Actualitate

Radu Moldovan: Drumul Poarta Transilvaniei rămâne prioritate zero. Accesul în Colibiţa, important

Preşedintele CJ Radu Moldovan are ”foarte mari speranţe” că o parte din drumul Poarta Transilvaniei, de la Colibiţa spre zona unde se vrea dezvoltarea domeniului schiabil, Bistriţa Bârgăului, Strâmba şi Valea Ilvelor, va fi realizat cu fonduri europene. În caz contrar, proiectul nu va fi abandonat, a adăugat el.

”Nu angajez lucruri pe care nu le pot face. Chiar dacă sunt multe priorităţi, cea mai mare prioritate a noastră pentru următoarea etapă, din punctul de vedere al infrastructurii de drumuri, este asigurarea infrastructurii de drumuri şi acces în Colibiţa. Avem interesul să depunem proiect pe Programul Operaţional Regional, încă de anul trecut sunt gata toate documentaţiile. Discuţiile au fost purtate la nivel de specialişti de la ADR Nord-Vest şi din judeţe şi avem un drum numit Transilvania de Nord, care merge în toate cele şase judeţe, şi partea noastră se numeşte Poarta Transilvaniei, pentru că suntem o poartă de intrare în Transilvania. Sunt foarte optimist că acest drum va intra pe POR şi vom obţine finanţare de acolo”, a declarat Radu Moldovan.

Preşedintele CJ a menţionat că are ”foarte mari speranţe” că ”tronsonul de drum Blaj – Colibiţa – Bistriţa Bârgăului – Strâmba – Valea Ilvelor va obţine finanţare pe POR”. ”Traseul: de pe Blaj, în Colibiţa, cu acel apendice spre Miţa unde vrem să dezvoltăm domeniul schiabil, coboară pe baraj, merge prin Bistriţa Bârgăului, trece Strâmba şi ajunge pe Valea Ilvelor. Toţi m-au întrebat de ce. Avem punctaj în plus la eligibilitate dacă ne intersectăm cu o reţea TNT. Calea ferată care trece prin Ilva Mică e reţea TNT în UE şi atunci am făcut de aşa natură acest proiect ca să ne intersectăm şi cu o reţea TNT. El continuă spre Sărăţel, Lechinţa, Matei, Chiochiş şi merge în judeţul Cluj. Nu cred că vom reuşi să obţinem pentru tot proiectul finanţare, e un drum de aproximativ 100 de km şi e o sumă destul de mare, dar cred că o jumătate din el, Blaj – Colibiţa – Bistriţa Bârgăului – Strâmba – Valea Ilvelor, va fi finanţată prin POR. Dacă nu, este foarte clar şi m-am angajat în plenul Consiliului Judeţean, voi propune acest drum în alt program de finanţare, în Programul Naţional de Dezvoltare Locală şi fonduri proprii de la Consiliul Judeţean. Deci rămâne prioritate zero”, a explicat Moldovan.

”Ceea ce s-a făcut în trecut pe drumul spre Colibiţa nu s-a făcut corect şi normal, a fost o lucrare hei-rup, hai să facem drumul la Colibiţa fără să facem consolidări. Vom repara. Lumea e foarte supărată că de ce nu facem drumul peste Strâmba. Pentru că n-avem bani să stabilizăm terenul, că asfaltul n-ar fi o problemă. Spre exemplu, unul şi-a construit cabană, a desfiinţat podul şi toată apa vine în drum, îl mută”, a comentat preşedintele CJ.

El a precizat că în următorul exerciţiu financiar toată zona Colibiţa va avea reţele de apă şi canalizare. ”Avem deja rezolvată problema infrastructurii de apă-canal, pentru că aici în Colibiţa sunt lucrări de artă, denivelările de teren duc la costuri foarte mari, cu foarte multe staţii de pompe. Am găsit soluţii pentru a intra în a doua etapă a Master Planului cu finanţarea pentru reţelele de apă şi canalizare. Avem acum o bucată foarte mică de canalizare în Miţa şi vom avea în următorul exerciţiu financiar canalizare şi apă în toată staţiunea. Rămâne drumul şi atunci am asigurat minimum necesar pentru condiţii de viaţă civilizate în Colibiţa”.

Marţi, în urma unor reclamaţii ale cetăţenilor, preşedintele CJ Radu Moldovan a fost pe DJ 173 A, în Miţa. ”Pe această porţiune drumul nu se prezintă în cele mai bune condiţii, motiv pentru care vom identifica soluţii pentru pietruirea acestui drum”, a precizat el.

1 radu moldovan dj 173 a 2 dj 173 a moldovan 3 dj 173 a moldovan 4 dj 173 a moldovan

11 comentarii

  • Drumul spre Colibita este foarte important pentru județul nostru si e bine ca d-l președinte face tot posibilul ca acesta sa se repare, ar ajuta la dezvoltarea turismului in zona.

  • Mă, ospătarule, când o să mori, peste un an, zece, o sută, să te ducă la groapă însoţit de o maimuţă, că pe preoţi îi refuzi, poate să fie şi un maimuţoi, că, vorba voastră, de acolo vă trageţi!

  • Pana a rezolva accesul spre COLIBITA rezolvati problema cacatilor care se varsa in LAC.!! Pe urma putem discuta de turism EUROPEAN.

  • Cum sa faci turism numai pe o parte a lacului? De ce nu se baga curentul electric si pe partea malului sting a lacului? Sunt peste 150 de cabane care platesc impozit la Primarie. Sigur ar creste si numarul de pensiuni si alte taxe care se colecteaza de primarie.
    Poate vrea sa spuna o JUMATATE de statiune. De ce nu se face nimic pe malul sting al lacului? Curent electric, apa,canalizare, asfalt si centura lacului si pe urma STATIUNE. Pana atunci o JUMATATE de statiune! Si UDREA a declarat ca se va face si o pirtie de schi pe malul sting si nu a mai vazut-o nimeni. Oare suntem in campanie, vor voturi? Sa introduca curentul electric, sa bage apa sa faca centura lacului, etc.Vor avea si voturi.
    Curentul electric se va introduce vreo data in Colibita mal sting? Promisiuni sunt de 25 de ani!!!!!Daca dl Radu M. ar avea cabana pe malul sting sigur s-ar introduce si aici curentul electric. Ar fi introdusa apa, ar fi asfalt pina la cabana lui Toate cabanele de pe malul sting sunt fara curent, cu generatoare, oare pana cind? Sa vedem ce are de zis dl Presedinte Radu dl Primar in acest sens?

    • Este mult prea devreme să vorbim de stațiune. Ar fi bine ca mai întâi să se asigure facilități la utilități (apă, canal, energie electrică) și infrastructură (drumuri bune) pentru toată localtatea Colibița și apoi mai vorbim de stațiune.
      Promisiunile de acum sunt electorale și cel mult pentru interesele unui grup restrâns de profitori aflați la putere, iar dumnevoastră locuitorii acestei localități știți cel mai bine.
      Fiți atenți ce votați! Scăpați de acești comuniști profitori!
      Ca pe vremuri se rezolvă numai interesul lor (asfaltare la greu când vine un control de mai ”sus”, vopsirea gardurilor și în spate ”leopardul”, etc).

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.