Actualitate Recomandări

Peste 600 de locuri libere în şcolile profesionale. Lista liceelor care riscă să nu aibă elevi

În timp ce firmele se plâng de lipsa forţei de muncă, în special cea calificată, în judeţ au rămas, după prima etapă de admitere, 612 locuri libere în şcoli profesionale, dovadă că interesul pentru această formă de învăţământ este în continuare scăzut. Conform listei afişată pe site-ul Inspectoratului Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud, cele mai multe locuri libere sunt la profilul mecanic.

În perioada 31 august – 3 septembrie 2018, vor fi eliberate de către unitățile de învățământ gimnazial fişele de înscriere pentru învățământul profesional de stat pentru candidații care nu au participat la etapa I de admitere sau care au participat, dar nu au fost repartizați/admiși la liceu sau învățământul profesional, și care solicită să participe la admiterea în învățământul profesional de stat în etapa a II-a.

În 5 septembrie 2018, va avea loc înscrierea elevilor la unitățile de învățământ profesional la care au rămas locuri libere în urma etapei I de admitere și care nu organizează sesiune de preselecție pe baza fișelor de înscriere în învățământul profesional de stat.

2 comentarii

  • Pentru a face mai atractive locurile de muncă în diferite domenii ale industriei şi prestărilor de servicii, ar fi bine ca în perioada anului şcolar dedicată activităţilor de recreere (Şcoala altfel), atât unităţile de învăţământ cât şi unităţile care au o lipsă acută de forţă de muncă să organizeze activităţi care să stârnească interesul elevilor din clasele a VI- VII-a pentru a îndrăgi şi a preţui munca fizică din unităţile productive. Acest lucru presupune o bună pregătire a activităţilor respective şi o bună colaborare între unităţile de învăţământ şi cele productive. Să nu rămână doar nişte vizite simple, ci demonstraţii şi dialoguri care să producă amintiri plăcute, care să le inducă copiilor aflaţi în perioada de orientare spre viitor, nişte variante clare de alegere. De asemeni, se pot folosi şi modalităţi, „paternaliste” (cum sunt cele japoneze) de a determina copiii să îndrăgească munca în unităţi de producţie. Sunt multe modalităţi de acest gen, dar din păcate nici învăţământul românesc nici unităţile de producţie nu uzează de ele, se „zgârcesc” în a apela la acest fel de activităţi.

  • Lucrul „bun” e ca sunt ocupate toate locurile la toate liceele din judet. Nu conteaza ca la unele licee isi iau BAC-ul o mana de copii. Scoatem absolventi de liceu pe banda rulanta. Dupa care-somaj. Ar trebui sa se creeze un filtru undeva pe clasa a 8-a. Nu stiu…sub 7 media generala pe clasele 5-8 sa nu existe posibilitatea de a intra la liceu. In felul acesta acei copii ar fi obligati sa se indrepte spre scolile profesionale, care probabil nu produc asa multi someri. Apoi ar trebui corelata oferta scolara a profesionalelor cu cerintele pietei. Degeaba scoti 30 de mineri pe an (ca si exemplu) daca se cer 30 de instalatori. Dar..e greu.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.