Inspectorul şcolar general Camelia Tabără a afirmat că primeşte adesea întrebarea de a scos programele de After school din şcoli: „Noi spunem şi atenţionăm pe toată lumea că atunci când se desfăşoară în incinta şcolii, programul trebuie să respecte rigoarea ordinului de ministru”, a răspuns şefa ISJ.
„E un subiect care apare şi reapare. Programul de After school se regăseşte ca ofertă când începe înscrierea copiilor în clasa pregătitoare conform metodologiei, deci şcoola trebuie să le spună părinţilor dacă poate oferi asemenea suport, iar demersul efectiv, înscrierea, tot pachetul şi oferta de activităţi se finalizează, de regulă, până la vacanţa copiilor în semestrul întâi. Primesc şi eu această întrebare uneori: doamna inspector general de ce ne-aţi scos din şcoală? Noi nu am scos pe nimeni din şcoală, noi spunem şi atenţionăm pe toată lumea că, atunci când se desfăşoară în incinta şcolii, programul trebuie să respecte rigoarea ordinului de ministru. Pentru municipiul Bistriţa este HCL cu un preţ adaptat pentru acest serviciu – 3 lei/oră/sală de clasă- şi sunt şcoli care au optat pentru această alternativă şi altele care nu au mai dorit să organizeze”, a explicat Camelia Tabără.
În prezent, în Bistriţa-Năsăud sunt 15 şcoli care organizează After school.
„În două spaţii funcţionează în regim de voluntariat. Unul este la Liceul cu Program Sportiv Bistriţa, iar altul este în cartierul Subcetate unde sunt voluntare învăţătoare din toate şcolile municipiului Bistriţa pentru copiii din acest cartier. Avem două şcoli unde susţinerea resursei umane se face prin consiliul local şi vorbim de Viişoara unde a început un program cu fonduri norvegiene şi este continuat, şi de Dumitra. Mai avem opt şcoli în care se desfăşoară cu fonduri europene prin proiecte POCU şi altele trei în care se desfăşoară cu aportul financiar al părinţilor prin asociaţiile de părinţi”, a spus Camelia Tabără.
Părinţii suportă costurile pentru After school la Şcoala Gimnazială „Ştefan cel Mare” Bistriţa, la Şcoala Gimnazială „Mihai Eminescu” şi la Colegiul Naţional „George Coşbuc” Năsăud.
avem o intrebare ptr doamna inspector. In clasele in care exista copii cu probleme grave de comportament si aici vorbim nu de diagnostice clinice ci de copii extrem de needucati si care deranjeaza in timpul orelor atat colegii cat si profesorii(astfel ca ora se transforma intr-o continua zarva si nu se mai faca scoala), este normal ca acestia sa fie mentinuti in continuare in acele clase???? adica pentru 4 copii, sa sufere ceilalti 22????? ba mai mult sa li se sugereze celor care vor sa invete sa se transfere la alte clase???? De ce un copil care tot anul are note de 3 si 4, este rau, distruge, loveste(dar doar in scoala are astfel de comportament, in rest ei fiind ok), la evaluarea corigentei dintr-o data iau note de 8 sau 9??? contestand pana la urma munca profesorului de un an de zile care si-a mancat nervii cu el un an intreg!!!Cum doamne sa fie dintr-o data atat de docti??? este un obicei periculos, acesti copii pun pariu ca nu vor pati nimic, parintii nu inteleg ca ar fi inspre binele copilului sa treaca printr-un soc ca sa se trezeasca la realitate. Profesori buni isi iau lumea in cap de obrazinicia catorva copii. Si repet, nu sunt copii bolnavi, sunt pur si simplu needucati si susutinuti!!!!!!! Ceilalti degeaba se straduiesc, ajung sa fie si ei rai, frustrati si inversunati cand vad ca ei sunt cuminti degeaba!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!