Aplicaţia pentru înscrierea în Programul Start-Up Nation 2018 a fost deschisă în 27 decembrie 2018, ora 10:00, anunţă Ministerul pentru Mediul de Afaceri, Comerţ şi Antreprenoriat.
Pot beneficia deprevederile Programului Start-Up Nation 2018 societăţile înfiinţate după data de 30 ianuarie 2017 care activează în domeniul producţiei, industriilor creative, serviciilor şi comerţului. Iată câteva exemple:
- Salon de înfrumusețare
- Salon de bronzare
- Salon de coafură
- Service auto
- Spălătorii auto
- Vulcanizare
- Patiserie
- Cofetărie
- Producție pavaje
- Producție bolțari
- Producție peleţi și brichete din rumeguș sau resturi vegetale
- Producție software
- Producție de mobilier
- Producție structură metalică
- Gater lemn
- CNC Lemn
- Fabrică de sucuri
- Fabrică de lactate
- Atelier producție de costume la comandă
- Studio Foto-Video
- Producție de jucării
- Fabrică de paste
- Atelier producție rochii
- After-School
- Procesare legume și/sau fructe – producție de conserve/siropuri/dulcețuri/murături/sucuri
- Servicii de arhitectură
- Servicii de publicitate
- Covrigărie
- Producție încălțăminte
- Producție de mâncare (fabrică de chips/snacks/pufuleți/pufarini)
Pentru a participa la program, societăţile trebuie să creeze cel puţin un loc de muncă cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată şi să menţină locul de muncă ocupat cel puţin doi ani după finalizarea implementării proiectului.
Schema de minimis are ca obiective principale stimularea înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii şi îmbunătăţirea performanţelor economice ale acestora, cuprioritate în zonele geografice mai puţin dezvoltate economic, în care densitatea IMM-urilor este redusă comparativ cu media europeană, crearea de noi locuri de muncă şi inserţia pe piaţa muncii a persoanelor defavorizate, şomerilor şi absolvenţilor.
Sesiunea de înscriere a firmelor durează 30 zile lucrătoare, până la ora 20.00 a ultimei zile de înscriere, cu posibilitatea de prelungire a termenului până la epuizarea bugetului.
Guvernul spune că, prin această ediție, va acorda unui număr de maximum 10.000 de firme mici și mijlocii fonduri nerambursabile de la stat de câte 200.000 de lei, pentru diverse investiții.
Intensitatea ajutorului financiar nerambursabil este de 100%, ceea ce înseamnă că antreprenorul câștigător nu va fi obligat să participe cu aport propriu la investiția eligibilă, cel puțin teoretic. Și TVA-ul pentru achizițiile făcute de firmă va fi decontat de stat, dacă firma nu este plătitoare de TVA și nu și-o poate deduce.
La finalul perioadei de înscriere, firmele vor fi selectate la finanțare în oridinea punctajului obținut conform grilei oficiale și în limita bugetului disponibil.
Și anul acesta, antreprenorii care nu au bani să facă investițiile până la decontul de la stat vor putea utiliza credite-punte de la cele 3 bănci partenere: Banca Transilvania, BCR și CEC Bank.
Alocaţia financiară nerambursabilă, de maximum 200.000 lei/beneficiar, poate reprezenta 100% din valoarea cheltuielilor eligibile (inclusiv TVA pentru societăţile neplătitoare) aferente proiectului.
Firmele participante trebuie să îndeplinească o serie de condiții:
- sunt microîntreprinderisau întreprinderi mici şi mijlocii
- au capital social integral privat;
- asociaţii sau acţionarii care deţin mai multe societăţi nu pot aplica în cadrul prezentului program decât cu o singură societate;
- sunt înregistrate la Oficiul Registrului Comerţului, au sediul social/punct de lucru şi îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;
- codul CAEN pentru care solicită finanţare este eligibil în cadrul Programului (Anexa 13 la procedură) şi autorizat până la momentul plății ultimei cereri de rambursare/plată,conform art. 15 din Legea 359/2004 privind simplificarea formalităţilor la înregistrarea în Registrul Comerţului a persoanelor fizice, asociaţiilor familiale şi persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum şi la autorizarea funcţionării persoanelor juridice, cu modificările şi completările ulterioare. Solicitarea finanțării se face pe un singur cod CAEN;
- sunt înființate de către persoane fizice după intrarea în vigoare a ordonanței de urgență nr.10/2017, respectiv după data de 30 ianuarie 2017;
- nu au datorii la bugetul general consolidat şi la bugetele locale, atât pentru sediul social,cât şi pentru toate punctele de lucru, la data semnării contractului de finanțare, denumit în continuare acord de finanțare; solicitanţii care au datorii eşalonate, nu sunt eligibili pentru a accesa Programul,
- nu au depăşit plafonulde minimis de 200.000 Euro pe durata a trei exerciţii financiare consecutive pentru o întreprindere unică.
- nu au fost subiectul unei decizii de recuperare a unui ajutorde stat/de minimis sau. În cazul în care au făcut obiectul unei astfel de decizii, aceasta a fost deja executată și creanța integral recuperată, cu penalități aferente;
- este înființată de către persoane fizice care nu au sau nu au avut calitatea de acționar sau asociat într-o altă întreprindere mică sau mijlocie care desfășoară sau a desfășurat aceeași activitate autorizată pe care aplică în cadrul programuluiîn anul anterior înscrierii sau în anul înscrierii până la deschiderea sesiunii de înscriere. În sensul programului, activitate autorizată desfășurată înseamnă cod CAEN autorizat.
- Creează cel puțin un loc de muncă cu normă întreagă pe perioadă nedeterminată după intrarea învigoare a acordului de finanţare și să mențină locul de muncă ocupat, în locația de implementare a proiectului cel puțin 2 ani după finalizarea implementării proiectului; În cazul în care locul/locurile de muncă create în cadrul schemei se vacantează din diverse cauze, sau se suspendă, după crearea lor în cadrul schemei, beneficiarul are un termen de maxim 30 de zile să ocupe locul/locurile de muncă vacante, păstrând numărul și tipul acestora pentru care a primit punctaj în planul de afaceri. La tipul locurilor de muncă se permit modificări în perioada de raportare între șomer, absolvent după anul 2012 sau persoană defavorizată definită conform legislației. Documentul justificativ care atestă calitatea de șomer trebuie să fie emis de AJOFM/ANOFM.
- Pot aplica pentru finanțare societățile care nu au primit ajutor financiar nerambursabil în anii anteriori prin programul Start-up Nation și îndeplinesc toate condițiile de eligibilitate ale programului.
NU beneficiază de Start-Up Nation firme care activează în domenii ca:
- producţie sau comercializare de armament, muniţii, explozibili, tutun, alcool, substanţe aflate sub control naţional, plante, substanţe şi preparate stupefiante şi psihotrope;
- producţie sau comercializare de produse energetice
- activităţi de pescuit şi acvacultură.
- activităţi legate de producţia primară a produselor agricole
- sectorul carbonifer.
- sistemele deminare/stocare pentru criptomonede, tabletele și telefoanele mobile nu se finanțează.
- Nu se finanțează nici cheltuielile aferente activităților de astrologie și spiritism, inclusivon-line, servicii personale de tipul: servicii de escortă, servicii de stabilire a întâlnirilor, video chat, servicii ale agențiilor matrimoniale, video chat on-line pentru consiliere matrimonială și psihologică
Succes Consult Bistriţa asigură servicii de consultanţă în elaborarea, depunerea şi implementarea de proiecte.
Mai multe informaţii la telefon: 0727.685.838, http://succes-consult.ro şi la https://www.facebook.com/FonduriEuropeneBistrita/
(P)
Conform portalului ministerului de finante, nu exista firma succes consult in jud BN, singura firma cu aceasta denumire este inregistrata in Pitesti. Dar asta nu e f important, mai mult ma intereseaza proiectele finalizate (in primul rand in Bistrita). Pe siteul lor nu exista pagina de referinte.
dar dupa ce a avut cativa clienti si-a cumpar o litera si a completat benerul cu CONSULTANTA
Și firma din Pitești este inactivă din 2007. Dar dna Sabău sigur a identificat firma, doar nu credeți că ar publica reclame la firme-fantome, fără elemente de identificare pe site, fără portofoliu, fără referințe!
bine ca n-au deschis aplicatia pentru inscriere in 31.12.18 sau 01.01.19,
Clonă!