Aproape 1,5 milioane lei din bugetul local pe 2017 au fost alocați pentru diferite faze în amenajarea unor parcări etajate, supraterane și subterane, pe str. Lupeni, pe str. Bistricioarei și în zona Pieței Mihai Eminescu.
Primarul Ovidiu Crețu a vorbit despre fiecare investiție în parte.
Parcare pe str. Lupeni
”Vom încerca să proiectăm și să începem execuția pentru o parcare etajată pe str. Lupeni, în spatele Sugăletelui, acolo unde am amenajat o parcare la nivel. Sunt foarte multe restricții din partea Ministerului Culturii, realizarea în zona respectivă este cu semnul întrebării. Nu am abandonat-o, am prins-o în buget cu o sumă mică, dar dacă lucrurile vor merge bine atunci la rectificare vom aloca banii necesari”
Parcare pe str. Bistricioarei
”Cea mai importantă parcare etajată de care Bistrița are nevoie este cea din spatele BCR, despre care am vorbit și anii trecuți. Am stat în problema prețului terenului de acolo. Eu spun că avem șansele să cumpărăm acest teren pentru care avem alocați bani (n.r. – 1.156 mp, 1,3 milioane lei), să începem proiectarea iar anul viitor – execuția. Va fi o parcare mare, cu patru nivele, unde să încapă 400 de mașini și să eliberăm toată zona de la Prefectură”
Parcare Mihai Eminescu
”Mergem în continuare cu proiectarea. Am sperat că o vom putea face pe fonduri europene, dar normativul care este în lucru nu ne dă ca eligibili. Intenționăm, prin Asociația Municipiiilor din România, să facem o delegație care să meargă la Bruxelles pentru a discuta din nou problema finanțărilor pe Axa 4. Ceea ce este prevăzut acum sunt parcări de tipul ”drive and ride”, adică parcări la periferia orașelor, unde omul își lasă mașina și de acolo ia transportul în comun sau bicicleta. Nu prea cred că se vor întâmpla astfel de lucruri în viitorul apropiat în Bistrița. Această parcare poate deveni una ”drive and ride” prin construirea Centrului intermodal și apropierea de centrul respectiv îi poate da această caracteristică. Dar poate vom reuși și cu discuțiile și negocierile de la Bruxelles să obținem totuși finanțări”.
Parcarile astea gen ecologice sunt cea mai proasta inventie la noi in oras…. nu creste iarba iar intre dale se strang mizeri iar mersul pe ele este o adevarata aventura, risti sa te impiesici sau sa-si luxezi incheietura gleznei….. rog primarul si cine a mai contribuit la aceasta idee sa-si puna in curte acasa si sa nu faca exprimente pe altii care platesc taxe si au servicii de tot r.a.h.a.t.u.l . Cine a avut ideea a fost un mare prost.
Parcarea ca parcarea, dar trotuarele sufera de denivelari la tot pasul, (femeile nu mai pot strabate orasul cu incaltari cu toc) inca o dovada a superficialitatii si lipsei de raspunere a celor care le-au executat, dar mai ales a celor care au avizat si (NU) au controlat calitatea. Si care au luat (probabil) comisioanele si… mucles! Cine plateste daune si spitalizari daca cineva se accidenteaza din cauza asta? Tot contribuabilul, nu-i asa?
Faceti parcari intre blocuri cum ati promis in campanie , pe fostele amplasamente ale centralelor termice , nu in centru . Cea de pe Lupeni ii mai mereu goala .
Daca parcarea nu este utilizata la capacitate maxima, pentru ce sa faci o parcare goala pe 4 niveluri ?????
Cheltuim banul pe aer?
Ma gandeam daca nu exista sansa ca tot spatiul din jurul cailor ferate ce tranziteaza municipiul Bistrita sa fie reconfigurat cu cale ferata si un drum express cu 4 benzi, sa aiba cateva iesiri in zonele importante ale orasului, si astfel am mai castiga un drum important in oras. Tot terenul acela care e probabil al statului ar putea sa fie folosit intr-un mod mult mai util.
Ma gandeam daca nu exista sansa ca tot spatiul din jurul cailor ferate ce tranziteaza municipiul Bistrita sa fie reconfigurat, cu cale ferata si un drum express cu 4 benzi, sa aiba cateva iesiri in zonele importante ale orasului, si astfel am mai castiga un drum important in oras. Tot terenul acela care e probabil al statului ar putea sa fie folosit intr-un mod mult mai util.