au obţinut premii. Având în vedere că aceste olimpiade au avut loc mai ales sâmbăta, dorim să le mulţumim şi să îi felicităm pe profesorii pregătitori, evaluatori şi să le mulţumim tuturor colegilor profesori care au contribuit la buna derulare a acestor concursuri. Nu în ultimul rând, gândul nostru bun se îndreaptă şi spre părinţii şi susţinătorii acestor elevi. Celor acre ne vor reprezenta la fazele naţionale le dorim mult succes şi le urăm să se întoarcă mult mai bogaţi la aceste concursuri din punctul de vedere al cunoştinţelor, al competenţelor şi al experienţelor trăite şi al medaliilor obţinute „, a spus Deak Zoltan.

Anul acesta, Bistriţa-Năsăud nu găzduieşte nicio fază naţională a vreunei olimpiade sau concurs şcolar, doar câteva etape zonale pentru anumite discipline.

Olimpiada „Lectura ca abilitate de viaţă” a avut prima ediţie în 2013. Inspectorul Simona Konradi de la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud a explicat atunci că ideea acestui concurs a fost generată în cadrul unui proiect derulat între anii 2007 şi 2011 referitor la dezvoltarea abilităţilor de viaţă ale elevilor.

„Impactul pozitiv asupra elevilor şi cadrelor didactice a făcut ca apoi ideea acestuia să fie preluată într-un alt proiect denumit Metode inovative de formare a personalului didactic pentru dezvoltarea abilităţilor de viaţă la elevi şi în cadrul acestuia de fapt s-a dezvoltat un opţional intitulat Lectura ca abilitate de viaţă, coordonat ca program de prof. Monica Halaszi de la Colegiul Naţional Liviu Rebreanu din Bistriţa. Datorită acestui fapt, prima ediţie a concursului se derulează la Bistriţa. Este girat ca substanţă de Universitatea Bucureşti şi de Ministerul Educaţiei Naţionale, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud. Managerul de proiect, Anca Denisa Petrache, inspector general în Minister, ţine foarte mult la acest proiect pentru că valorifică lectura punând-o undeva printre competenţele cheie ale omului de astăzi”, a declarat Simona Kondradi.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.