„În sfârșit, la Bistrița au început lucrările la pista extraurbană de biciclete. Bucurați-vă, pentru că avem pe unde ne plimba în liniște, fără să ne intersectăm cu autovehiculele. Ne vedem pe acolo!”, a scris pe Facebook profesorul Ioan Bâca de la Facultatea de Geografia Turismului a UBB.
Luna trecută, primarul Ovidiu Crețu a anunțat că, în curând, se va deschide circulația pe strada Faleză, în prelungirea Podului Berăriei, unde lucrările sunt în toi. ”Legătura cu strada Zăvoaie este făcută, am asfaltat și porțiunea din strada Zăvoaie care nu era asfaltată înainte, deci acolo avem legătura realizată și cred că vom descărca destul de bine pe această zonă Podul Budacului, care în orele dimineții, atunci când cei din cartierul RAAL merg la serviciu, se aglomerează foarte tare. Vor avea o rută mai scurtă și mai puțin aglomerată”, a declarat Ovidiu Crețu pentru Timp Online.
Podul Berăriei a fost construit cu 4,8 milioane lei din bugetul local şi din împrumutul contractat de municipalitate. Str. Faleză începe din str. Zăvoaie, perpendiculară pe aceasta şi paralelă cu râul Bistriţa până la Podul Berăriei care va asigura legătura cu str. Libertății. 2.830.000 lei costă amenajarea străzii Faleză, în prelungirea Podului Berăriei.
Serios? Si ce faci cind vine cineva din fata cu bicicleta? Te arunci in panta? Sau este sens unic?
Carare asta e mai mult o gluma si fara aces lateral.
Cum adica pista extraurbana daca zona este intraurbana??? Zona face parte din oras. Locuitorii acestei strazi sunt cumva in camp??? Acesta carare nu este nici pista de biciclete si nici trotuar, nu se indeplinesc conditiile. Si pietoni si biciclisti… vom vedea biciclisti iesiti in decor pt ca e prea ingusta „pista”. Daca trec doi biciclisti si un pieton vom vedea cine se trage pe pamant sa nu se produca un accident.
De pe această ‘pistă’ te poți lansa prin ‘poarta stelară’ din intraurban în extraurban. Evident, când se dă unul de tine din sens invers. E ca și-n acceleratorul de particule (Hadroni) de la Geneva (LHC).
Această așa zisă pistă este o fabulație a primarului Crețu. În studiul de fezabilitate nu există nici o pistă. Prevederile din SF: „În lungul străzii s-au prevăzut trotuare pe ambele părți cu lățime de min 1,0m pe partea stângă și de 1,50 m pe partea dreaptă. Trotuarul de pe partea dreaptă este dispus pe coronamentul digului până când cota trotuarului revine la cota drumului,punct în care trotuarul se va dispune lângă partea carosabilă.”
Cred că este o glumă fină a profesorului Bîca.
Administratia trebuie sa instaleze obligatoriu un punct de prim ajutor la capatul ulitii . Multi
biciclisti se vor scalda in apa Bistritei.
Extraurbana am inteles. Oricum Bistrita nu mai e demult urbana.
Pe cand o pista extraterestra?
Serios, oameni buni? Iar o sa ajunga Bistrita de rasul curcilor la televiziunile nationale. Chestia asta pe care o numiti pista de biciclete este:
– pe o muchie, adica nu exista refugiu in caz de parasire accidentala a pistei; de-o parte o vale adanca, de cealalta parte o sosea; asta se numeste sport extrem.
– prea ingusta, lucru care in combinatie cu punctul de mai sus poate fi catastrofal.
Alt aspect care face absolut ridicola aceasta partie este piatra cubica. Bai desteptilor din primarie, unde ati vazut voi pista de biciclete din piatra cubica? Cei care au cursiera ce fac?
Nici mie nu-mi place, atat podul cat si trotuarul, dar altul cum sa mai faci acum? Ce naiba va mai dati in spectacol atata. As fi vrut sa vad o alta propunere cu dig si trotuar de la voi. Daca nu va place, nu umblati pe acolo si gata. La noi romanii, 10 oameni cu 10 pareri…si ne miram ca iese psd. La draqu…hai sa ne mai coagulam ideile/parerile.
E de toată jena.
Mai vine să fie rezervată pietonilor.
Nu e securitară.
Cei care vor pierde controlul ori vor muri înecați ori călcați de mașină, la modul cum e proiectată, singura chestie proiectată e pierderea controlului, la cât de îngustă e, la fiecare intersectare cu o altă bicicletă care vine din sens contrar e risc de accident.
Chiar așa, nu sunt proiectanți serioși în România???
La o adică, primăria poate anunța cu tam-tam și deschide piste ciclabile și pe firele de distribuție electrică, doar vorba aia infrastructura există.
Cei de la Poliția Rutieră, ar trebui să-și îndeplinească obligațiile legale de a asigura siguranța rutieră.
Și pavajul în loc de asfalt, e inadecvat circulației bicicletelor.
E un proiect ratat dacă e prezentat sub formă de pistă ciclabilă.
Singura utilizare posibilă , de către pietoni.
Și ca să fie adecvată și acestora trebuiau prevăzute bănci, puncte de interes, vegetație amenajată.
E multă improvizație.
Tipic România.
Chiar când sunt ceva bani, sunt aruncați pe fereastră aiurea.
Citeam mai in toamna ca latimea cararii (pistei) este de 80 tenti.(cm)Ce lucrare ! Bani zvarliti in apa.
Mai are 2 borduri de 10cm. Total 1m. Asta daca sti sa faci echilibristica pe bordura. :))
In primul rand strada respectiva e intra nu extraurbana…dezinformare.Iar acea zisa pista e trotuar,nu e prevazut ca si pista de bicicleta!!!!Minciuna sau dezinformare,dle . profesor?(cititi va rog comentariul d-lui Petelu Ioan!)
Partie avem, pista de biciclete aproape avem, suntem europeni, sau mai bine spus ” ca la noi la nimeni”. Oare cum ar fi daca ar raspunde penal domnul primar pentru banii nostri aruncati la gunoi? Pe partia aceea nu se va skia in veci de veci. A ingropat banii cu o incapatanare ingrijoratoare. Daca ar merge la un control, ar primi medicatie. Trist. Se puteau face lucruri utile pentru toti nu in bataie de joc.
La cati biciclisti circula pe trotuarele Bistritei (desi Codul Rutier prevede ca biciclistii circula pe carosabil), ar putea fi socotite si acestea piste de biciclete. Mai au si pretentia ca pietonii sa se dea la o parte din fata lor (deh, ei „e pe roti”), iar uneori te mai trezesti si injurat daca nu faci asta. Haide sa o lasam mai moale cu biciclistii, ok?