Actualitate

Părinții, invitați de ISJ să aibă un cuvânt mai greu de spus în relația cu școala

Părinții elevilor din Bistrița-Năsăud sunt invitați de Inspectoratul Școlar Județean să se organizeze într-o structură județeană care să devină o voce în cadrul Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți (FNAP).

”Suntem pe cale să definitivăm demersurile pentru a înființa o structură reprezentativă a părinților la nivel județean. Am identificat o persoană care și-a asumat acest rol de coordonator. ISJ nu se implică în acest proces, doar am pus la dispoziție lista persoanelor de contact din comitetele de părinți de la nivelul județului. Sperăm ca această structură să prindă contur în perioada următoare pentru a avea și noi o structură reprezentativă la nivel de județ care să fie o voce a părinților afiliată acelei federații naționale a părinților”, a spus inspectorul general Aurelia Dan.

Potrivit Ordin 5079/2016, Consiliul reprezentativ al părinţilor/Asociația de părinți are următoarele atribuţii:

  • a) propune unităţilor de învăţământ discipline şi domenii care să se studieze prin curriculumul la decizia şcolii, inclusiv din oferta naţională;
  • b) sprijină parteneriatele educaţionale între unităţile de învăţământ şi instituţiile/organizaţiile cu rol educativ din comunitatea locală;
  • c) susţine unităţile de învăţământ în derularea programelor de prevenire şi de combatere a absenteismului şi a violenţei în mediul şcolar;
  • d) promovează imaginea unităţii de învăţământ în comunitatea locală;
  • e) se ocupă de conservarea, promovarea şi cunoaşterea tradiţiilor culturale specifice minorităţilor în plan local, de dezvoltarea multiculturalităţii şi a dialogului cultural;
  • f) susţine unitatea de învăţământ în organizarea şi desfăşurarea tuturor activităţilor;
  • g) susţine conducerea unităţii de învăţământ în organizarea şi în desfăşurarea consultaţiilor cu părinţii, tutorii sau susţinătorii legali, pe teme educaţionale;
  • h) colaborează cu instituţiile publice de asistenţă socială/educaţională specializată, direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului, cu organele de autoritate tutelară sau cu organizaţiile nonguvernamentale cu atribuţii în acest sens, în vederea soluţionării situaţiei elevilor care au nevoie de ocrotire;
  • i) susţine unitatea de învăţământ în activitatea de consiliere şi orientare socioprofesională sau de integrare socială a absolvenţilor;
  • j) propune măsuri pentru şcolarizarea elevilor din învăţământul obligatoriu şi încadrarea în muncă a absolvenţilor;
  • k) se implică direct în derularea activităţilor din cadrul parteneriatelor ce se derulează în unitatea de învăţământ, la solicitarea cadrelor didactice;
  • l) sprijină conducerea unităţii de învăţământ în asigurarea sănătăţii şi securităţii elevilor;
  • m) are iniţiative şi se implică în îmbunătăţirea calităţii vieţii, în buna desfăşurare a activităţii în internate şi în cantine;
  • n) susţine conducerea unităţii de învăţământ în organizarea şi desfăşurarea programului „Şcoala după şcoală”.

FNAP-IP s-a înființat în octombrie 2005 și constituie platforma-suport de manifestare deschisă tuturor asociațiilor/consiliilor reprezentative /comitetelor de părinți și chiar a părinților ai căror copiii frecventează instituțiile de învățământ preuniversitar din Romania: grădinițe, școli, licee, alte forme de învățământ.

FNAP-IP funcționează că asociație cu personalitate juridică, are membri din toate colțurile țării.

”Ne bazăm pe faptul că, noi, părinții, nu putem sta deoparte atunci când este vorba de viitorul copiilor noștri și de aceea ne mobilizam cu toții și ne implicăm, într-un mod organizat, în procesul educațional și în luarea deciziilor ce privesc învățământul romanesc preuniversitar. Intenționam să ne implicăm și am reușit acest lucru, în toate proiectele care privesc învățământul preuniversitar românesc, în interesul copiilor noștri, bazându-ne pe experiențele de viață, profesionale ale tuturor membrilor noștri. Avem avantajul că printre noi se află specialiști din toate domeniile de activitate, însuflețiți de dragostea pentru copil. Ne dorim să ne facem ascultați și să ne impunem prin profesionalism, obiectivitate și corectitudine. Am tras deja semnale de alarma care s-au adeverit în practică: infrastructura școlară precară, insuficienta motivare și lipsa unei evaluări echitabile, corecte, competente și consecvente a personalului, incapacitatea sistemului de a gestiona problemele de securitate a copiilor în școli, programe și planuri de învățământ încărcate”, se arată pe pagina web a organizației.

Etichete

5 comentarii

  • Felicitari , d-na inspector general , pentru initiativa! Se vede clar ca sunteti conectata total la activitatile legate de invatamant si faceti chiar un pic mai mult decat cerintele fisei postului. Am sperat la un alt tip de inspector general si incep sa cred ca D-vs. nu sunteti la fel ca ceilalti cu care societatea s-a obisnuit in anii de dupa asa zisa revolutie , care iertata-mi fie parerea , a dus in cazul invatamantului la o involutie . Deranjati cat de mult , in sensul bun al cuvantului si poate va fi mai bine pentru invatamantul din judetul nostru !

  • In Romania foarte multi parinti la randul lor nu au avut parte de educatie.
    Foarte multi nu au stiut sa isi creasca copiii si nu si-au facut timp sa asigure macar sapte(7) ani de-acasa in prima faza pana la inscrierea la scoala, si cu multa neobrazare se da vina tot timpul pe scoala si dascali pana copilul mai mic sau absolvent de 12 clase isi incheie activitatea.
    Parca imi suna in urechi obsesiva intrebare pe care am auzit-o de sute de ori in viata pe drumuri in special.
    Copcile ! ….asa te-o invatat la scoala ? Cam la asta s-a rezumat totul la foarte multi parinti si oameni maturi si am primit nota pentru Romania de tara cu cel mai mare procent de analfabeti functionali. 41% prima in Europa.
    Motivele din familii sunt.
    1.Alcoolismul mereu in crestere in randul parintilor si chiar al tinerilor elevi.
    2.Plecatul la munci in UE al parintilor si abandonul din familii.
    3. Incredintarea minorilor catre neamuri , bunici.
    4. Bajbaiala decidentilor din Ministerul Inv. si cautarea continua de noi retete occidentale care nu au fost puse corect in consens cu viata romaneasca .
    5. Joaca continua cu manualele scolare din care nu se mai intelege nimic lipsite de multe informatii trebuincioase elevilor.
    Stiti cum arata un manual de ISTORIE ? DEZASTRU.
    Si asta numai pe fuga din ce percep eu.
    Sunt foarte fericit ca nu mai am copii la scoala. Am scapat cu constiinta impacata.
    Ce vine e DEZASTRU !

  • Revolta mea creste exponential cu informatiile care le caut si aud din presa nationala.
    In aceste zile DIICOT au destructurat o retea bine pusa la punct de sefi de INSPECTORATE din Politie in jud. Harghita si Alba etc, in complicitate cu alti infractori care executau la comanda si fabricau de-a dreptul in ateliere sofisticate, false Permise auto si Diplome de Bacalaoreat.
    Permisele Auto erau aproape de perfectiune si nici un politist aflat in exercitiul functiunii la control in trafic nu poate vedea cu ochiul liber falsul.
    Iata un nou semnal de alarma la Invatamant care cu siguranta este depasit de situatie avand in vedere continua specializare a retelelor mafiote in domeniul diplomelor false.
    Cand intr-o tara ca aceasta primii ministri au PLAGIAT, asa cum a fost Ponta si cum exista suspiciunea ca ditamai Generalul de Armata CIUCA si Prim Ministru actual ar fi plagiat 40 de pagini in lucrarea de doctorat, nu putem vorbi de un invatamant cu grad inalt de pregatire si securitate privind actele doveditoare ca cineva a muncit corect .
    Si atunci nu a avut dreptate nea Base ca a numit invatamantul romanesc fabrica de diplome pt. tampiti, tampiti din care fac parte o gramada mare de politruci care stau comozi in Parlamentul Romaniei si in functii mari in ministere si servicii de stat.
    Eu personal aleg si spun in cazul asta ca o diploma muncita de un elev pe diferite meserii demult pierdute este cu mult mai valoroasa decat un DOCTORAT furat , intrebuintat doar pt. cresterea salariului si ascensiune politica .
    DA. Exista din plin printre noi si analfabeti functionali cu DOCTORAT .
    Grav, foarte GRAV !

  • Personal cred si sunt de acord cu o buna colaborare intre părinți și scoala , în limitele prevăzute de documentele legale in vigoare si enumerate in articol.Aceasta colaborare cred ca trebuie sa fie lipsită tentative de manipulare a părinților de către cadrele didactice ,uneori din interese personale , sau din subiectivism.
    Zilnic vad , în toate clasele , la toate specializările, elevi carora , alegerea făcută nu li se potriveste deloc.
    Dar , privind lucrurile cu obiectivitate chiar și atunci când avem calitatea de cadre didactice părinți, trebuie sa recunoastem ca marea majoritate a părinților nu sunt experți în domeniul orientării școlare și profesionale. Părinții sunt animați de dorinta de a si vedea copiii intr o anumită scoala sau clasa fără să aibă o fundamentare solidă a acestei dorinte.
    Aceasta misiune a orientării școlare și profesionale trebuie încredințată oamenilor de specialitate , adică consilierilor psihopedagogi din cadrul CJRAE .Păcatul este ca acestia sunt mult prea puțini fata de cati ar fi necesari.Ei pot elabora programe coerente de urmărire a elevilor inca din ciclul primar cu privire la abilitățile, deprinderile copiilor si pot tine la curent părinții astfel ca acestia sa fie in permanenta in cunostinta de cauza si sa faca alegerea corecta. Cred ca in acest mod trebuie văzută colaborarea între părinți și scoala in domeniul orientării școlare și profesionale si ca părinți, mai trebuie sa acceptăm idea ca nu de fiecare data copiii noștri pot ceea ce dorim noi.

  • doamnă !
    Domnule primar !
    Cine conduce Șc. generală nr. 4 , că risipește toți banii pe procese pierdute, din vina școlii. Numai la Curtea de Apel Cluj în ultimele două săptămâni Șc.gen. 4 a pierdut vreo 10000 lei pe prostie.
    A declarat tardiv (târziu, pe înțelesul școlii ?!), recursul sau nu l-a motivat , etc.
    Sunt bani publici, cine-i plătește ?

    EXEMPLU:
    Solutia pe scurt:
    Constată nulitatea recursului declarat de ŞG nr. 4 împotriva sentin?ei civile nr. 123 din data de 02 aprilie 2020 al Tribunalului B-N pe care o menţine în întregime.
    Obligă recurenta să plătească intimatei FIM suma de 2.000 lei, cheltuieli de judecată în recurs.
    Decizia este definitivă.
    Pronunţată în data de 20.01.2022 prin punerea solu?iei la dispoziţia părţilor prin intermediul grefei instanţei.
    Document: Hotarâre 76/2022 20.01.2022 AZI

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.