Primarul Bistriței, Ioan Turc, a discutat la București cu reprezentanții Administrației Fondului de Mediu, cu ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Marcel Boloș, dar și cu ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, despre o serie de proiecte care ar putea fi implementate în oraș.
”Semnarea contractului în vederea finanțării achiziției și montării primelor 4 stații publice de încărcare a mașinilor electrice s-a aflat în prim-planul discuțiilor la Administrația Fondului de Mediu. Ulterior, va fi demarată procedura pentru un al doilea lot ce cuprinde alte 15 stații.
În plus, un orizont optimist se întrevede prin posibilitatea ca, începând din vară, să fie operaționalizat de către AFM un program în valoare de 1 miliard de lei pentru lucrări de canalizare. Acesta ar completa seria de proiecte similare depuse deja de Primăria Bistrița prin ”Anghel Saligny”. O particularitate a acestui program constă în eligibilitatea localităților cu sub 2.000 de locuitori, pentru care nu sunt în prezent soluții de finanțare.
La Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, discuțiile purtate cu ministrul interimar Marcel Boloș, cu care avem o bună relație instituțională încă din perioada în care era director al ADR Nord-Vest, au vizat optimizarea absorbției banilor europeni de către municipalitate. Am insistat în mod special ca, prin Programul Operațional Regional – componenta de regenerare urbană, să poată fi finanțate și lucrări de reabilitare a clădirilor familiale din zona istorică a orașului, în momentul de față neexistând această variantă. Consider că problema degradării caselor din zona istorică a Bistriței trebuie soluționată prin finanțări care să provină atât din bani europeni, cât și din contribuții ale municipalității și proprietarilor.
De asemenea, i-am transmis ministrului faptul că voi propune Consiliului Local constituirea unui fond din care să acordăm împrumuturi fără dobândă, dar și granturi proprietarilor clădirilor din zona centrală, pentru lucrări de reparații. În situația în care ar deveni o variantă de sprijin, sursa banilor europeni nu este suficientă pentru rezolvarea acestei probleme complexe, care trenează de mult timp.
În cadrul întâlnirii cu ministrul Educației, Sorin Câmpeanu, discuțiile s-au axat pe necesitatea dezvoltării învățământului dual. Pregătirea tinerilor pentru o meserie cerută pe piața muncii presupune și un parteneriat între instituții de învățământ, mediul de afaceri și municipalitate. Pentru aprofundarea acestui subiect, ministrul Sorin Câmpeanu va efectua și o vizită la Bistrița.
Viitoarele achiziții de microbuze electrice școlare au fost o altă temă a întâlnirii cu ministrul Educației, în contextul în care urmează să demarăm, din această toamnă, un program pentru transportul gratuit al elevilor din cartierele noi și din zonele insuficient acoperite de transportul public.
De asemenea, am vorbit despre modalități de relansare a învățământului agricol în oraș, cu atât mai mult cu cât Bistrița are cel mai vechi liceu de profil din Transilvania”, spune Ioan Turc.
Ăsta a uitat ca e primarul unui oras vai de el.Se crede presedintele țării ca numai intre ministri pe la Bucuresti ,stă .Azi maine il vedem la golf.
problemele unui „oras vai de el” se rezolva multe din capitala tarii. prin urmare, erai mai fericit sa ai un primar inchis intr-un birou si sa nu stii ce face? macar din articolul de mai sus reiese ce-l preocupa pe Turc si la ce nivel opereaza. cu ministri, nu cu fitecine.
Moftan-lierule faptul ca se pozeaza cu maimuta nu inseamna ca sta de vorba cu ea sau mai bine zis ca maimuta sta de vorba cu el. Prima data iti faci ordine la tine in casa si apoi te apuci de proiecte si alte misiuni pretentioase.
Eu cred ca toti angajatii din primarie il iau la misto, deja stiu cu cine au de a face, cel putin asa se vede in „marile lui realizari” de pana acum si saracul s-a dus la plimbare prin Bucuresti poate macar acolo il baga in seama cineva.
Sau s-a saturat si el de gropile din Bistrita si a plecat la Bucuresti ca, pana si acolo drumurile sunt mai bune… 🙂
De ce nu merge sa discute cu Zelensky si Putin? Sau macar sa faca o poza cu ei?
Si apoi sa-si tatueze pe frunte vorba lui Exarhu „Atata s-a putut!”
Nici tu nu iti crezi balivernele astea lingangiule…Dar n-ai ce face…serviciul…
dupa cum sta in poza dl primar…..pare ca are multe multe idei despre cum trebuie facut invatamantul!!!! pare !!!! doar pare!!!! daaa, este omare descoperire transportul elevilor…..ceva de neimaginat pana azi…noroc ca uite s-a gandit cineva!!!! alte subiecte????
Vaiii o să și rupă ministru mașina de lux în craterele din străzile noastre,dar nu i bai că nu este mașina personală,o plătim noi și pe aia 🤮
Domnule primar Turc eu zic să nu mai faceți atîtea drumuri pîna la București eu zic să mergeți aici mai aproape la Beclean aveați ce învata în legătură cu proiecte.
Deci, cum ziceam, n-o mai venit de la Congres. Trai pe vătrai nenică pe banii contribuabililor! Avion, cazare, masă, chefuri decontate de la bugetul local! Russi-ne!
Din 9 până în 13 a stat cinci zile la București ca sa-și facă două poze cu miniștri și o postare pe FB. Și noi plătim pentru asta!
La sfarsitul unui film apare: ” IN ACEST FILM NICI UN ANIMAL NU A FOST AFECTAT” si de vreo cateva zile nu mi pot rezolva sarcinile de servici ca nu mi vine sa ies …STAM IN TRAFIC LA COZI INTERMINABILE NE AFECTEAZA PE TOTI INCOMPETENTA UNORA DE parca SUNTEM INTR-UN FILM FARA SFARSIT!!!!
Până una alta Turc visează cai verzi pe pereți și orașul nu are primar. Poate trece o dată pe săptămână să mai facă niște poze și pe aici, să mai participe la câte o sindrofie , să mai semneze ce a rămas nesemnat de Hangan și pe aici ți e drumul Bucureștiului. Poate își pregătește vreo funcție prin capitală că aici știe că s a lins. Nici consilierii personali cred că nu îl mai votează că și au dat seama că nu este nici pe departe un „pasa-men” :))))
Cine să investească în prăpăditele de case din centru vechi fiindcă odată cu bazaconile cu zona pietonală, linia verde pe perete, culoar verde sa dus orice fărâmă de vad de orice fel în centru vechi. Dacă locația ar fi fost valoroasă s-ar fi înghesuit lumea să-și cumpere case acolo și să le renoveze stind că vor scoate profit așa acum se caută tot felul de superfugi să se spoiască fațadele caselor cu bani europeni și bani de la guvern . Așa este când nu gândești continuați în continuare cu extinderea liniei verzi și cu extinderea zonei pietonale pentru ca colapsul centrului vechi să fie total.
Dacă trece trenul prin centru este bine?Toate orașele care se respectă au centru vechi, vechea cetate sau cum i-o fi spunând, zonă pietonală.
Cam la atât se limitează mandatul luiTurc, discuții și promisiuni !
Ăsta vorbește despre educație? El care și-a fotografiat fel de fel de diplome plasate așa încât să nu i se vadă anii în care a absolvit ? Din campanie i se cere un CV detaliat dar se ferește să-l arate că ar fi cam compromițător. Da, domnul acesta vrea să arate că are dialog la nivel înalt. Tipic pentru mediocrități ca el.
Renovarea clădirilor istorice este o problemă serioasă care necesită implicarea administratiilor locale si nu poate fi lăsată doar pe seama proprietarilor. Prin urmare, Primaria Bistrita nu trebuie sa reinventeze apa calda si sa treaca la actiune.
In acest sens, exista deja Legea nr. 166/2016, cunoscuta si sub numele de „Legea fațadelor”, referitoare la renovarea faţadelor clădirilor istorice, aflate în proprietate privată, cu bani de la primărie, aceştia urmând să fie recuperaţi în cel mult zece ani. Administraţiile publice locale pot asigura, la cererea proprietarilor, finanţarea integrală a lucrărilor în anumite circumstanţe, sumele urmând să fie recuperate în cel mult zece ani, potrivit legii. Banii urmează să fie recuperaţi din fondul de reparaţii al asociaţiei de proprietari, iar în cazul în care nu vor putea fi recuperaţi în acest mod primăriile pot stabili o taxă pentru creşterea calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor, aplicabilă doar proprietarilor care beneficiază de reabilitarea clădirilor în urma înscrierii acestora în programele multianuale.
În cazul în care clădirile reabilitate astfel sunt vândute, primăriile recuperează banii de la noii proprietari.
In multe orase precum Sibiu, Oradea, Timisoara, Alba Iulia si altele, clălirile din centrele istorice respective au fost renovate in mod profesionist, redându-li-se strălucirea de odinioară.
Vezi si: https://buletin.de/bucuresti/legea-fatadelor-in-bucuresti-supraimpozitare-si-facilitati-pentru-proprietari/
„Pe afară gardul înăuntru leopardul”. Dacă acele case si locația ar fi fost valoroase ar fi fost cumpărate demult de privați și renovate și consolidate , dar pentru aceasta trebuie ca privați și clienți lor să aibă facilități de bază și prima dintre aceste facilități este parcarea și accesul auto cum acestă facilitate practic a dispărut s-a ales praful și de Centru Vechi.
Să vopsești fațadele și să repari porțile nu rezolvă deloc problema atâta timp când casele implozează pe dinăuntru așa cum au pățit deja recent două case în care sa prăbușit tavanul. Singura șansă ca centru să fie revitalizat este mutarea Autogări în Piața Centrală lângă primărie așa cum este în marea majoritate a orașelor din Europa, dacă nu ne se face acest lucru ne putem lua adio și de la Centru Vechi. Autogara a mai fost în Centru lângă fosta Prefectură numai că comuniști au mutat-o lângă gară și au demolat și clădirea Prefecturi.