”DN 15 A e gata, se circulă, iar luna aceasta va fi şi inaugurat, undeva în prima decadă a lunii, mai exact undeva între 10 şi 15 septembrie. Atunci va avea loc partea festivă de inaugurare, pentru că din punct de vedere tehnic lucrurile sunt finalizate. Am avut o discuţie cu premierul când a fost aici, mi-a spus că va onora invitaţia noastră pentru inaugurarea celor două obiective importante (n.r. – DN 15 A şi Gara Bistriţa Nord) pe care le-a sprijinit. Am văzut tot felul de comentarii că nu ştiu cine le-a făcut de nu ştiu când. Să fim serioşi şi să ne uităm de când se lucrează la DN 15 A. Vă spun eu, din vara lui 2012. E adevărat, proiectul era început de pe vremea lui Mitrea, dar în stadiul de proiect. Eu chiar sunt bucuros că am găsit uşa deschisă la premierul Victor Ponta şi ne-a sprijinit să terminăm acest drum foarte important. Sunt foarte încrezător că ne va sprijini să terminăm şi DN 17 C şi DN 17 D”, a spus preşedintele Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud, Radu Moldovan.
În 23 august, la ultima sa vizită în Bistriţa, Victor Ponta a precizat: ”Câteva dintre lucrările de infrastructură de care avea nevoie judeţul se apropie de finalizare şi vreau să fiu sigur că le realizăm. În fiecare zi rezolvi o problemă, apar alte zece. O să vin din nou în Bistriţa să văd cum stăm cu celelalte proiecte pe care le desfăşurăm”.
Reabilitarea DN 15 A Reghin – Sărăţel (km 0+000 – km 46+597) şi DN 15 Târgu Mureş – Reghin (km 78+800 – 103+700), în total 71,5 km, sunt parte a unui proiect început în 2011 şi finanţat de Banca Europeană de Investiţii şi Guvernul României. Constructor: Strabag AG, Austria. Valoarea contractului: circa 163 de milioane de lei, fără TVA. Lucrările au fost întrerupte în mai multe perioade din cauza lipsei finanţării.
În martie 2012 au început lucrările de modernizare a Gării Bistriţa Nord, valoarea totală a investiţiei fiind de 56.536.000 lei. Ea trebuia să fie gata până în vara lui 2013, însă din vina constructorului, firma Copisa, care a întârziat cu execuţia, după cum spunea anul trecut directorul general al Autorităţii de Management pentru Programul Operaţional Sectorial Transport, Marcel Boloş, termenele au fost reeşalonate.
Foto: arhivă
De ce vine Poanta pentru taierea de panglica? Oricum investitia asta inutila numita Gara Bistrita la pachet cu alte gari de importanta,,strategica,,a gandit-o caputul doamnei Udrea si a acolitilor ei. Panglicarul Poanta are o si el o mare contributie, ce sa mai povestim. Decat spatiile astea inutile cu n retusuri care au ridicat pretul cu mult peste ceea ce era acceptabil mai bine, vorba unui sef local al CFR mai bine modernizau liniile Bistrita-Cluj sa poti parcurge distanta mai repede decat cele 3 ore…
Sunt de discutat anumite chestiuni, dar în principiu, dacă e de calitate și frumos, de ce nu? (apropo de „investitia asta inutila”)
La cate trenuri si la ce fel de trenuri vin sau pleaca din gara Bistrita, nu era nevoie de o investitie asa de mare. cu spatii si dotari care mai mult vor sta nefolosite. Poate era mai bine daca se facea modernizarea garii Saratel care arata groaznic si care se afla pe o magistrala feroviara Bucuresti-Baia Mare si care sa deserveasca si orasul Bistrita.
INVITATIE : MICUTUL TITULESCU SA VIZITEZE GARA DIN SĂRĂŢEL… SI CARTIERUL DE TIGANI… DIN SĂRATA…!
Daca e sa se respecte adevarul, atunci trebuie spus ca lucrarile de modernizare la DN15 A au inceput in ianuarie 2011, iar la gara Bistrita in martie 2012. Prin urmare, intocmirea proiectelor, atragerea fondurilor si demararea lucrarilor s-a facut de guvernele anterioare. Acestia de acum au venit la totul gata. Pana la urma bine ca s-au finalizat lucrarile. Insa e bine sa nu se impauneze singuri cu munca altora. Pana la urma Ponta care nu are nici un merit in reabilitarea garii vine la Bistrita sa se dea mare in gara mica. Deoarece, gara Bistrita, chiar si dupa reabilitare, ramane tot o gara mica. Fiindca la cate trenuri si la ce fel de trenuri vin sau pleaca din gara Bistrita, nu era nevoie de o investitie asa de mare, cu spatii si dotari care mai mult vor sta nefolosite. Poate era mai bine daca se facea modernizarea garii Saratel care se afla pe magistrala feroviara Bucuresti-Baia Mare si care putea sa deserveasca si orasul Bistrita.
Cel putin daca odata cu reabilitarea garii se faceau reparatii si la pasajul subteran pe sub calea ferata de langa magazinul Billa, prin refacerea finisajelor in tonul celor din pasajul construit intre peroanele din gara. Cu atat mai mult cu cat prin acest pasaj lasat in paragina de multa vreme trece zilnic mai multa lume decat prin gara.