Actualitate

Pistele pentru cicliști, delimitate cu stâlpișori. ”Rețea unitară” în Bistrița la finalul proiectelor

”Proiectul pistelor de cicliști avansează. O parte dintre pistele care au fost realizate vor fi marcate și date în exploatare. Ceea ce s-a realizat de când am preluat mandatul este semnificativ diferit față de ce era în proiect. Avem nevoie de piste pentru biciclete, în toată lumea se folosește această alternativă de mobilitate, numai că, și am mai spus, marea problemă este că nu a interesat pe nimeni ce se întâmplă cu parcările care dispar. Este foarte greu ca într-un an și jumătate să găsești soluții la toate problemele care vin de 10-15 ani”, a spus primarul Bistriței, Ioan Turc.

El a precizat că în proiect sunt prevăzuți stâlpișori pentru delimitarea pistelor. ”Pentru siguranța bicicliștilor urmează să montăm stâlpișori în așa fel încât mașinile să nu se urce pe oameni. Este importantă această delimitare. Am văzut în străinătate piste pentru cicliști trasate pe carosabil cu vopsea, fără niciun fel de alt element. Stâlpișorii sunt prevăzuți în proiect. Montăm o serie să vedem ce se întâmplă și avansăm sau nu avansăm. Sunt lucruri pe care putem să le facem și sunt lucruri pe care nu putem să le facem. Să renunțăm la proiect nu putem. Eu recunosc nevoia de mobilitate cu bicicleta, dar și că schimbarea comportamentului ține de zona antropologiei sociale, nu se întâmplă de azi pe mâine, trebuie să vii cu un set întreg de măsuri care să îi convingă, nu să îi oblige, pe oameni să folosească bicicleta”, a afirmat primarul.

Ioan Turc a menționat că sunt mai multe proiecte care au în componență piste pentru cicliști, nu doar cel distinct, fiind vorba inclusiv de Linia Verde și reconfigurarea axei str. Gării – Bd. Decebal – str. A. Mureșanu – str. Năsăudului, iar la final va exista o ”rețea unitară, închegată, de piste”.

Municipalitatea derulează cu bani europeni proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – etapa I”, pe 28 de străzi (26,056 km): 1 Decembrie, Avram Iancu, Grănicerilor, Ghinzii, C. R. Vivu, Vasile Lupu, Tudor Vladimirescu, Cimitirului, Crinilor, Ioan Slavici, Subcetate, Drumul Cetăţii, Drumul Dumitrei Vechi, Dimitrie Cantemir, Eroilor, Împăratul Traian, Valeriu Branişte, Aleea Sălciilor, Petru Maior, Al. Odobescu, Ioan Raţiu, Codrişor/Victor Onişor, Alba Iulia, Aleea Şieului, Panait Cerna, Gheorghe Pop de Băseşti, Axente Sever și Garoafei. Vor fi amplasate șapte stații de închiriere a bicicletelor (Parcul Municipal Bistrița, Piața Mihai Eminescu, Parcul din zona Han, str. Cuza Vodă, str. Poligonului, Parcul din zona Big și str. Calea Moldovei), dintre care 2 vor fi dotate și cu biciclete electrice, stații care au în componență terminale inteligente, stații de andocare pentru cele 175 de biciclete. Lucrările sunt executate de firma CML.RO.

Valoarea inițială a proiectului, conform contractului de finanțare din 2019, era de 21 milioane de lei din care finanțare nerambursabilă 20,9 milioane de lei și sumă neeligibilă de 162.000 de lei, însă majorările de prețuri la materiale de construcții și scumpirile la energie și carburanți fac imposibilă finalizarea lor cu acești bani, așa încât Consiliul Local a actualizat valoarea totală a proiectului la 22,7 milioane de lei. Valoarea eligibilă rămâne aceeași, dar cea neeligibilă crește la 1,8 milioane de lei.

32 comentarii

  • Habar n-ai pe ce lume trăiești domnule primar! O scalzi într-una. Acum zici ca e nevoie de piste, acum zici că n-ai locuri de parcare din cauza pistelor…)) Ca la balamuc e în orașul ăsta. Practic Bistrița e un oraș neadministrat. Trăiește din inerție. Ori cu voi, ori fără voi, e egal. Viziune ZERO.

    • Lăsați-l pe Cretiu să conducă orașul, e suficient sa se mature si sa se cârpească străzile că voi sunteti degeaba, nu aveți nici o directie, nici o viziune, nici un proiect. Trenulețe, patinoare și trambuline aveți în creier. La ce va mai platim salarii babane, măcar din banii ăștia irosiți pe voi s-ar mai carpi niște străzi.

    • Poza asta a fost făcută pe str. Dimitrie Cantemir. Acolo pista începe dintr-o groapa cu pietriș din fata unui depozit cu toate că în proiect trebuia sa înceapă din intersecția străzilor Tarpiu și Industriei. Apoi dacă reușești sa te urci pe ea ai marea surpriza ca în dreptul porților de la fosta ICRA pista este întreruptă. Asta nu ar fi mare lucru dacă pantele de urcare și de coborâre ar fi făcute cum trebuie. Doar ca constructorul a găsit o soluție foarte „ingenioasa”. A turnat niște mici rampe din ciment cam de douăzeci de centimetri lățime pe centrul pistei. Și asta în condițiile în care pista respectivă în proiect apare ca fiind continuă. Ma tot întreb unde au dispărut vreo 30 de metri din pista de pe str. Dimitrie Cantemir?

    • @ Bistrițeanul, Pista de pe Eroilor și Cantemir sunt foarte necesare. Am bănuiala că pista de biciclete de pe strada Dimitrie Cantemir nu este terminată. Sunt necesar să se facă intrările la proprietățile adiacente plus legătura cu strada Industriei și cu strada Tărpiului. Majoritatea intrărilor pe piste și conexiunilor dintre ele nu sunt făcute este ceva asemănător și de coșmar cu construcția tronsoanelor de autostradă din România care se termină total aiurea în câmp

    • În mod logic ar fi trebuit să înceapă pistele dintrun capăt și să le termine în celălat nu ca acum numai ciozvărte de piste care cam enervează pe toți participați la trafic. Au început bine pista de pe str. Drumul Dumitri Vechi continuată cu primul tronson al piste Drumul Cetății și aceasta trebuia continuată până pe Sigmirului și după aceea în ordine cu Industrilor, Dimitrie Cantemir, Romană, Eroilor, Poienii, Colibiței și așa mai departe. Așa ar fi trebuit să fie făcut logic nu ca acum chiozvârte de piste fără nicio legătură între ele.

    • Pentru ca pista de pe str. Colibiței să fi o pistă de biciclete adevărată pavele de beton puse de Niculae trebuie neapărat înlocuite cu un asfalt adecvat pentru pistele de biciclete. In plus trebuie lățită pentru a permite ca bicicliști să poate pedala în ambele sensuri.

    • Stâlpișori sunt necesari să fie puși și la pista de biciclete de pe strada Colibiței altfel și aceasta va fi agresată de șoferi ce își vor pierde locurile de parcare de pe bl. Andrei Mureșanu.

    • Adevarat. Un verisor de-al meu din Cluj a cazut asa, iar in cadere a dat cu capul intr-un stalpisor de 30 cm. Si-a rupt gatul si a murit pe loc. La 23 ani…

  • Stâlpișori trebuie neapărat pe Republicii, cea mai frumoasă stradă din oraș e de fapt o parcare oribilă și haotică!

  • Toti sunteti niste idioti si nici dracu nu va mai scoate stalpisorii din cap.
    Bistrita este orasul incorsetat de stalpi, stalpisori ,garduri si garduturi si tepuse in sensurile giratorii cele celebre din vremea lui Cretu.Bine macar ca s-o strans merele de poliester si cusca veveritelor din Parc.Nimic nu scapa fara stalpisori, strazi, trotuare etc. E ca la o imensa STANA unde este marcat locul magarilor de al oilor.
    Bistrita = Caracalul Transilvaniei.

    • Bălane, Un ecologist de-alu matale a propus prostia cu scoaterea stâlpișorilor care asigură protecția noastră a bicicliștilor din proiectele pistelor de biciclete, așa că fă bine și luați-vă de mână și mergeți voi amândoi la stâna pe care veți să o faceți adică parcarea din mijlocul păduri Codrișor și lăsați-ne pe noi bicicliștii în pace. Să îți mai reamitesc și te prostia imensă cu pasajul subteran Tărpiului… Rușine să vă fie, Caracalul este mult deasupra buzi pe care o vreți voi în Bistrița.

    • Este și un alt ecologist-civic care vrea să fie tăiați copacii din oraș ,ceea ce ia și reușit primarului Turc pe bulevardul Andrei Mureșanu. Cum sau adunat toți aștia ?!

  • Si? Unde se fac stalpisorii? La Comelf? Ati facut stalpishori si in dreptul locurilor de parcare si a fost o maaaare prostie, dar cineva a luat banul, ca despre asta e mereu vorba: cine ia banul?

  • Stâlpișorii de protecție a pistelor de biciclete sunt necesari a se amplasa pe pista de biciclete de străzile Subcetate și Slavici.

  • Pistele de biciclete ar trebui făcute acolo unde trebuie și unde au loc suficient și nu pe străzile înguste din Centru . Pistele de biciclete sunt foarte bune și sunt folosite foarte bine pe stăzile Drumul Cetății și Drumul Dumitri Vechi aici oameni sunt civilizați și își parchează mașinile în garajele din curți și nu pe piste, aceste piste ar trebui prelungite și pe străzile Simion Mândrescu și Calea Clujului. Însă se vedeți ce nebunie și nervi vor fi când se vor face pistele de pe linia verde și Gării-Năsăudului. Va fi la fel ca prostiile de piste de pe străzile Înpăratul Traian și Victor Onișor.

  • Povestea cu marcarea pistelor de biciclete care deja au fost construite am auzit-o și în toamna trecută și la începutul primăveri bineînteles că de atunci nu sa întamplat nimic și mai mult ca sigur că o vom auzi și în campania eletorală viitoare.

    • Nu au putut să cumpere 10 litri de vopsea albă cu care să marcheze pistele că sa scumpit și costă mult aproape cât patinoarul sintetic ha, ha.

    • Vopseaua albă pentru marcarea pistelor de biciclete s-ar putea să coste tot la fel de mult ca tractorul cu care plimbă primarul copii prin parc hi, hi Altă explicație nu este pentru care după atâta timp cei din primărie nu au reușit să marcheze pistele de biciclete deja construite.

  • Pentru fluidizarea circulației trebuie reintrodusă circulația autovehiculelor pe strada Liviu Rebreanu asta este soluția corectă.

    • În poză este pista de biciclete de pe strada Dimitrie Cantemir din Bistrița. O seară faină !

    • Pista de pe Dimitrie Cantemir este foarte util și este superbă cu excepția că trecerile peste intrări încă nu sunt făcute și sunt cam abrupte.

  • Pe pistele de biciclete ar trebui să circule tractorul cu nume pompos de trenuleț. Și copii râd de cei din primărie un trenuleț ar trebui să aibă ȘINE !!!!!!!!!!

  • Faceți și o pistă de biciclete care să facă conexiunea dintre pista care se va face pe strada Andrei Mureșanu cu pista de biciciclete de pe strada Drumul Dumitri Vechi și așa puteți să aveți o rețea unitară de piste biciclete. În momentul de față pista de biciclete de pe Drumul Dumitri Vechi se întrerupe brusc și nejustificat la linie.

    • Corect mai ales că pista de biciclete făcută de Niculae pe strada Colibiței este o păcăleală fiind practic impracticabilă un trotuar îngust cu pavele ce îți zguduie fundul.

    • Este o altă pistă de bicicletă nefunțională îngustă și cu pavele este cea de pe digul râului Bistrița. Dacă nu ești atent ai toate șansele să plonjezi direct în râu.

    • Conexiunea dintre pistele Drumul Dumitri Vechi și Andrei Mureșanu ar putea fi realizată pe traseul Colibițe-Florilor pe lângă școală. Aceasta ar permite și copiilor să vină cu bicicletele și trotinetele la școală. Dar bineînțeles pentru asta este necesar reconstruirea pseudopistei de biciclete de pe Colibiței.

    • Mă lăsați și primarul actual Turc face piste imposibile modificate din birou lui de 1m sau mai puțin ca cea de pe Avram Iancu sau Grigore Bălan.

  • Uitati de stalpisori. Sunt periculosi, mortali chiar. Puneti protectii adevarate pentru piste de biciclete. Daca nu stiti, se fac chiar in oras, la Betak. Incercati-le!

  • Nu am văzut ca vreo mașină să fi fost ridicată anul ăsta fiindcă a parcat ilegal pe o pistă de biciclete din Bistrița.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.