Podul care traversează râul Bistrița și face legătura între localitățile Rusu Bârgăului, Valea Poienii și Dorolea, DC 6B (pe raza comunei Josenii Bârgăului), este grav avariat.
O comisie mixtă condusă de prefectul Teofil Cioarbă și inspectorul șef al ISU Bistrița-Năsăud, col. Cristian Bucur, alături de primarul comunei Livezile, Traian Simionca, și viceprimarul din comuna Josenii Bârgăului, Marius Urs, prin comitetele locale pentru situații de urgență, a luat decizia, de la fața locului, de închidere a drumului în cauză, implicit restricționarea totală a accesului rutier și pietonal pe podul grav erodat în timp.
Accesul operativ al echipajelor de intervenție la eventuale situații de urgență în localitatea Valea Poienii se va realiza prin localitatea Dorolea, informează Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Bistrița-Năsăud.
Podul peste râul Bistrița a fost construit în urmă cu peste 30 de ani. În ultima perioadă, existau restricții pentru mașinile de peste 2,5 tone, dar acestea nu erau respectate de șoferi.
Foto: CJSU BN
Sa repare podul cei care au exploatat piatra si balast si au circulat cu camioane peste tonajul admis,sub privirile nepasatoare ale autoritatilor, de mai bine de trei ani
Comisia trebuie formata din profesionisti, nu prefect, primar.Noroc cu cei de la ISU.
Istoricul acelui „pod” este urmatorul: Primarul comunei la acea data, inceputul anilor 1990, nu avea pe unde sa traverseze raul Bistria pentru a duce animalele la pasunea comunei, dar nu avea nici bani, surse financiare ca sa finanteze lucrarea (stugii geotehnice, proiectare, etc.) In acel moment nu era nici o legatura facuta cu loc. Dorolea si cu Satul Nou, era un drum de pamant. Unitatea la care a apelat primaria s-a angajat sa execute un pod provizoriu, cel in discutie, fara proiec si fara nici o autorizatie, din materiale pe care le avea in stoc recuperate de la alte lucrari si care nu aveau valoare.Acel pod provizoriu urmand a fi fi folosit pe durata executarii podului definitiv. Anii au trecut, s-a modernizat drumul cu localitatile mai sus amintite, traficul a crescut, nu mai era vorba de a fi traversat numai de animale, dar nimeni nu a ridicat problema unui pod cu proiect in regula care sa reziste in timp. O situatie similara este si la Nepos unde din 1997 se circula pe un pod de serviciu, care a fost executat dupa un proiect finantat partial de C.J., iar podul definitiv nici pana astazi nu a primit fonduri. Astepram si acolo sa se intample ceva si sa se caute vinovatii.
As dori sa mai fac o mica complectare la cele mentionate prin a sublinia, in mod special, ca Podurile de Serviciu au un caracter procizoriu cu limitare de sarcina si de viteza pana la terminarea celui definitiv. Ele sunt astfel facte ca la terminare lucrarilor de baza si dupa darea lui in folosinta sa poata fi demontat, demolat si transportat. Este evident ca se folosesc betoane de marci si clase mult inferioare, cu minimum de armatura, fundarea pilotilor si al culeilor sunt la cote mult superioare, grinzile nu sunt monolitizate, fara armatura de repartitie la placa superioara. Asa ca ma mir ca acel pod a rezistat mai bine de 30 de ani, avand in vedere si traficul greu pe care a trbuit sa-l suporte in ultimii ani.