Proiectele Primăriei Bistrița de amenajare a pistelor de cicliști pe Dealul Budacului și în localitatea componentă Slătinița cu bani din Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), componenta Fondul Local, au fost aprobate de Ministerul Dezvoltării.
4.374.588,37 lei este suma alocată prin PNRR pentru piste de cicliști pe Dealul Budacului (3,9 km pe DJ 173C).
Pentru piste de biciclete în cartierul Slătinița (5 km pe DJ 172B) municipalitatea primește 5.921.279,54 lei.
Pistele pentru biciclete și zonele adiacente acestora trebuie să îndeplinească, simultan, următoarele condiții: o lățime de minimum 1,2 m pentru pistele cu un singur sens și minimum 2,4 m pentru cele cu dublu sens, fără obstacole, pe toată lungimea traseului (se recomandă ca lățimea optimă a unei piste pentru biciclete cu un singur sens să fie de minimum 1,5 m, iar a celei cu dublu sens de minimum 3,0 m pentru siguranța circulației bicicliștilor și posibilitatea utilizării acestora de categorii diferite de biciclete/utilizatori); o înălțime de liberă trecere pe sub obstacole de minimum 2,50 m sau, dacă infrastructura deja există, de minimum 2,10 m în tuneluri, pe pasaje și poduri; un spațiu de siguranță de 0,5 m liber de orice obstacol. În plus, în zona interioară a virajelor se interzic obstacolele mai înalte de 1 m la o distanță cuprinsă între 0,5 m și 1 m; asigurarea unei suprafețe a pistei pentru biciclete dintr-un material rigid, stabil, cu un finisaj antiderapant, pe toată lungimea traseului; un sistem de scurgere și evacuare a apei pluviale astfel încât să nu existe pericol de băltire pe suprafața pistei; pista pentru biciclete este proiectată pentru deplasarea cu o viteză de 30 km/h; asigurarea legăturii facile și în siguranță cu partea carosabilă destinată traficului general, la capete; proiectarea unui culoar pentru biciclete trebuie să țină cont de suprafața părții carosabile ce va fi atribuită circulației bicicletelor (canalizări, șanțuri pentru scurgerea apei etc). Traiectoria bicicletelor trebuie să fie previzibilă; delimitarea culoarelor pentru biciclete se face cu marcaj de culoare albă, linie simplă discontinuă. Se poate utiliza linie continuă pe contrasensul deschis bicicletelor; se va asigura un spațiu de siguranță de 0,5 m liber de orice obstacol. În cazul în care culoarul pentru biciclete trece pe lângă parcaje auto paralele cu trotuarul, spațiul de siguranță între parcaje și bandă va fi de minimum 1 metru.
Municipalitatea a solicitat bani și pentru piste de cicliști pe Dealul Jelnei (2,3 km pe DJ 173), cererea de finanțare fiind în evaluare.
Tot prin PNRR se vor realiza, prin proiectele aprobate până acum, piste pentru biciclete în comunele Cetate, Chiochiș, Livezile, Maieru, Prundu Bârgăului, Șieu Măgheruș.
Primăria Bistrița derulează în prezent un proiect european de amenajare de piste pe 26 de km în oraș cu 24,3 milioane de lei (aproape 5 milioane de euro). Proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – etapa I” prevede lucrări pe 28 de străzi (26,056 km): 1 Decembrie, Avram Iancu, Grănicerilor, Ghinzii, C. R. Vivu, Vasile Lupu, Tudor Vladimirescu, Cimitirului, Crinilor, Ioan Slavici, Subcetate, Drumul Cetăţii, Drumul Dumitrei Vechi, Dimitrie Cantemir, Eroilor, Împăratul Traian, Valeriu Branişte, Aleea Sălciilor, Petru Maior, Al. Odobescu, Ioan Raţiu, Codrişor/Victor Onişor, Alba Iulia, Aleea Şieului, Panait Cerna, Gheorghe Pop de Băseşti, Axente Sever și Garoafei. Vor fi amplasate șapte stații de închiriere a bicicletelor (Parcul Municipal Bistrița, Piața Mihai Eminescu, Parcul din zona Han, str. Cuza Vodă, str. Poligonului, Parcul din zona Big și str. Calea Moldovei), dintre care 2 vor fi dotate și cu biciclete electrice, stații care au în componență terminale inteligente, stații de andocare pentru cele 175 de biciclete. Lucrările sunt executate de firma CML.RO.
De asemenea, sunt prevăzute piste pentru cicliști și în alte proiecte cu fonduri europene, precum Linia Verde și Axa Gării – Decebal – Năsăudului – Andrei Mureșanu.
Pe dealul jelnei pe unde? Prin șanț? Sau ieșim din curte cu mașina direct pe pistă. Și la cum arata drumul……e ca după război. Doar pista lipsea
Sunt doar curios cine este în stare să urce cu bicicleta Dealul Jelnei ? 😃
Turcule hai demonstrează necesitate și fiabilitatea pistei de bicilete de pe Dealul Jelnei , vrem să vedem dacă poți urca dealul pe bicicletă. Dacă bănuiești că nu poți ai ca obțiune de rezervă să urci pe biciletă Dealul Budacului dacă nici asta nu poți atunci înseamnă că aruncați banii pe alte proiecte imposibile.
Si de unde vin biciclisti astia ca nu vedem un biciclist sa pedaleze pe piste si voi inteligentii mai faceti alte piste.
Vor mai irosi și alți bani pe Alpin Coaster lui Crețu redenumit de Turc ” sania de vară ” că dă bine la fraieri. Ce distracție, ce mișto :o)
@ alte,,,,, Nu este în stare să urce pe bicicletă cele două dealuri doar gura este de el.
Nici măcar pista de biciclete de pe str. Drumul Cetății care este necesară nu au reușit să o construiască însă vor să facă piste pe toate dealurile.
Ăștia sunt nebuni, și așa drumul Budacul 173C este extrem de îngust unde mai ai loc să îngesui și o pistă de biciclete .
Pe Budac DJ173 este foarte îngust în unele curbe deabia încap mașinile nici vorbă de încă o pistă de bicicilete. Cum o să construiască pista, o să dărâme gardurile caselor de acolo și o să facă pista prin curțile oamenilor ?
Ăștia sunt consecvenți, nu învață nimic din greșeli pe Budac va fi o altă bazaconie la fel cum sunt pistele de pe Înpăratul Traian și Victor Onișor.
Va fi ca pista de pe General Grigore Bălan cu stâlpi pe mijlocul ei.
Exact asta ne trebuia
Poate că o face pe str. Tabără ? ha, ha
Dar de strada Zavoaie cand va apucati dle. primar?
Praful s-a ales de promisiunile din campania electorala. Asfalt, trotuare, canalizare, toate au ramas vorbe in vant. Si a trecut deja jumatate de mandat.
Faceti pe Zavoaie pista de bicicleta, strada e larga destul, macar sa se foloseasca pe post de trotuar, sa nu bata copiii drumul prin noroi cu ghiozdanul in spinare.
Pacat de banii irositi pe proiecte pe care nu le cere nimeni.
Chiar așa a solicitat cineva cele două piste de biciclete de pe Budac și Jelnei sau și asta a fost o ideie a cuiva după o noapte de beție în crâșmele de pe strada Liviu Rebreanu ?! A fost cine acolo să constate cu stupoare că nu este loc pentru pistele de biciclete ?!
Eu pot să spun că urmăresc de foarte multă vreme presa și nu am văzut pe nimeni să ceară piste de biciclete pe drumurile de pe Budac sau Jelnei. Tot timpul m-am întrebat de unde apar toate aceste tâmpeni de care nu știe nimeni și dintr-o dată ne trezim cu toate aceste surprize neplăcute atunci când nu se mai poate face nimic .
Mai aveți multi gargauni in cap? Până când cheltuiți banii aiurea,mizeria de piste pentru biciclete de pe bulevardul Independentei când aveți de gând să le terminați că în lista din prima etapa nu este trecută.Cred ca ar fi bine să lași locul altuia ,nu faci fata la un astfel de post,ai demonstrat până acum
Asta da concept hi, hi,
Pista biciclete de pe DJ173C va face concentrarea între piste de biciclete din Bistrița Etapa 1 și limita orașului adică tradus din limbajul de lemn în românește: ea va face legătura necesară și benefică între oraș și un CÂMP ( deal în cazul de față ), cum pot să ajungă uni oameni atât de penibili.
Se poate și mai rău habarnistul mai are încă 2 ani de mandat în acest timp mai poate face multe prosti.
Tara arde si baba se piaptana. Primarul se lauda cu finanțare aprobată prin PNRR pentru piste de cicliști pe Dealul Budacului și la Slătinița. Nu acestea sunt prioritătile Bistritei. Recent 289 de familii din Sărata, însumând 924 de cetateni au adresat Primăriei Bistriţa un memoriu cu doleanțele lor privind nemulţumirea faţă de infrastructura acestei localităţi componente a municipiului Bistriţa, respectiv lipsa canalizării, a gazului metan, a străzilor asfaltate, a investiţiilor publice.
Si nu-i prima data cand locuitorii din Sărata si-au arătat „nemulţumirea faţă de infrastructura acestei localităţi componente a municipiului Bistriţa, respectiv lipsa canalizării, a gazului metan, a străzilor asfaltate, a investiţiilor publice” . La inceputul anului 2021, peste 230 de familii din Sărata au semnat un memoriu pe care l-au depus la primaria Bistrita in care au cerut ca localitatea lor să fie racordată la reteaua de gaz, invocând totodată lipsa canalizării si a apei curente.
Nemultumirea celor din Sărata este pe deplin justificată , cu atât mai mult cu cât Primăria Bistrita a amenajat aici in anul 2015 , un Parc Industrial cu fonduri europene. Cu această ocazie au fost trase la marginea localitătii Sărata retele de apă, gaz, electricitate, fiind construită inclusiv o statie de epurare pentru parcul industrial. Lăsând la o parte faptul că nici până astăzi parcul nu a fost populat corespunzător cu activităti industriale, pe cei din primăria Bistrita nu i-a dus capul să extindă reteaua de gaz la consumatorii casnici din Sărata si nici să amenajeze o retea de canalizare racordată la statia de epurare din parcul industrial. De altfel, primarul Ioan Turc s-a lăudat in campania electorală că are in vedere redimensionarea Parcului Industrial ca suprafata sai utilităti si a promis imbunătătirea conditiilor de viată a locuitorilor din Sărata. Numai că lucrurile nu se rezolvă cu promisiuni iar răbdarea locuitorilor plătitori de taxe si impozite are si ea o limită.
Cine va pus să-l votați ?! Acum puteți să vă felicitați cu ce ați votat și să vă plângeți a pagubă! La fel și cei din Slătinița numai de pistă de biciclete aveau nevoie că în rest au tot ce le trebuie 🤣.
Înțelegem că ați făcut tot ce este prioritar de făcut și numai aveți ce faceți cu bani. Vă dau eu un indiciu ce ar trebui să faceți prima dată cu bani : Restaurați și puneți în valoare Zidul Cetății, realizați un culoar pentru biciclete separat de restul străzi dedicat pentru pietoni pe străzile Dogarilor, Mihail Kogălnicianu, Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutaru.