”Pentru investițiile mari, pentru proiectele imobiliare mari, solicităm spațiu pentru creșă, stație pentru încărcarea mașinilor electrice, rampe sau platforme îngropate pentru depozitatea gunoiului, deci nu mai permitem pozarea de pubele semiîngropate pentru că ne dorim să schimbăm sistemul la nivelul întregului oraș”, a declarat primarul Ioan Turc la prezentarea proiectului de buget pe anul în curs.
Potrivit edilului, Primăria Bistrița are deja stabilită amenajarea a 4 stații și un proiect depus pentru alte 15: ”Vom avea 19 stații de încărcare publice în municipiul Bistrița. O parte dintre ele vor fi în parcările care urmează să fie construite în acest an și în cei următori, dar nu excludem, în funcție de infrastructura energetică din oraș, nici parteneriatele public-privat. Pentru investițiile mari, pentru proiectele imobiliare mari, solicităm spațiu pentru creșă, stație pentru încărcarea mașinilor electrice, rampe sau platforme îngropate pentru depozitatea gunoiului, deci nu mai permitem pozarea de pubele semiîngropate pentru că ne dorim să schimbăm sistemul la nivelul întregului oraș”.
De altffel, pentru elaborarea documentațiilor tehnico-economice pentru stații de încărcare a acumulatorilor pentru autovehicule electrice și electrice hibrid plug-in în municipiul Bistrița s-au prevăzut 75.000 de lei.
Conform datelor publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) la începutul anului 2021, autoturismele “verzi”, respectiv cele electrice (100% și hibride plug-in), precum și cele full hybrid au înregistrat o creștere de 33,3% în anul 2020 comparativ cu 2019.
Cea mai consistentă creștere, de 89%, a fost înregistrată în cazul mașinilor 100% electrice. Astfel, la sfârșitul anului 2020, dintr-un total de 8.902 autovehicule verzi, 2.846 sunt mașini 100% electrice.
Odată cu creșterea numărului proprietarilor de mașini electrice, crește și numărul stațiilor de încărcare a autovehiculelor. La sfârșitul anului 2020, în România erau prezente aproximativ 400 de stații de încărcare pentru autovehiculele electrice. Dintre acestea, 25% permit încărcarea rapidă a bateriei, cu peste 22 kW.
Nicio parcare fara „incarcare”! Ar fi bine totusi sa nu confundam „gandirea” primariei cu ce viseaza primarul. Dupa cum se vede „din avion” , la Primaria Bistrita nimeni nu mai gandeste iar primarul a renuntat chiar si la purtatorul de cuvant si vedem zi de zi cum isi expune visele (sau visurile…) ! (Noi) nu mai permitem , noi ne dorim sa schimbam etc.etc. Noi , adica eu! Aveti grija sa nu-i puneti orasului „o masca” hada incat sa nu-l mai recunoastem.Pentru cei care cred toate balivernele cu masinile „verzi” , pot sa le spun ca in procesul de extragere din solul planetei al metalului din care se produc bateriile cat si in procesul tehnologic de fabricatie al acestora , se produce multa , multa poluare , de care ar fi bine sa nu ne facem ca nu exista. (Nicidecum) nu sunt impotriva masinilor electrice , care au si ele bune si rele ca orice din lumea asta . Primaria ar trebui sa asigure in primul rand puncte de incarcare pentru autobuzele care vor circula pe Linia Verde. Hotelurile , benzinariile , alte entitati vor trebui sa se adapteze din mers si sa-si realizeze asemenea puncte de incarcare. Dar inca o data cred ca primarul ar trebui sa ne spuna periodic ce a facut bun (sau rau) in mai bine de un an iar visele sa le pastreze pentru cei „increzatori” . Are mai bine de un an de mandat. Trebuie sa spuna si sa expuna bilantul realizarilor. Il asteptam!
Pentru necunoscători : AUTOVEHICULELE ELECTRICE sunt CELE MAI POLUANTE fiindcă în pe ruta enegiei electrice sunt multe pierderi: pierderi la producerea energiei electrice în termocetrale, pierderi la transportul electricității până la stația de încărcare, pierderi la încărcare, pierderi la stocare în baterii, pierderi când se produce energia motoare în autovehicule. În concluzie pentru a parcurge aceiași număr de kilometri un automobil electric va arde mulți mai mulți combustibili fosili decât un automobil clasic ( la care se produce energie motoare direct fără alte pierderi ). Se poate și mai rău ca energia electrică să fie produsă în centrale nucleare și deșeurile rezultate să distrugă natura și comunități umane pe sute de ani. Acum sunt niște tensiuni cu Rusia dacă aceste probleme se vor escalada și Rusia va închide conductele de gaze și petrol care acum alimentează Europa cantitatea de energie electrică se va diminua și prețul energie va exploda și atunci se va reveni la automobilul clasic care este mult mai ieftin. O altă problemă este că viața bateriilor este foarte scurtă și nu sunt deloc biodegradabile sau reciclabile deci nu există nicio soluție cu ce să facem cu ele după scurta lor perioadă de funcționare, Elon a venit cu ideea să le ducem pe Marte numai că ne va consta mult mai mult să le ducem până acolo decât dacă nu le-am face deloc. Așa că eu zic să mai așteptați un pic și să nu renunțați la mașinile clasice că ele în scurt timp vor deveni din nou motorul umanității vezi precedentul cu mașinile cu motor diesel care printr-o directivă Europeană au fost suprataxate fiind considerate poluante acum sa revenit fiindcă în realitate sa dovedit că mașinile cu motor cu injecție sunt mai poluante.
Despre linia Verde și alte prosti care sunt un eșec deja anunțat : orașul nostru este un oraș mic foarte puțină lume va folosi transportul public cu autobuze, trenuri etc, mai ales după pandemia de Covid nu știu cine se va înghesui în mijloacele de transport în comun… în schimb îngustarea inutilă a străzilor va produce ambuteaje în traficul auto care vor produce numeroase opriri-porni deci mult mai multe noxe și mult mai mult zgomot plus vor apărea și nervi șoferilor. Eu vreau să știu cine își asumă răspunderea pentru aceste proiecte care îngustează străzile și mutilează orașul ? Deși acest proiecte au fost inițiate de PSD prin acceptarea lor tacită primarul Turc se face răspunzător acum de aceste prosti de proiecte.
@Remus energia produsa in romania este majoritar verde, in proportie de 61% (nuclear, hidrocentrala, solar sau eolian)
deci si prin urmare energia eletrica nu este asa de poluanta pe cat sustii tu
in plus sunt directive ca pe viitor productia de energie fosila sa scada in favoarea celei verzi
singuru dezavantaj ii ca energia verde nu e constanta (exceptie nucleara)
Energia NUCLEARĂ și cea produsă de HIDROCENTRALE nu este deloc VERDE. Lacurile de acumulate au distrus mediu natural pe suprafețe foarte mari, iar despre dezastrele ecologice produse de microhidrogentrale de pe pârâurile din județ sa scris foarte mult, iar despre cea nucleară nu are rost să vorbim numai dacă cumva nu ești din Cernobîl.
Să vedem dacă tu poți să încarci o bateria alta decât de telefon să spunem de exemplu la o mașină electrică de la un panou solar sau de la o elice eoliană.
@Remus esti batut in cap ?
tragedia de la Cernobîl a fost rezultatul coruptiei si a minciunilor, tehnologia in sine e stabila, mai ales ca noi folosim CANDU
iar cu lacurile de acumulare au fost construite in vremea comunista fara pic de studii inainte, normal ca au distrus ecosisteme
nici un argument al tau nu e valid, energia produsa in romania e majoritar VERDE
Este o directivă europeană legată de locurile de parcare cu stații de încărcare pentru mașini electrice. Primăria nu vrea stații de încărcare…primăria trebuie să se supună la niște reglementări privind numărul de stații de încărcare raportat la numărul total de locuri dintr-o parcare. Primăria nu vrea să aibă treabă în plus cu ceva directivă europeană
Pana la implinirea visului cu masinile electrice,faceti bine si folositi masinile si oamenii pe care noi le platim si adunati mizeria dintre blocuri si de pe trotuare ,ca astea -s de actualitate! Cu visele vom vedea cum va fi! Cine va trai!
Recent , un cetatean finlandez care achizitionase o masina electrica , in urma cu mai putin de un an , a constatat cu stupoare ca masina nu-i mai functioneaza.A mers cu ea la un service si cei de-acolo i-au spus ca masina e buna dar bateria este deteriorata si trebuie musai inlocuita. „Eroul” nostru a intrebat cam cati bani costa inlocuirea bateriei . I s-a raspuns ca demontarea bateriei cu probleme si remontarea unei baterii noi ar costa cel putin 20 000 euro. La cumparare daduse cam tot aceeasi suma. Omul , „de bucurie”a mers si a cumparat cateva calupuri de trotil (se pare ca acolo s-ar da „la liber”) , a tractat masina intr-un loc viran , a pus trotilul la locul potrivit si a activat apoi incarcatura. Sfarsitul il puteti banui cu totii. Stirea era incompleta intrucat nu comunica ce s-a intamplat dupa …cu deseurile , cu omul ! Finlanda este considerata printre cele mai curate tari din lume.
#Domnu
# Domnu , energia nucleara , e verde cum sunt eu albastru. Definitiile Uniunii Europene sunt „verzi” ca si energia verde. Energia nucleara are la baza uraniul care asemeni carbunelui , gazelor naturale , titeiului , sisturilor bituminoase , este epuizabil. Punct. Alte energii sunt verzi dar nu te poti baza pe „dansele” ca depind de voia lui Dumnezeu : Daca nu ploua , nema hidro. Daca nu bate vantu , nema eoliana. Daca e noapte , nema fotovoltaica. Daca e zi cu nori densi , chici fotovoltaica. Este clar ca directiva europeana a avut intentie buna dar datorita mintilor „luminate” de-acolo , termenele de trecere la verde s-au precipitat si momentan nu este marfa cata trebe. Polonia care are carbune (lignit) s-a facut ca nu aude directiva si nu are problemele pe care le are tarisoara noastra draga. Noi ne-am grabit sa ascultam „expertii” de la UE , inchizand capacitati de productie care functionau pe huila , carbune mai putin poluant ca lignitul si am ajuns unde vad toti care pot vedea.Asta-i treaba.
‘#
Neamțu va demonstrat și de data asta ca știe la cât ie ceasul ! Felicitări Lidl !