La simulările pentru examenul de bacalaureat, mediile pe judeţ sunt 4,45 la limba şi literatura română, 5,05 la matematică, 6,04 la limba maternă, 5,99 la geografie, 7,14 la informatică şi 7,77 la disciplina la alegere.
Cele mai mari note au fost obţinute de elevii Colegiului Naţional ”Liviu Rebreanu”, iar cele mai mici la Liceul ”Constantin Romanu Vivu” din Teaca. La simularea pentru Bac au luat parte elevi de de la 26 de licee din judeţ.
Inspectorul general a spus că elevii de clasa a XII-a au obţinut note mici la disciplina Limba şi literatura română din cauza textului argumentativ.
„Îi rugăm pe profesorii de română să încerce să exerseze mai mult textul argumentativ. Practic, baremul în aceste tipuri de subiecte recompensează mai mult tehnica textului argumentativ şi nu neapărat complexitatea abordării subiectului. Aici au fost multe discuţii”, a declarat Camelia Tabără.
La simularea examenelor naţionale în Bistriţa-Năsăud, unde au participat elevi de la 92 de şcoli, media este de 5,64 la limba şi literatura română, 3,37 la matematică şi 6,38 la limba maternă.
Medii mai mari s-au înregistrat la Colegiul Naţional ”Liviu Rebreanu”, Şcoala Gimnazială nr. 1 Bistriţa şi Şcoala Gimnazială ”Avram Iancu” Bistriţa.
Inspectorul general Camelia Tabără a declarat că unele subiecte pentru viitorii absolvenţi de gimnaziu, cum ar fi cele de la Matematică, au fost apreciate drept dificile atât de elevi, cât şi de unele cadre didactice, motiv pentru care şi notele obţinute au fost mai mici.
„Subiectele pentru simulări au fost elaborate şi asumate de Inspectoratul Şcolar Judeţean. Au existat nişte comentarii legate de subiectul de la Matematică pentru clasa a VIII-a unde avem şi rezultate mai slabe. Unii colegi au spus că gradul de dificultate a fost cam mare, dar cred că a fost bine pentru că acest lucru îi mobilizează pe copii. Pentru toţi a fost un imbold pentru accelerarea pregătirii”, a declarat Tabără.
Notele de la aceste simulări nu au fost trecute în catalog, motiv pentru care unii profesori au spus că elevii „nu le-au luat în serios”.
Situaţia a fost anunţată de inspectorul şcolar general Camelia Tabără, în şedinţa de joi cu directorii unităţilor de învăţământ.
Din fericire pentru elevi, notele nu au fost trecute în catalog. A doua etapă a simulărilor va avea loc, cel mai probabil, în luna mai, atunci când lucrările ar putea fi considerate teze, acest aspect urmând să fie stabilit de fiecare şcoală în parte.
Informatia este gresita , „din fericire ” , Scoala Gen nr. 4 , a trecut notele la matematica!
Rezultatele obtinute de elevi, nu merita a fi calificate drept ,,dezastruoase”. Sunt niste rezultate FIRESTI. Poate parea surprinzatoare aceasta afirmatie, dar va vorbesc in cunostinta de cauza. Tineti cont de cei patru importanti factori ce concura la finalitatea actului instructiv-educativ, si tot ce se intampla acum este pe deplin argumentat. Ma refer aici la: 1) calitatea elevului 2) calitatea cadrului didactic 3) importanta pe care o acorda parintii, actului de educatie, 4) implicarea politicului. Reflectati la acesti patru factori, incercati sa-i disecati si analizati si o sa observati ca rezultatele si finalitatile scolii romanesti contemporane, sunt FIRESTI, si nu ASTEPTATE !
Multi elevi ‘tureaza motoarele’ de abia de prin martie incolo, asa ca o simulare data in ianuarie-februarie nu este relevanta. Simularea a fost abordata cu lejeritate si pentru ca stiau ca notele nu vor fi trecute in cataloage.