Actualitate Economie

Reabilitarea DN 15 A între Sărăţel şi Reghin va fi gata abia în octombrie

Lucrările de modernizare a DN 15 A între Sărăţel şi Reghin se vor încheia la 1 octombrie, potrivit infotrafic.ro. Între timp, şoferii sunt sfătuiţi să circule pe DN 16 Reghin- Cluj-Bistriţa. Cei care aleg însă ruta directă nu au nimic de pierdut. Pe tronson mai sunt semafoare doar la Teaca şi Galaţii Bistriţei, în rest circulaţia se desfăşoară destul de bine.

Constructorul, firma austriacă Strabag, mai are de făcut lucrări în interiorul localităţilor, poduri, căi de acces, de consolidate versanţi şi de turnat stratul de uzură pe anumite porţiuni. Din acest motiv, circulaţia pe anumite tronsoane se desfăşoară cu dificultate.

De curând însă, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine, Dan Şova, a declarat la Bistriţa că reabilitarea DN 15 A între Sărăţel şi Reghin va fi gata la sfârşitul lunii august, pentru finalizarea lucrărilor fiind alocaţi peste 71 de milioane de lei.

Dan Şova, invitat în Bistriţa-Năsăud de preşedintele Consiliului Judeţean, Emil Radu Moldovan (USL), a făcut o vizită în judeţ să vadă starea drumurilor naţionale. În conferinţa de presă care a urmat, el a anunţat că, în luna august, va fi finalizată reabilitarea DN 15 A, drumul care leagă localităţile Sărăţel din Bistriţa-Năsăud de Reghin, judeţul Maureş.

„Ca investiţie se va termina DN 15 A de la Reghin la Sărăţel. Sunt alocaţi peste 71 de milioane de lei pentru acest drum. Termenul contractual de finalizare este de 21 august 2013. Sper să se finalizeze în luna august ca să-l putem inaugura. În acest moment este finalizată peste 70% din investiţia respectivă, deci probabil că se va respecta termenul cu o precizie destul de mare”, a  spus Şova.

Ministrul a declarat că firma Strabag, constructorul care a contractat lucrarea, a avut bani să lucreze încă de anul trecut.

„Era o investiţie în continuare şi au fost nişte discuţii care s-au finalizat acum lună. În acest moment sunt alocaţi banii, 71,403 milioane de lei, care acoperă toată investiţia până la sfârşitul lunii august”,a  spus Şova.

El a declarat că, în situaţia DN 15 A, au fost circa 47 de drumuri în toată ţara în care lucrările erau începute încă de anul trecut fiind investiţii în continuare.

Reabilitarea DN 15 A între Reghin şi Sărăţel a fost adjudecată, în ianuarie 2011, de firma Strabag care lucrează între km 0 + 000 şi km 46 + 597. Valoarea contractului este de 162.956.675 lei, fără TVA, iar finanţarea este asigurată de Banca Europeană de Investiţii. Durata contractului este de 24 de luni pentru proiectare şi executie, la care se adaugă 24 de luni perioadă de garanţie.

În septembrie 2012, reabilitarea DN 15 A a fost sistată în interiorul localităţilor bistriţene după ce localnicii s-au revoltat că se montează borduri de o parte şi de alta a drumului, ceea ce a dus la îngustarea şoselei.  

Şeful Secţiei Bistriţa a Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Cluj, Alexandru Slavita, a declarat, la vremea aceea că mai mulţi locuitori ai comunelor traversate de această şosea au sesizat că se montează borduri de o parte şi de alta a drumului ceea ce duce la îngustarea părţii carosabile.

„Au sesizat şi oamenii, şi Poliţia, şi noi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România că, din cauza acestor borduri, a fost îngustată partea carosabilă cu trei metri de la zece la şapte. Acest lucru ar putea crea probleme şoferilor care nu vor putea trage pe dreapta pentru a permite trecerea maşinilor de intervenţie. În plus, trotuarele sunt exact la marginea drumului ceea ce, de asemenea, poate fi extrem de periculos.  Lucrările de reabilitare a drumului în localităţi au fost oprite, dar în afara drumului continuă. Am înţeles că proiectantului i s-au cerut alte soluţii şi până nu vine cu ele, lucrările nu pot continua”, a spus Slavita.

Ulterior însă, bordurile au fost scoase, iar lucrările la drum au continuat. În prezent, pe mai multe tronsoane din DN 15 A se circulă pe un singur sens întrucât se lucrează.

DN 15 A asigură legătura judeţului Bistriţa-Năsăud cu sudul ţării.

1 comentariu

  • De ce nu spune Sova c-a sesizat constructorii de pe DN-uri ca guvernul este in imposibilitate, pana de curand – cand s-au deblocat fondurile europene pe POS-T, sa finanteze altceva decat constructia de autostrazi. Li se propunea constructorilor de pe DN sa continue lucrarile din fonduri proprii, urmand a li se deconta la deblocarea POS-T. Poate ritmul de executie a lucrarilor va creste de-acum !

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.