În aplicația City Health Bistrița, secțiunile Bugetare și Sondaje sunt funcționale. După un update la ultima versiune a aplicației, bistrițenii pot să depună proiecte pentru bugetare participativă sau pot răspunde la anumite întrebări pe subiecte de interes comunitar.
În prima campanie din modulul Bugetare, intitulată generic Bistrița 2021, aplicația preia, până în 5 martie, proiecte pe care oamenii le propun pentru bunul mers al administrării orașului, cele mai bune dintre acestea fiind eligibile pentru finanțare din fondurile de investiții ale Primăriei Bistrița.
De asemenea, pentru început, modulul Sondaje îi invită pe cei interesați să ia parte la personalizarea autovehiculelor Liniei Verzi, alegând un model de inscripționare exterioară pentru autobuzele electrice și un model de tapițerie pentru interior. Municipalitatea va ține cont de toate preferințele exprimate în secțiunea Sondaje.
Linia Verde este total neadecvată așa că eu propun sa fie scris mare pe toate eventualele autobuze: „LINIA VERDE BLOCHEAZĂ ORAȘUL”
Nu se mai poate face nimic in acest sens. Masina de vot al edilului trecut si iesit la penzie a votat si impus bistritenilor un traseu gresit, care se dorea cat mai liber de masini, nu sa mai aduci autobuze indiferent de gradul de poluare. In vecinatatea Pietonalului nu au ce cauta autobuze. Acuma ca noi vrem schimbarea traseului, este o cu totul alta poveste, insa proiectul este gata trimis spre finantare si nu se mai schimba nimic. Degeaba domnilor ne mai frecati capul !La personalizare va recomand ca pe fiecare fata longitudinala a autobuzelor sa puneti cate o poza cu cate un consilier PSD care a votat ineptia. Si ca sa nu fie scandal, un autobuz sa aiba si o poza cu Ciobanica Daniel cel care a introdus moda cu poza pe autocar in campania electorala locala. Iata ca aveti model de mare (SUCCES) fie vorba . Sa TRAITI !
Linia Verde a fost votată și de consilieri PNL-isti poate îl intrebați pe Peteleu chestiunea asta.
In legatura cu Linia Verde de transport public intre Viişoara si Unirea, nu prea are importantă nici inscriptionarea aurobuzelor electrice si nici tapiteria din interiorul acestora.
Mai important ar fi ca traseul pentru „Linia verde să fie reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, mai exact evitarea străzilor Gheorghe Șincai si Dornei care sunt prea inguste pentru a permite amenajarea unor benzi dedicate transportului public. De altfel, chiar reprezentantul companiei MIS Grup Anieș, câstigătoarea licitației de executie a lucrărilor de infrastructură, recunoaste că sunt posibile unele schimbări în proiect înainte de a se începe efectiv lucrările.
Tocmai conceptul de „linie verde” care presupune pe lângă mijloace de transport public ecologic si implementarea unor măsuri de separare a căii de rulare a mijloacelor de transport public, în scopul creșterii vitezei de deplasare și diminuării duratei călătoriei, impune unele schimbări de traseu. În același timp sunt vizate măsuri de restricționare a circulației autoturismelor private prin diminuarea tramei stradale și descurajarea parcării în zonele aglomerate.
În acest sens, traseul pentru Linia Verde de pe bulevardul Independentei ar trebui deviat de la Poșta veche pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde pot fi amenajate fără probleme benzi dedicate de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in zona centrală a orasului pe traseul pasajelor recent amenajate cu fonduri europene. Pe de altă parte, din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri întortochiate pe strada Bistricioarei.
În felul acesta, pe străzile Gheorghe Șincai si Dornei , din zona centrală ar putea fi prelungită pista pentru biciclete cu dublu sens de pe bulevardul Independentei prin centrul orasului până la Piata Petru Rares .
(Vezi: https://timponline.ro/linia-verde-nu-are-inca-verde-primaria-bistrita-intarzie-uneori-cu-lunile-predarea-amplasamentului/)
Proiectul este in faza de executie.Nu cred ca cineva isi permite sa modifice traseul dupa obtinerea finantarii si licitarea lucrarii.Daca s-ar face acest lucru , chiar cu mentinerea pretului este foarte probabil ca alti participanti la licitatie (pierdantii) sa faca scandal (contestarea licitatiei , reclamatii la DNA , reclamatii la diriguitorii banilor europeni etc.). Dupa mine , ce se mai poate face este sa se puna presiune asupra firmei care a castigat licitatia , pentru achizitia unor autobuze cu adevarat „verzi” si care , neaparat , sa nu fie din Turcia . Sa se contracteze piese de schimb esentiale si sa se asigure garantie si service cel putin un an dupa punerea lor in functiune.Nu dupa achizitie ! ACESTE LUCRURI SUNT FOARTE IMPORTANTE.
Exact asta e probleme acuma ! Cu ce se ocupă primăria! Mâzgăleala de pe autobuze o să fie marea realizare a actualei primării !