În 28 iunie 2015 s-au împlinit trei ani de la ședința de constituire a actualului Consiliu Local Bistrița, în care, după 8 ani de absență, au reintrat doi consilieri ecologiști: președintele PER BN, Alexandru Toniuc, și Maxim Gagea.
”Prezența în Consiliul Local ne-a dat posibilitatea în tot acest timp nu numai să ne exprimăm pozițiile față de problemele aflate în dezbatere pe agenda publică, ci și să propunem și să susținem prin inițiative proprii ideile noastre. Din 30 de proiecte depuse, 23 au intrat pe ordinea de zi a CL, celelalte 7 fiind în procedură de dezbatere publică sau urmând să intre pe ordinea de zi. Din cele dezbătute, 5 au fost aprobate, alte două au fost preluate de municipalitate și transpuse în practică, în timp ce trei au fost retrase în urma dezbaterilor pentru îmbunătățirea propunerii. Celelalte 13 au fost respinse”, se arată într-un comunicat.
Proiectele aprobate, în dezbatere publică sau puse în practică la inițiativa primarului:
– Creşterea transparenţei decizionale în elaborarea proiectelor de hotărâre cu caracter normativ ale Consiliului Local (aprobat)
– Introducerea dispozitivelor electronice POS în cadrul casieriilor Primăriei în vederea acceptării cardului bancar ca mijloc de plată. (retras în urma preluării inițiativei de către primar, implementat în 2015)
– Instalarea a trei cişmele în incinta unor instituţii de învăţământ preuniversitar de stat din municipiul Bistriţa
– Proiect de hotărâre pentru modificarea Hotărârii nr. 31/29.03.2012 a Consiliului Local al municipiului Bistrita privind aprobarea modificarilor regulamentului de organizare și funcționare a sistemului de parcare cu plată (în dezbatere publică)
– Proiect de hotărâre privind ecologizarea terenurilor aflate în proprietatea publică a municipiului Bistriţa, precum şi a celor aflate în proprietate privată, afectate de stocarea temporară a deşeurilor municipale (aprobat)
– Iniţierea procedurii de modificare a stemei aprobată prin Hotărârea Consiliul Local al municipiului Bistriţa (aprobat)
– Instituirea taxei speciale de deratizare, dezinsecţie şi dezinfecţie si stabilirea cuantumului acesteia pentru condominiile din municipiul Bistriţa (în dezbatere publică)
– Abrogarea Hotărârii Consiliului Local nr. 36/24.06.1993 privind stabilirea taxei speciale pentru oficierea casatoriilor in zilele de sâmbătă și sărbători legale (în dezbatere publică)
– Modificarea Hotărârii nr. 79/27.06.2013 a Consiliului Local privind stabilirea unor măsuri de valorificare a spaţiilor situate în punctele termice din municipiu (aprobat)
– Înlocuirea învelitorilor din azbociment ale construcţiilor de pe raza teritorială a municipiului Bistriţa, cu învelitori din alte material (în dezbatere publică)
– Înfiintarea Gardinii Botanice Porcius-Prodan pe terenul agricol în suprafaţă de 27 ha, aferent Liceului Tehnologic Agricol Bistriţa.
– Modificarea Hotărârii nr. 31/29.03.2012 a Consiliului Local privind modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a sistemului de parcare cu plată din municipiul Bistriţa (în dezbatere publică)
– Aprobarea extinderii intravilanului municipiului Bistriţa în vederea amenajarii Parcului Recreativ Codrișor (urmează să fie dezbătut).
Atat?
Bilantul PER dupa trei ani de mandat in Consiliul local, ar trebui corelat cu programul intitulat „Spre o administraţie orientată înspre prioritaţile cetăţeanului şi creşterea calitaţii serviciilor publice” pe care ecologistii bistriteni l-au lansat in campania electorala din 2012.
Iata principalele prioritati enuntate de PER in 2012, publicate in presa la momentul respectiv:
IN DOMENIUL ADMINISTRATIEI PUBLICE
1 .Administratia trebuie sa faca mai mult pentru stimularea crearii de locuri de munca prin realizarea infrastructurii suport pentru dezvoltarea afacerilor si identificarea de noi spatii pentru activitatea IMM. (Parcuri industriale, Incubatoare de afaceri; Identificarea unor spatii in zona centrala a orasului pentru a fi autorizate activitati de interes public ex.: restaurante cu meniu “a la carte”).
2. Externalizarea unor servicii publice si furnizarea unor servicii noi prin colaborarea si sustinerea activitatii unor ONG-uri sau Biserici: (asistenta sociala, protectia copilului, sprijinirea categoriilor defavorizate, situatia cainilor comunitari)
3 .Administrarea infrastructurii publice in interesul public prin introducerea in circuitul public a tuturor cladirilor si spatiilor publice si extinderea duratei de utilizare a acestora: accesul liber pe terenurile de sport aflate in proprietate publica, iluminatul acestora, prelungirea programului strandului municipal, introducerea in circuitul public a cabanelor silvice etc.
4 .Continuarea demersurilor in vederea securizarii trecerilor de pietoni prin suprailuminarea acestora si introducerea de semafoare comandate de catre pietoni cu o atentie speciala asupra localitatii Viisoara.
5 .Furnizarea de servicii medicale in folosul comunitatii prin plata de catre Primarie a medicilor pentru asigurarea serviciului medical in cartiere timp de cateva ore pe saptamana.
6. Identificarea situatiilor in care municipalitatea ar trebui sa intervina pentru achizitionarea unor proprietati in vederea construirii sau desfasurarii de activitati de interes public.
7. Imbunatatirea infrastructurii si a serviciilor pentru transportului public si crearea de parcari la marginea orasului pentru autovehiculele care tranziteaza Bistrita.
8. Initierea unui program de reabilitare a tuturor cladirilor din zona de rezervatie istorica a municipiului. Programul trebuie sa includa intocmirea proiectelor de renovare a fatadelor si acordarea de credite fara dobanda proprietarilor care initiaza aceste lucrari.
9. Reproiectarea traseului centurii Sud si a asa zisului campus al Liceului Liviu Rebreanu in conformitate cu solicitarile bistritenilor.
10 .Asigurarea unui spatiu adecvat Liceului de Muzica.
11. Reinfiintarea targului in Viisoara.
12 .Cresterea numarului si accesibilitatilor serviciilor online.
IN DOMENIUL INVESTITIILOR PUBLICE
1 .Realizarea infrastructurii parcului industrial Sarata si crearea de Incubatoare de Afaceri pentru IMM prin reconvertirea spatiilor fostelor centrale termice si identificarea de noi spatii pentru activitatea IMM.
2. Modernizarea drumurilor vitale pentru viata economica a orasului. Ex: Drumul Tarpiului atat pe raza municipiului cat si extinderea lui prin cooperarea cu CJ pana in localitatea Tarpiu.
3. Construirea de noi drumuri si strazi: artera paralela cu Bulevardul Decebal prin legarea strazilor Artarilor, Colibitei si prelungirea pana in DN 17 C (drumul Nasaudului); artera de legatura intre drumul Tarpiului, Subcetate si DN 17 C, etc.
4. Realizarea podului peste raul Bistrita intre strada Sigmirului si cartierul Zavoaie.
5. Renovarea tuturor cladirilor din zona de rezervatie istorica aflate in proprietatea municipalitatii – eliminarea in timpul cel mai scurt a tuturor invelitorilor de azbociment, crearea de spatii la mansarde pentru desfasurarea de activitati social culturale.
6. Construirea a cel putin 10 terenuri de sport noi in oras (baschet, tenis, fotbal) si a unei piscine olimpice publice.
7. Infiintarea de noi gradinite.
8. Amenajarea pentru agrement a malurilor raului Bistrita prin punerea in executie a proiectelor existente si includerea padurii Codrisor in zona de agrement extinsa.
9. Reabilitarea bazei de agrement de la microhidocentrala.
10. Realizarea de piste pentru biciclete in intregul oras si crearea unui serviciu public de inchiriere a bicicletelor.
11. Mutarea statiei de transfer a deseurilor de pe valea Boilor si a depozitului de DEE-uri din str. Nicolae Dragan.
12 Initierea unei Gradini Botanice.
Sunteti un observator atent si informat. Intr-adevar, asa este! Ma bucur ca ati retinut programul nostru pe care l-am avut in permanenta in vedere. Intentia nostra este sa facem aceasta corelare in urmatoarea conferinta de presa. Am initiat proiecte de hotarari proprii acolo unde am observant ca lucrurile nu se misca in sensul dorit de noi. Am sprijinit prin vot, dar si prin interpelari, exprimarea interesului, opinii si alte interventii, in cadrul sedintelor CL, realizarea obiectivelor prezente in lista noastra de prioritati ca urmare a altor initiative. Una peste alta credem ca lucrurile s-au miscat. Intr-adevar, nu cu viteza pe care am fi dorit-o dar, cu posibilitatea de a propune proiecte de hotarari in limita legii si cu forta a doua voturi in Consiliul Local, atat am putut face pana in prezent. O fi mult, o fi putin, ramane la latitudinea fiecaruia sa aprecieze. In 2016 vom avea ocazia sa aflam.