Firma Comelf estimează că va fi obligată să suspende temporar contractele a 340 de angajați din totalul de circa 800 pe fondul crizei creată de răspândirea noului coronavirus întrucât sunt afectate grav exporturile către țări precum Italia, volumul de comenzi s-a redus, iar firma este obligată să suplimenteze costurile de producție pentru asigurarea materialelor de protecție și igiena pentru angajații activi.
Potrivit unui comunicat al companiei, s-a diminuat cifra de afaceri a lunii martie 2020 cu 285.000 de euro, dar acesta este doar începutul.
”Efectele situației generată de COVID-19 se vor reflecta mai adânc în situațiile financiare ale trimestrului II 2020”.
Potrivit estimărilor făcute, principalele efecte vor fi:
- limitarea livrărilor către țările din zonele grav afectate unde guvernele au recurs inclusiv la închiderea temporară a companiilor (ex.Italia);
- diminuarea volumelor de comenzi viitoare generată de incertitudinea medicală și economică;
- restrângerea activității în anumite zone din companie și, implicit suspendarea contractelor de muncă pentru un număr de aproximativ 340 angajați, pentru perioade diferite de timp;
- costuri suplimentare pentru asigurarea materialelor de protecție și igiena pentru angajații activi ai companiei;
În data de 14.04.2019 a avut loc AGOA , în premiera prin mijloace de comunicare la distanță, prin care s-a aprobat repartizarea, din profitul net aferent anului 2019, a sumei de 1.500.000 lei pentru plată dividende către acționarii societății. Data plății efective s-a stabilit data de 14.07.2020.
AGOA a aprobat în 14.04.2019, BVC-ul pentru anul în curs, programul de investiții aferent anului 2020, organigrama companiei și limita maximă de creditare pentru anul curent, cu mențiunea că este posibilă o rectificare la mijlocul anului curent, având în vedere situația economică la nivel mondial și efectele actualei “Pandemii”;
Veniturile operaționale ale companiei Comelf au fost de 36.054 milioane LEI la 31.03.2020, în scădere (40.454 milioane LEI la 31.03.2019) față de cele realizate în aceeași perioadă a anului precedent.
Diminuarea veniturilor în trimestrul I 2020 comparativ cu trimestrul I 2019 a fost influențată de:
- execuția unor produse complexe care a necesitat termene mai lungi de execuție;
- unele blocaje de plăți din partea clienților pentru care, temporar, până la soluționarea acestora, s-a decis oprirea fabricației și vânzările;
- încetinirea aprovizionării cu materiale necesare execuției unor produse de serie, materiale care se achiziționau din China;
- amânarea unor livrări de către clienți;
- fluctuația de personal, în special direct productiv în condițiile în care personalul nou angajat nu are cunoștințele necesare și nici experiență;
Profitul perioadei a scăzut în primele 3 luni 2020 comparativ cu cel realizat în perioadă similară a anului precedent cu 37,84%, principalii factori care au influențat nefavorabil evoluția profitului fiind:
- Costuri suplimentare cu forța de muncă în sensul creșterii timpilor de execuție, dar și a dificultății produselor în contextul în care personalul direct productiv este tot mai slab calificat;
- Creșterea costului cu utilitățile cu 9% în condițiile în care producția s-a diminuat cu 11%, ca urmare a creșterii prețurilor utilităților;
- Cheltuielile cu personalul companiei care, deși au scăzut cu 3,4% în trimestru I 2020 comparativ cu trimestrul I 2019, impactează negativ realizarea profitului ca urmare a nerealizării veniturilor din vânzări și producție cu 11%;
- Cheltuielile cu amortizarea care sunt fixe și care, la o nerealizare a veniturilor din producție, au impact direct, negativ, asupra rezultatului din exploatare.
Activele curente au crescut cu 7 % la 31.03.2020 comparativ cu 31.12.2019, pe fondul: reducerii stocurilor de materii prime (11%) bazată pe o politică prudențială ca urmare a reducerii prețului materiilor prime pe piață, dar și de contextul economic generat de pandemia COVID 19, care nu oferă o predictibilitate pe termen lung din partea clienților.
Stocul de produse finite a crescut cu 1.404 mii lei comparativ cu nivelul înregistrat în decembrie 2019 ca urmare a amânării livrării unor produse către clienți. Aceste produse s-au livrat în aprilie 2020.
Se vede luminita de la capătul sfârșitului. Ușor ușor se închide de tot. Mai rămân portarii și directorii