Constituirea unei comisii de verificare şi analiză a modului în care au fost îndeplinite prevederile HCL privind aprobarea susţinerii financiare a clubului Gloria Bistriţa
”Înainte de a răspunde oricăror solicitări de finanţare a echipei de fotbal se impune o analiză a modului în care Gloria a fost sprijinită până acum. Nici CL, nici contribuabilii nu au primit o dare de seamă adecvată cu privire la sprijinul financiar primit din surse publice. Trebuie să înţelegem cine şi cum a utilizat şi controlat modul de utilizare a banilor publici. Între anii 2007 şi 2012 Gloria a primit 9,1 milioane lei, circa 2,8 milioane euro. Cu toate acestea, în 2011 echipa retrograda din cauza neplăţii unor datorii. Între 2010 şi 2012 a fost sprijinită, cu prevederi foarte laxe şi niciodată complet respectate. În timp ce asociaţia nu-şi plătea datoriile, periodic Biroul pentru Imigrări emitea decizii de returnare pe numele unor fotbalişti de pe toate continentele. Primii vinovaţi pentru situaţia actuală a fotbalului bistriţean sunt cei care au condus clubul de fotbal. O parte din vină aparţine şi autorităţilor locale, care s-au mulţumit doar să vireze la anumite intervale nişte sume de bani în contul clubului fără a se preocupa cu adevărat de activitatea lui, ce se întâmplă cu sumele transferate şi dacă ele sunt folosite în limitele prevăzute de Legea Sportului. Un alt obiectiv al comisiei trebuie să fie aflarea bazei legale care a justificat scutirea de plata oricăror impozite şi taxe locale pe terenurile şi clădirile aflate în patrimoniul clubului mai mulţi ani la rând. Asociaţia a fost trecută la impozite doar cu cele două autocare, impozit pe care nu l-a plătit. CL este solicitat să sprijine financiar o echipă îngropată practic chiar de conducătorii ei”, spun consilierii municipali PER Alexandru Toniuc şi Maxim Gagea.
Modificarea regulamentului de organizare şi funcţionare a sistemului de parcare cu plată în Bistriţa
”De ce trebuie să plătim pentru parcare pe domeniul public? Taxele de parcare nu trebuie să fie de la sine înţelese. Deficitul de parcări în locurile aglomerate este contracarat printr-o presiune prin taxare menită să ducă la eliberarea rapidă a locurilor ocupate. Impunerea taxării poate fi potrivită în aceste condiţii. În oraş se creează situaţii de conflict. S-a ajuns ca locurile de parcare de pe arterele principale să fie permanent ocupate. Pentru mai puţin de 2 lei pe zi, diverşi comercianţi ocupă domeniul public de dimineaţa până seara în dispreţul celorlalţi, le râd în nas tuturor cetăţenilor. Comercianţii îşi marchează astfel vadul comercial şi îşi lasă intrarea liberă. Locurile sunt ocupate de tăbliţe cu ”rezervat”. Cei care au treabă parchează exact în dreptul locului ”rezervat”, pornesc avariile şi pleacă. Imediat apar şi alte maşini, creându-se treptat blocaje în trafic”.
Consilierii PER propun renunţarea la prevederile prin care facilitează situaţiile prevăzute mai sus.
Elaborarea unui studiu de fezabilitate privind lărgirea la trei benzi a străzii Drumul Tărpiului şi realizarea unei intersecţii denivelate la întâlnirea cu strada Drumul Cetăţii
Strada Tărpiului e parcursă zilnic de cel mai mare număr de angajaţi din judeţ. Toată lumea se confruntă cu congestionarea traficului, lipsa parcărilor, trotuarelor, refugiilor, iluminatului public. Nu s-a făcut nimic în ultimii 25 de ani. Este o urgenţă realizarea unui SF care să vizeze posibilitatea lărgirii drumului, realizarea unui pasaj denivelat, spaţii de parcare, trotuare, iluminat public”.
Aceste iniţiative ale consilierilor PER nu sunt incluse pe ordinea de zi a viitoarei şedinţe CL.
Un pasaj denivelat la intersectia strazilor Tarpiului cu Drumul Cetatii nu se justifica, fiind prea costisitor. In schimb, ar fi bine daca cel putin acum dupa reabilitarea vechii şosele de centură, s-ar face si amenajarea sensului giratoriu de la intersectia cu strada Tarpiului despre care se discuta de atata vreme si care ar mai imbunatati situatia. In legatura cu o eventuala pasarela, mai curand aceasta ar trebui construita peste calea ferata, facand legatura intre Strada Garii si Tarpiului, ceea ce ar fluidiza circulatia auto in zona garii proaspat renovata.
Si eu vreau o comisie care sa verifice cum s-au alocat si cheltuit banii ptr toate festivalurile din judet, ca circul cu usturoiul de exemplu.
Sa fie controlati si POPCII care au cersit bani si nu si-au facut lucrarile din aceste sume….. se zice pe la colturi ca si-au cumparat masini.
are gagea ceva acolo pe tarpiu?…..de ce nu-si propune si largirea strazii spre casa lui?