Actualitate

Pe ce rută va circula trenul electric polonez care va ajunge și la Bistrița

Primul tren electric, din cele 37 care vor circula și pe rutele regionalei Cluj, va intra în operare din luna noiembrie, iar cel care va ajunge și la Bistrița abia de anul viitor. Trenurile poloneze vor atinge 160km/h.

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a publicat în transparenţă decizională proiectul de decizie a preşedintelui ARF pentru aprobarea încheierii primului act adițional la contractul de servicii publice atribuit CFR Călători, în vederea intrării în operare a primului tren din cele 37 de trenuri electrice. 

Primul tren din garnitura de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia va intra pe ruta de circulaţie Bucureşti Nord – Ploieşti Vest-staţiunile de pe Valea Prahovei-Braşov, din 15 noiembrie 2024. 

Ulterior, în prima parte a anului 2025, pe măsură ce restul de 11 trenuri vor intra în parcul ARF şi predate spre operare CFR Călători în acest contract de servicii publice, trenurile electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor circula pe toate rutele din contract:

  • Bucureşti – Constanţa; Bucureşti – Craiova;
  • Bucureşti – Ploieşti – Braşov – Sighişoara – Alba Iulia – Deva – Arad – Timişoara; Bucureşti – Craiova – Drobeta Turnu Severin – Timişoara – Arad; 
  • Bucureşti – Craiova – Târgu Jiu – Deva.

Celelalte 25 de trenuri electrice RE-IR1 Alstom Coradia vor intra în circulaţie în 2025, inclusiv pe rutele din regionala Cluj:

  • Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Iaşi;
  • Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău – Suceava;
  • Bucureşti – Ploieşti – Buzău – Brăila – Galaţi;  
  • Iaşi – Suceava – Dej – Cluj-Napoca; 
  • Bucureşti – Ploieşti – Braşov – Sighişoara – Cluj Napoca; 
  • Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bistriţa – Cluj-Napoca;
  • Bucureşti – Ploieşti – Braşov; 
  • Cluj-Napoca – Alba Iulia – Deva – Arad – Timişoara.

Viteza maximă de rulare a ramelor electrice este 160 km/h, acestea fiind compuse din şase vagoane (două vagoane de capăt cu cabine de conducere şi patru vagoane intermediare) şi asigură 351 locuri pe scaune.

Contractul a fost semnat în urmă cu doi ani, însă din cauza tergiversărilor primul tren electric a fost livrat pentru teste abia în iarna anului trecut.T renul electric adus din Polonia la începutul lunii decembrie 2023, s-a defectat la primele probe: a făcut scurt circuit, la probele de la Făureni.

Potrivit reprezentanților Autorității pentru Reformă Feroviară, trenul nu a luat foc, însă a fost nevoie de înlocuirea întregii instalații de alimentare și aducerea uneia noi din Polonia.

Valoarea totală a contractului pentru achiziţia celor 37 unităţi electrice multiple şi serviciile de mentenanţă aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la 2,42 miliarde lei, fără TVA. 

Etichete

12 comentarii

  • Degeaba !
    Mioriticii vor circula cu BMW-urile si coaptele pe patru roti si vor merge la sooping cu curu la volan pana la casa de marcat .Nu renunta nimeni la comoditatea bolnava.
    Despre protectia MEDIULUI nici nu mai adaugam nimic.

    43
    60
    • esti orb, prost sud, mut?… Nu ai observat ce trenuri exista in Romania? Apoi, de ce sa renunte tovarase, dai tu ordine de la partid? hai valea,.

      6
      9
  • Ecologistule, infrastructura feroviara la noi e praf! In medie tot cu 40kmh vor circula. Decat sa faci trei ore pana la Cluj si pe urma sa nu stii cand si cu ce te intorci inapoi, tot pe patru roti e mai bine.
    Sa nu-ti dau si alte exemple in care pentru un oras din mijlocul tarii, aflat pe un drum principal la 220km de Bistritz, faci 10 ore de cu trenul si ai de schimbat vreo trei trenuri. Pe patru roti faci maxim 4 ore! Am fost in ambele variante, stiu ce zic!
    Cand vom avea infrastructura din tarile cu apa calda, atunci mai vorbim. Noi astia care comentam pe aici nu vom apuca zilele alea…

    78
    10
    • Gogule , beton comentariul , dar l ai luat cam tare pe Ecologistu’ 😀.Avea perfectă dreptate pt. că se referea la ăia care nu și mută curu din mașină prin oraș .

      13
      35
  • E nevoie de investiții în infrastructură! Semnale , poduri, șine noi, (linie dubla între Bistrița și Cluj) , pentru ca trenurile sa nu se intersecteze .
    Tren direct Bistrița – Cluj 120 km, (1 ora), pasageri puțini care plătesc 100 lei/bilet.
    Tren cu oprire în Sărățel, Beclean, Dej , Gherla, Apahida, Aeroport, Cluj (mai mulți pasager i, (scade costul/pasager) 75 lei, durata călătoriei se lungește la 1h: 20 min.
    Tren care oprește în toate haltele, 2h (preț 50 lei pt ca sunt mulț mai mulți pasageri care plătesc costurile de operare).
    Luxul se plătește !

    14
    38
    • Un comentariu Dan Pulea alias Valeriu. Uită-te pe Wikipedia (nu te bag în titluri de cărți, la cât ești de bolovan, ți-ar muri și jumătatea aia de neuron care îți mai funcționează) ca să vezi cine guvernează Polonia, cam din 1990 încoace. Nu-s socialiștii.

      O comparație cu statul degeaba romanistanez nu își are locul. Păi Polonia a renunțat la organizarea administrativă comunistă în ’99, când au reapărut voievodatele. Regiunile alea care, dacă ar apărea în România, i-ar lasă fără mulți bani pe unii precum Răducu. Și multe altele care plasează Polonia la ani lumină în fața Românistanului.

      În concluzie, ai cugetat Dan Pulea.

      19
      6
  • 1. Trenuri noi …. infrastructura veche = tot aceasi viteza.
    2. Pentru ai nostri ce ne conduc 120 km/h ,160km/h , însemna „tren de mare viteza ( cei drept în comparație cu viteza medie la ora actuala e… TGV în Romania)
    3. Linia de 200-220km/h Bucuresti-Budapesta de care vorbesc politicieni nostri visători de filme SF o sa treacă peste cimitirul cu cadavrele lot îngropate de vreo 30-40 ani.
    4. Lucrul cu care se lauda ministerul transporturilor la realizări „cai ferate” e ceea ce în occident se făcea în ani 80′.
    Haideți mai bine sai ascundem pentru a nu mai suporta rușine

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.