Social

Radu Moldovan: Urmează asfalt nou și pe DN 17 D Beclean-Salva

”Urmează asfalt nou și pe DN 17 D Beclean – Chiuza – Salva! Acum se lucrează intens la fundația acestui drum, urmând ca în cel mai scurt timp să înceapă și asfaltarea acestui tronson de drum, care va uni orașele Beclean și Năsăud. Între timp continuă lucrările de modernizare și a drumului dintre Dumitra – Năsăud – Salva (DN 17 C), iar odată cu finalizarea lucrărilor, din această toamnă, vom avea condiții de drum mult mai bune pentru oamenii de pe Valea Someșului, Valea Ilvelor și Valea Sălăuței”, a mențioonat pe Facebook președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan.

1-dn-17-d-15-sep-16-beclean-salva 2-dn-17-d-15-sep-16-beclean-salva 3-dn-17-d-15-sep-16-beclean-salva 4-dn-17-d-15-sep-16-beclean-salva

În această perioadă continuă lucrările de ranforsare a sistemului rutier pe DN 17 C și DN 17 D.

CNADNR a scos la sfârşitul lunii septembrie 2015 la licitaţie contractul pentru lucrările de ranforsare a unui sector de drum de pe DN 17 C, mai exact km 9+020 – 26+050 (Dumitra – Năsăud – Salva), valoarea estimată a contractului fiind de peste 3 milioane de euro. Licitaţia pentru ranforsarea DN 17 C a fost câștigată de SC Diferit SRL cu circa 2,3 milioane de euro.

În octombrie 2015 a fost scos la licitaţie şi contractul pentru ranforsarea unui sector de drum de pe DN 17 D, mai exact km 0+0750 – 21+660 (Beclean – Salva), valoarea acestuia fiind estimată la peste peste 4,8 milioane euro. Asocierea SC ARL SA – SC Dimex 2000 Company SRL – SC Strabag SRL este câştigătoarea lucrărilor de execuţie pe DN 17 D, cu circa 3,6 milioane de euro.

Conform caietului de sarcini, pe DN 17 C pe sectoarele cu sistem rutier rigid se aplică strat de uzură din BA 16, strat de legătură din BAD 20, geocompozit-strat antifisură, strat de mortar antifisură MA 8. Pe sectoarele cu sistem rutier elastic s-au prevăzut lucrări de reciclare in situ cu următorul tip de sistem rutier: strat de uzură din BA 16, strat de legătură din BAD 20,20 cm strat de reciclare in situ cu lianți hidraulici 4% și bituminoși 2,5% cu aport de piatră spartă de 10 cm. Pe DN 17 D, pe sectoarele cu sistem rutier rigid sunt prevăzute următoarele lucrări: colmatare rosturi cu mastic bituminos, frezare dale de beton pe 2 cm grosime, strat de beton asfaltic BA8, geocompozit-strat antifisură, strat de legătură din BAD 20, strat de uzură din BA 16. Pe sectoarele cu sistem rutier elastic s-au prevazut lucrări de reciclare in situ cu următorul tip de sistem rutier: strat de uzură din BA 16, strat de legătură din BAD 20, 20 cm strat de reciclare in situ cu lianți hidraulici 4% și bituminoși 2,5% cu aport de piatră spartă de 10 cm.

Celelalte sectoare de pe DN 17 C și DN 17 D vor fi scoase pe rând la licitație pe măsură ce se vor finaliza documentațiile tehnico-economice.

3 comentarii

  • Domnule Moldovan vă rog să face-ți o plimbare pe Valea Ilvelor și apoi să vorbiți despre condiții mai bune de trafic pentru cei din zonă!!!!Mă ofer să vă duc eu pentru că o să vă faceți mașina praf,a mea oricum este varză!!!!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.