Guvernul României a aprobat proiectul de execuţie a obiectivului de investiţii ”Pod km 47+128, Linia CF 418A Beclean-Sărăţel, între staţiile Măgheruş şi Sărăţel”. Valoarea totală a investiţiei este estimată la 39 milioane lei, din care 32,98 milioane lei – lucrările de construcţii şi montaj. Investiţia este eşalonată pe trei ani. Pentru lucrările ce vor fi realizate în primul an urmează să fie alocate 12,59 milioane lei, pentru anul doi suma de 17,83 milioane lei, iar pentru anul trei – 8,62 milioane lei.
Podul de la km 47+128 cu o lungime de 107,8 metri este amplasat pe linia CF 418A Beclean – Sărăţel, între staţiile Măgheruş şi Sărăţel, în aliniament și palier, cu ecartament normal, pe traverse de lemn şi are două deschideri a câte 35 de metri fiecare. Suprastructura este alcătuită din tabliere metalice, tip grinzi cu zăbrele cale jos, nituite integral (GZCJN), simplu rezemate, iar infrastructura este din beton şi constă în două culei şi o pilă centrală cu avanbec ogival.
Podul existent în prezent în zona respectivă prezintă fisuri pe zone restrânse cu urme de infiltraţii, betonul este degradat şi desprins; tablierele au coroziuni avansate la partea inferioară a tuturor elementelor, au capete de nit corodate, elemente cu reduceri substanţiale de secţiuni şi găuri în gusee; bancheta cuzineţilor este colmatată cu material depus de ape şi piatră spartă; racordările cu terasamentul şi scările de acces sunt parţial degradate. Totodată, malul drept, amonte de pod, este puternic erodat din cauza traseului albiei, punând în pericol culeea podului.
Va fi construit un pod nou, în aval de amplasamentul actual, cu trei deschideri de 35 m fiecare. Tăblierele vor fi de tip grinzi cu zăbrele, cu calea jos cu cuva de balast din beton. Infrastructura va fi formată din două culee şi două pile din beton armat, cu fundaţii pe coloane.
Vechiul pod va fi demolat şi se va executa decaparea şi profilarea albiei, îndepărtarea din deschiderea podului a grupurilor de piloţi de lemn şi a infrastructurilor abandonate.
De asemenea, se vor realiza lucrări de apărare a malului drept amonte de pod, cu gabioane şi anrocamente pe o lungime de 300 m amonte şi 100 m aval.
Finanţarea obiectivului de investiţii se face din fonduri nerambursabile alocate de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională şi de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor.
Adaugă comentariu