Economie

Poşta Română, CFR Marfă şi TAROM – management privat până la sfârşitul lunii ianuarie 2012

Companiile Poşta Română, Oltchim, CFR Marfă sau TAROM ar trebui să beneficieze de management privat până la sfârşitul lunii ianuarie a anului viitor, se arată în Memorandumul convenit de România cu Fondul Monetar Internaţional (FMI), publicat de instituţia financiară internaţională.

Potrivit documentului, Poşta Română trebuie să-şi reducă unităţile de la 7.100, la finele anului 2010, la aproximativ 5.800 până la sfârşitul acestui an. Un management privat pentru această companie trebuie desemnat până la finele lunii decembrie 2011.

Pentru CFR Marfă, documentul prevede integrarea tuturor subsidiarelor până la finele lui octombrie 2011, inclusiv Societatea Comercială de Transport Maritim şi de Coastă C.F.R. Ferry-Boat-S.A. (excepţie făcând Societatea Comercială Întreţinere şi Societatea comercială de reparaţii Locomotive si Utilaje C.F.R. IRLU-S.A) şi desemnarea unui management privat până la finele lunii decembrie 2011 sau până în luna ianuarie 2012, dacă un pachet minoritar semnificativ va fi vândut până lasfârşitul acestui an.

În ceea ce priveşte TAROM, Memorandumul convenit cu FMI prevede elaborarea planului de dezvoltare pentru perioada 2012-2016 şi desemnarea, până la sfârşitul lunii octombrie 2011, a băncii de investiţii /societăţii de investiţii financiare care să ofere consultanţă juridică pentru privatizarea a cel puţin 20% din acţiuni via IPO sau investitor strategic, astfel încât încheierea privatizării să se realizeze până la sfârşitul anului 2011. De asemenea, un management privat trebuie desemnat până la finele lunii ianuarie a anului viitor. Pentru operatorul aerian, documentul convenit cu FMI mai prevede reducerea costurilor prin renegocierea contractelor, reduceri voluntare de personal şi creşterea veniturilor prin tehnici alternative de vânzare, optimizarea politicilor de preţuri, reducerea costurilor prin extinderea programului de economisire a consumului de carburanţi

Pentru CFR Călători, se are în vedere integrarea a trei din patru subsidiare până la finele lunii noiembrie 2011, stabilirea unor tarife diferenţiate între diferitele categorii de trenuri până la finele lui decembrie 2011, impunerea unui management privat în cursul anului 2012, dacă această soluţie se va dovedi pozitivă în cazul celorlalte companii de stat, reducerea costurilor operaţionale şi creşterea transportului feroviar prin înlocuirea vechilor garnituri.

Potrivit Memoradului, un management privat va fi soluţia de eficientizare şi pentru alte companii de stat în afara celor menţionate. Este vorba despre S.N. a Lignitului Oltenia S.A., S.C. Electrica Furnizare S.A., S.C. Hidroelectrica, C.N. Romarm aparat central, S.N. Nuclearelectrica, S.N. Transgaz, C.N. Transelectrica şi S.N. Romgaz.

Companiile de stat monitorizate în acordul cu Fondul Monetar Internaţional (FMI) trebuie să-şi reducă pierderile până la patru miliarde de lei la finele lui 2011, de la 6,6 miliarde de lei la finele lui 2010. De asemenea, arieratele companiilor de stat trebuie să coboare la 16 miliarde de lei la sfârşitul acestui an, de la 19,7 miliarde lei la finele lunii iunie 2011.

”În cazul în care una din companiile de stat este lichidată, pachetul majoritar de acţiuni este privatizat sau fuzionează cu o altă companie care nu este inclusă pe listă, cifra va fi ajustată prin scăderea ţintelor convenite pentru firma respectivă”, se precizează în documentul citat.

Acordul Stand-By dintre România şi FMI a început la 31 martie 2011 şi este unul de tip preventiv, ridicându-se la 3,1 miliarde DST, respectiv 3,6 miliarde de euro, reprezentând aproximativ 300% din cota pe care România o are la FMI.

 

 

Sursa: Agerpres

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS