”Conform proiectului, Parcul Municipal trebuie finalizat până în 3 octombrie. Am insistat şi susţinut finalizarea lui mai repede, chiar la 1 august, pentru a-l da oamenilor. Este o zonă frumoasă, apreciată de bistriţeni şi am vrut s-o avem în această vară. Din păcate, pentru că nu am putut lăsa să treacă nişte lucruri pe care nu le-am mai fi făcut apoi, am prelungit execuţia, s-au făcut lucruri suplimentare. Acum sunt amplasate cam 60% din bănci, deci vom avea în continuare de amplasat bănci, de realizat locurile de parcare pentru biciclete, mai sunt lucruri de făcut pe care le vom finaliza în septembrie. Tot timpul într-un parc ai ceva de lucru. Proiectul va fi finalizat cel târziu la sfârşitul lunii septembrie. Parcul este folosit deja de oameni, eu îi încurajez să meargă în parc şi să respecte elementele minime de confort pentru toată lumea. Nu va exista o inaugurare festivă a parcului, el practic este inaugurat, vom organiza o conferinţă când proiectul va fi finalizat. Parcul este deja al bistriţenilor şi arată ca un parc foarte frumos din oricare ţară dezvoltată”, a spus primarul Ovidiu Creţu.
Proiectul de reabilitare şi modernizare a Parcului Municipal, în valoare de 17,6 milioane de lei, prevede realizarea unor lucrări de anvergură, ”care vor transforma parcul în adevărata inimă verde a oraşului, o oază de agrement şi relaxare la standarde europene”: reconfigurarea şi reabilitarea aleilor (2,5 ha), a locurilor de joacă, alee nouă pentru biciclete şi role (2.206 mp), un labirint vegetal, 224 de bănci, 70 de coşuri de gunoi, panouri de informare, amenajarea unui luciu de apă, patru cişmele de apă şi trei toalete publice.
Parcul este ca un camp de orez cu cativa copaci. Mai trebuie plantati inca pe atatia copaci pentru ca peste putin timp o parte din cei batrani trebuie taiati si atunci ramane un parc chel. Cel vechi era mai frumos. mai verde. Daca avea plantat gazon si udat ca cel de acum si daca avea aleile amenajate era mai frumos cu mult, deci nu trebuia defrisat in asa hal. Vezi dintr-un capat in altul al parcului cu usurinta. Poate cel putin primarel sa amenajeze si padurea Codrisor( astfel o sa creasca dimensiunea parcului si o sa fie proportionala cu marimea orasului. Dar el vrea sa faca un mare dezastru in acea zona.
Daca nu faceau nimic era mai bine? Comentarii vor fi oricum.Carcotasii la fel.
E foarte frumos si foarte bine ce s-a facut .S-au eliminat putregaiurile si s-au plantat ati arbori.Felicitari !
Proiectul de reabilitare a parcului a inclus cateva amenajari inutile. Este vorba de acel helesteu, de labirint si chiar de pista de biciclete. In primul rand helesteul diminueaza suprafata si asa redusa a parcului, fara sa aduca nimic in schimb, ci dimpotriva accentueaza senzatia de ingesuiala intr-o zona destul de animata din vecinatatea casei de cultura. Apoi labirintul amplasat langa un fragment din zidul cetatii, putea sa lipseasca. Eventual in locul lui putea fi amenajata o oglinda de apa, sub forma unui lac , situat intre zidul de aparare si valul de pamant, simuland astfel santul de aparare existent in sistemul de fortificatie al orasului medieval. Acest lac, fiind mai retras pe o latura a parcului, putea iarna sa fie amenajat ca patinuar artificial. Chiar si pista de biciclete putea sa lipseasca, ramanand in continuare doar o alee de promenada. Nici circulatia auto nu este rezolvata in mod rezonabil. Strada Parcului cu sens unic ar trebui rezervata doar riveranilor (institutii sau locatari). In acest sens ar trebui ca in viitorul apropiat circulatia auto sa fie trecuta si pe malul stang al raului Bistrita, prin amenajarea si asfaltarea strazii Codrisor cel putin pe portiunea dintre strand si spatele stadionului . Pentru aceasta, ar fi necesara construirea unui pod peste raul Bistrita in fata fostei uzine electrice, la care sa fie racordata strada Parcului printr-o prelungire a strazii Vasile Conta printre sediile Electrica si Aquabis. Podul respectiv ar putea sa poarte numele “Podul Morii” amintind de piata Morii din apropiere dar si de una din fostele mori de apa existente in trecut in zona respectiva. Aceasta ar crea o fluenta a circulatiei auto dinspre Podul Budacului spre partea de est a parcului, in zona magazinului Liedl, a Salii Polivalente si a centrului SPA- Casa Ema. Astfel, circulatia pe strada Codrisor dinspre Podul Budacului prin fata hotelului Cora, ar urma sa se faca pe un singur sens pana in fata hotelului Codrisor,urmand ca iesirea spre Podul Budacului sa fie amenajata pe malul raului, pe strada Victor Onisor. La o adica, chiar si puntea pietonala din fata hotelului Codrisor ar putea fi transformata in pod rutier facand astfel legarura intre str. Parcului si str. Codrisor prin str. Vadului. De altfel, proiectul „P.U.Z. Bistrita ‘Dealul Codrisor’ (Codrisor Hill)” existent inca din 2006 prevede amenajarea circulatiei pe malul stang al raului Bistrita de la Podul Jelnii la Podul Budacului.
Comentariul asta l-ai mai postat si la alt articol. Eu cred ca mergi prea departe in viziunea ta (ai dat si denumiri de pod). Lucrurile astea pornesc ca proiect care se modifica prin multiple propuneri si dezbateri.
Din punctul meu de vedere parcul arata extraordinar si cand va fi finalizat 100% va fi si mai bine. Parcul are suficienta umbra si pe mine si pe parintii cu care merg in parc sa ne plimbam copii nu ne deranjeaza ca se vede dintr-un capat in altul. Prefer sa fie asa in locul boschetilor mirositori a urina si fecale care erau inainte.
Dar pareri diferite vor fi mereu. Important este ca majoritatea sa fie multumita ca asa este intr-o democratie. Si eu cred ca este.