(FOTO) Un automotor multifuncțional aparținând Regionalei CFR Cluj-Napoca, Secţia L8 CFR Bistriţa, care circula pe ruta Sărățel – Deda şi care avea la bord 10 lucrători, înaintea sosirii în halta CFR Monor Gledin, din cauza unei rupturi de linie în interiorul tunelului nr. 1 Șieuț – Monor, a deraiat şi a lovit pereţii laterali ai acestuia, la aproximativ 50 m faţă de ieşirea din tunel, pe direcţia N – NV, ceea ce a dus la prăbuşirea parțială a pereților laterali ai tunelului, la avarierea garniturii şi blocarea parţială a căii de rulare şi a ieşirii tunelului.
Ţinând cont de numărul mare de victime şi de faptul că zona este greu accesibilă, a fost activat de urgenţă Planul Roşu de Intervenţie pentru judeţul Bistriţa-Năsăud, fiind mobilizate resursele necesare pentru gestionarea situaţiei de urgenţă date. Numărul victimelor a ajuns la 12, la cele 10 iniţiale s-au adăugat un membru al echipajelor de intervenţie de la SVSU Şieuţ şi un trecător care a intrat neautorizat în tunelul inundat cu fum.
Odată evacuate din tunelul feroviar, victimele au fost transportate cu un elicopter, o autoşenilată şi o drezină spre PMA (Punctul Medical Avansat), amplasat la 400 de m faţă de tunelul feroviar, unde a avut loc trierea victimelor şi direcţionarea lor spre unităţi spitaliceşti.
Acesta a fost un exercițiu tactic complex.
Intervenţia a avut o coordonare unitară din partea Comandantului Operaţiunilor de Salvare şi a fost realizată de forţe şi mijloace din cadrul ISU Bistrița-Năsăud, Inspectoratului de Poliţie Judeţean Bistrița-Năsăud, Birourilor Judeţene Poliţie Transporturi Bistrița-Năsăud şi Cluj, Inspectoratului de Jandarmi Judeţean Bistrița-Năsăud, UPU – SMURD, Serviciului de Ambulanţă Judeţean Bistrița-Năsăud, Serviciului Salvamont Bistrița-Năsăud, Regionalei CFR Cluj – Secția L8 Bistrița, CLSU Șieuț, CLSU Monor, ISU ”Horea” al județului Mureș şi Inspectoratului General al Aviaţiei – elicopter IGAv Tg. Mureş.
În judeţul Bistriţa-Năsăud sunt 14 tuneluri feroviare funcţionale, iar riscul producerii unei situaţii de urgenţă cu victime multiple există în orice moment, din acest considerent exerciţiile / simulările cu forţe şi mijloace în teren sunt cele mai bune metode prin care structurile operative se pot pregăti pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă date, informează ISU Bistrița.
asta a fost un exercitiu tactic, ca acum 3 ani a fost pe bune
http://www.timponline.ro/14-raniti-intr-un-accident-feroviar-grav-la-gledin-un-marfar-a-lovit-o-drezina/
Corect ,exercițiu tactic ,dar sa nu facem confuzii cu accidentul feroviar din Gledin. Aici e vorba de persoane rămase captive sub dărâmături in tunel unde a avut loc un incendiu cu degajare mare de fum si urmărirea cooperativitatii mai multor instituții in cadrul aplicării planului rosu de interventii. E bine de stiut ca cineva se gândeste si pune in practica situația concretă (vezi cutremurul din Italia ). Ii felicit si le multumesc si nu pot spune decât Doamne fereste de asa catastrofe.
la teworie suntem ASI
practica ne omoara mai bine zic ca CIOLOS doamne feri