Construirea Podului Berăriei peste râul Bistrița, legătura între str. Libertății și zona Zăvoaie, care se va încheia anul acesta, scoate 2.194.000 de lei de la bugetul local și 1.480.000 de lei din împrumutul contractat de municipalitate, în total 3.674.000 lei. Anul trecut s-au făcut lucrări de 1,5 milioane lei.
”E un pod mai special, l-am ales cu o arhitectură deosebită care creează și probleme mai mari în execuție. Ele se pare că sunt rezolvate, la Aiud unde se toarnă grinzile, și vom reuși să ne înscriem în termenul contractat, a doua parte a anului. Va fi nu numai un pod bun, ci și un pod frumos. Un termen realist de finalizare este august-septembrie, poate iulie, vom vedea. Dacă am fi ales o variantă mai simplă a construcției, probabil că lucrurile erau mult mai avansate. Dar atunci când am ales dintre variantele proiectantului am mers pe o variantă mai elegantă, mai frumoasă, cu arhitectură deosebită, care presupune și elemente deosebite în tehnica construcțiilor. Am ales o soluţie spun eu de viitor, nu futuristă, că nu discutăm chiar la nivelul acesta, dar o soluţie arhitecturală mai deosebită care presupune nişte grinzi speciale, grinzi care presupun cofraje speciale, tehnologii speciale şi aşa mai departe”, a spus primarul Ovidiu Crețu.
Lucrările de execuţie a Podului Berăriei, care au început în luna martie 2015, sunt realizate de SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca. Valoarea totală a investiţiei este de 4.889.838,98 lei, iar finanţarea se face din bugetul local şi din împrumutul contractat în acest scop. Termenul de realizare este de 18 luni (septembrie 2016).
Podul va avea o lungime totală de 39,93 m. Lungimea suprastructurii: 37 m. Lăţimea părţii carosabile: 7,80 m. Lăţimea trotuarelor: 4,06 m. Lăţimea totală a podului: 12,36 m. Oblicitate: 70 de grade. Podul va avea o pantă de 2%. Noul pod este dimensionat pentru clasa E de încărcare, convoi de autocamioane A30 şi vehicule speciale pe pneuri V80. Lăţimea părţii carosabile va fi de 7,80 m cu două trotuare de câte 1,50 m lăţime fiecare. Podul nou se va construi cu o singură deschidere de 37 m pe 5 grinzi casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat cu armătură postîntinsă. Placa de beton susţine zona carosabilă cu lăţimea de 7,80 m, şi cele două trotuare pietonale de 1,50 m delimitate de glisiere de protecţie de 0,55 m lăţime spre zona carosabilă, şi parapet metalic pietonal de 0,25 m lăţime spre exterior. Grinzile casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat sunt dispuse la 2,20 m distanţă interax. Accesul pe pod dinspre strada Petru Maior se va face prin construcţia unui sens giratoriu cu două benzi de circulaţie. Accesul spre zona Zăvoaie se va face doar prin drumul principal, care cuprinde două benzi carosabile, cu o lăţime de 3 m fiecare. Proiectarea acestui drum face posibilă legătura rutieră dintre strada Petru Maior şi zona Zăvoaie.
Până la finalizarea podului se va amenaja și strada Faleză, situată în zona Zăvoaie pe malul stâng al râului Bistrița. Str. Faleză începe din str. Zăvoaie, perpendiculară pe aceasta şi paralelă cu râul Bistriţa până la Podul Berăriei care va asigura legătura cu str. Libertății.
Ce prevede proiectul: se va respecta ampriza existenta a străzii, fără a afecta limitele de proprietate și fără a fi necesare demolări sau exproprieri; pentru carosabil se vor prevedea 2 benzi de circulație, de min. 3 m lățime; trotuare se vor realiza astfel: unul pe partea cu casele respectând lățimea minimă prevăzută de normativele în vigoare și unul ca alee de promenadă pe valul de apărare contra inundațiilor existent pe mal; elementele geometrice se vor modifica atât în profil longitudinal astfel încât să asigure legătura cu rampa de acces a Podului Berăriei în construcție la această dată, cât și în profil transversal să fie în conformitate cu prevederile tehnice în vigoare ținând cont de cotele impuse din teren, punctele de cota obligata existente la accesul în curţile riveranilor și cotele valului de apărare contra inundațiilor existent pe mal; ținând cont de diferența de nivel între terenul natural și cota suprastructurii podului de 4,8 m și de faptul că nu se pot afecta proprietățile, se va proiecta un zid de sprijin și elemente de siguranță a circulației rutiere pe zona rampelor de acces la pod; în cazul în care nu se poate asigura lățimea propusă, se va lua din valul de apărare contra inundațiilor existent pe mal realizând protecția acestuia cu zid de sprijin; se vor asigura accesele la proprietatile situate pe partea stângă a străzii; se vor realiza intersecțiile cu străzile adiacente conform normativelor în vigoare; dimensionarea sistemului rutier se va face ținând cont de caracteristicile traficului pentru o perioada de perspectivă de min. 15 ani, conform reglementărilor legale; pentru sistemul rutier se vor utiliza soluţiile şi materialele cele mai eficiente din punct de vedere economic și existente în zonă (îmbrăcăminte asfaltică); trotuarele în zona trecerilor de pietoni vor fi amenajate astfel încât să poată fi utilizate de către persoanele cu handicap; este necesară proiectarea canalizării menajere și racordurile la locatari până la limita de proprietate; proiectarea iluminatului public, cu reţea electrică care se va proiecta în cablu subteran pozat de preferinţă în spaţiul verde sau trotuar.
sa speram ca la final nu va arata la fel de deosebit ca o alta „capodopera” a tovarasului primar, fântâna de la sens, care pur si simplu „sparge” retina prin „designul deosebit”.
Da este un pod special, zise primarelu. Se zice ca il intrece pe cel de la Cernavoda a lui Anghel Salighni. Uraaaaaaa !
De treci podul de arama…. ajungi la fosta groapa de gunoi a orasului !
Daca treci podul… pe unde iti continui drumul spre oras ?
Intrucat terenurile de peste rau, sunt proprietate privata ( malul stang al raului Bistrita ) si trebuie sa fie expropriate… iar strada Falezei… exista la aceasta data doar ca optiune fictiva …!
O situatie asemanatoare s-a intalnit si la noul cimitir din str. Tarpiului …care dupa amenajare s-a constatat ca …. nu are drum de acces !
Daca nu se expropriaza terenul privat, pentru drumul de acces …decedatii vor ajunge la cimitir cu telegondola ?
Cu o conditie; sa primeasca primaria niste bani de la Udrea pe cand a mai fi ministra. Ea era parca mama GONDOLELOR !
si iar te-ai bagat in seama ca lenjeria intima intre fese! Te pomenesti ca nici de podul asta nu este nevoie? Sau libelulele nu mai au unde sa zboare sau mor broastele de la mal ca am mai auzit ce ceva vreme o porcarie ecologista este drept ca nu la Bistrita ca la Tg-Mures cand ecologistii de acolo au blocat un proiect important (iti suna cunoscut d-le Balan???) prin care se intentiona construirea centurii orasului pentru ca trecea printre doua balti si ca broastele din balta din dreapta nu se mai pot imperechea cu cele din balta din stanga si invers! Nu este o gluma este cat se poate de real ce va povestesc!
dl Ovidiu eu pe dl. Balan il inteleg ptr. ca dinsul este mai in varsta si la ce-i mai trebuie dezvoltare , tehnologizare si investitii ???? la ce ?? sau ptr. ce ??? trebuie sa salvam si copacii si iarba si florile sau animalele padurii ………..dar nu in dauna noastra . natura stie sa traiasca fara noi …..noi nu . sloganul e bun la alegeri si altele . ……………. dar ceea ce spui dumneata este cit se poate de normal si adevarat. trebuie dezvoltare . nu ptr. noi ci ptr, copii nostrii. altfel mai bine ne-am muta in Noua-papa-guinee. ca acolo este perfect si toate sint verzi.
Ovidiule ; ca sa intelegi ce s-a intamplat aclo, iti trebuie putina cultura ECO. Cand vei studia ce inseamna un BIOTOP, atunci mai stam de vorba !
Valabil si pt. tine draga RAUL, chiar daca suntem amici.
vedeti …..asta imi place la dvs. ne certam , ne ,,agatam,, ne…… dar intr-un final sintem prieteni si povestim. asta e cu adevarat minunat. se vede ca aveti o varsta si o cultura si intelepciune. bravo si felicitari.
Mersi Dle RAUL.
„Ce prevede proiectul: se va respecta ampriza existenta a străzii, fără a afecta limitele de proprietate și fără a fi necesare demolări sau exproprieri…”
Cu toate acestea, chiar daca stie ca terenul pe care se circula pe asa zisa strada a Falezei apartine proprietarilor din zona respectiva, primarul Cretu a trimis proprietarilor din zona adrese pe ton agresiv prin care le cere sa-si mute gardurile in adincime.
Adevarul este ca, primaria nu a realizat pina la aceasta data nici un proiect pentru strada.
Strada Falezei nu exista nici macar pe hartie.
Doar tupeul agresiv al primarului exista si isi face simtita prezenta de fiecare data cand e vorba de cetatenii acestui oras.