Actualitate

Premieră în Transilvania

DP World investește 15 milioane de dolari într-un terminal intermodal. Compania își dorește ca proiectul să transforme modul în care se transportă marfa din România în toată lumea.

Compania de logistică DP World marchează lansarea ter­mi­nalului intermodal din Aiud printr-o conferință de presă și prezența reprezentanților companiei locale și globale în Alba Iulia.

Dl. Cosmin Cârstea, CEO al DP World Constanţa & DP World Logistics România, companii care fac parte din DP World, unul dintre cei mai mari operatori portuari din lume, a discutat cu presa prezentă la întâlnirea media despre proiectul lansat azi.

El a declarat:

Despre proiect

Terminalul și Hub-ul din jurul lui va fi dezvoltat în vecinătatea Aiudului. Terminalul intermodal va fi unul modern, prin care municipiul Aiud se va conecta cu restul lumii prin cel mai important nod pentru transportul de mărfuri din regiune – Portul Constanţa. El va va opera trenuri directe de mare viteză pe ruta Aiud – Constanța prin intermediul unei linii feroviare directe.

Terminalul va oferi producătorilor și distribuitorilor din regiune o integrare a facilităților de transport intermodal cu servicii suplimentare, precum spații de depozitare (inclusiv magazie cu temperatura controlată), facilități de încărcare și descărcare a vagoanelor cu containere și semiremorci, spații comerciale și de birouri, parcări pentru TIR-uri (semiremorci).

El va conecta mult mai ușor zona centrală a țării cu Portul Constanța și de acolo cu clienți din jurul lumii. DP World Constanța și-a prelungit contractul de concesiune cu Administrația Porturilor Maritime Constanța până în 2049, reprezentând astfel un partener de încredere, pe termen lung, al oricărei companii din România interesată de serviciile sale

De acest proiect vor beneficia locuitorii comunităților locale și, simultan, orașul va rămâne neafectat de traficul de mare tonaj. Compania va oferi noi locuri de muncă împreună cu partenerii lor din proiect.

Situația actuală a transportului global, cu multiplele provocări din ultimii 2 ani, care se resimt puternic și acum, generează o cerere mai mare de containere. Portul Constanța comparativ cu alte porturi nu este sufocat, deci poate răspunde rapid nevoilor clienților. De aici și oportunitatea.

Costul transportului maritim este unul mult mai avantajos față de cel rutier pentru toți producătorii. Cu aceast proiect avantajele ce vor fi resimțite de aceștia nu se vor limita la reducerea costurilor, ci vor include și acces la expertiza internațională a angajaților DP World, precum și la rețeaua de terminale logistice, porturi și servicii maritime gestionate în rețeaua DP World.

Informații tehnice

Capacitate de procesare: 50.000+ containere TEU / an

Capacitate de stocare: 3.000 containere TEU

Pe lângă terminalul intermodal care va acoperi o suprafață de aproximativ 27.000 mp, parcul logistic va cuprinde și diverse alte facilități pentru producție și viitoare dezvoltări logistice care vor ocupa o suprafață totală de peste 80.000 mp;

Strategia investițională a DP World în România

Începând cu anul 2003, DP World a investit 100 de milioane de dolari în operațiunile sale din România, conectând astfel țara noastră, prin nave, camioane și trenuri în special cu Europa și Asia Centrală, dar nu numai.

Investiția în noul terminal, de la Decea, se va ridica la estimativ 15 milioane de dolari. Terminalul este în plan să fie operațional în prima jumătate a anului 2023.

Compania își bazează strategia de investiții pe o viziune pe termen lung. DP World  este și va fi un partener strategic al statului român.

Utilizarea alternativelor la transportul rutier, adică cel feroviar și maritim, va duce la reducerea cantităților de CO2 emise și va decongestiona căile rutiere. Aceasta susține aportul României în cadrul politicii EU Green Deal, a Uniunii Europene și atingerea obiectivelor sale de a transporta bunurile într-un mod sustenabil.

Despre compania DP World

Dubai Ports World, este unul dintre cei mai mari operatori portuari din lume.

La nivel global Dubai Ports este prezent în peste 60 de porturi ale lumii, cu mai mult de 170 de terminale multi-modale. Prin terminalele și porturile pe care gigantul le operează, trec anual peste 60.000 de nave.

(Advertorial)