”Guvernul 3 în 1 le pregătește românilor o bombă: reintroducerea taxei auto. Doar bombe pregătește Guvernul, așa cum au fost și cele de pe parcursul anului trecut, unele ambalate frumos, și puse în brațele românilor, după care detonate. Au produs catastrofe, tragedii, faliment, șomaj. Acum vin iar cu surprize-surprize. Ministrul Mediului, Tanczos Barna, a anunțat bomba pe Mediu, alias taxa auto”, a declarat într-o conferință de presă senatorul PSD Ioan Deneș.
El a afirmat că ministrul Mediului nu a folosit formularea ”taxă de primă înmatriculare” deoarece taxa auto nu va viza doar vehiculele înmatriculate pentru prima dată, ci întreg parcul auto din România:
”La sfârșitul anului 2019 erau aproximativ 8,4 milioane de proprietari de vehicule, acum sunt sigur mai multe, probabil undeva la 9 milioane. Aproape 80% au vechime mai mare de 10 ani. Categoric, pentru aceste vehicule se va plăti o taxă auto usturătoare. Se rezolvă prin această taxă auto într-un termen scurt reducerea de noxe? Nu, pentru că vehiculele vor circula în continuare, oamenii nu și le-au cumpărat ca să le închidă în garaj”.
Ioan Deneș a menționat că motivul reintroducerii taxei auto este clar: lipsa banilor la buget. ”Imaginați-vă suma care pe care ar colecta-o de la 9 milioane de proprietari de vehicule. Solicit public premierului să aibă o poziție oficială pe această temă, să le spună românilor clar ce dorește Guvernul în această privință”, a spus parlamentarul PSD.
Teneșule, mai sunt de defrișat păduri în județ? Întreb pentru un preten din ciuma roșie, el numai cu asta se ocupa și pe timpul domniei tale de la Ministerul Mediului, cu asta vrea să se ocupe și pe mai departe? O zis că plătește bine, aștept un răspuns… Fi-v-ar lumea de amar și jale!
Deci taxa auto va fi, ca și în alte țări vesteuropene doar cu un scop introdusă. Lipsa banilor la buget și creșterea economică prin vânzarea unor noi autoturisme. În toate țările este clar, că aceste autoturisme vor continua să fie folosite mai departe, iar fabricarea unui autoturism nou, fie el și electric sau cu mai puține emisii, nu are cum să fie mai puțin poluantă decât folosirea mai departe a vechiului autoturism. Creșterea economică este posibilă doar prin vânzare, iar acest lucru este important pentru cei de la putere, care dau decizii în favoarea marilor concerne unde de multe ori ajung în funcții de conducere după cariera de politician. Mediul este folosit doar ca un pretext în acest scop.
Pai daca ati pus de o lege prin care se majoreaza pensiile cu 40 % normal ca trebuie scosi de la mama dracului niste bani. Daca ati fi renuntat la prostiile elea paguboase cu pensii si salarii speciale ale alesilor, pulimea romaneasca nu ar trebui sa sufere dupa atatea taxe noi inventate. Ciocul mic ca sunteti de vina domnilor pesedisti cat incape.
Majorarea cu 40% la sută luată împreună cu noua taxă, va lovi din nou oamenii nevoiași. 40% rămân 40%. Pensie de 1000 de lei, majorare 400 de lei. Pensie de 10000, majorare de 4000 de lei. Cine are pensie mai mare poate să își și cumpere un autoturism nou. Din ce să își cumpere un pensionar mediu fără alte venituri o mașină nouă? Pe cine afectează creșterea unei taxe mai mult? Așa sunt făcute legile. Și asta nu doar în România. Peste tot în lume.
Vreti taxe ca in occident atunci dati si salarii ca acolo si sa vezi cum isi schimba masinile romanasii nu mai stau cu cele vechi dar functionale.
Clar ca nu-i o bucurie o asemenea taxa. Dar sa nu uitam ca Dragnea si PSD-ul au renuntat la ea acum cativa ani, numai la presiunea UE pentru ca nu era conforma cu legislatia comunitara si erau discutii chiar la acea vreme sa se gaseasca o metoda de reintroducere sub o alta forma. Taxa asta auto dateaza din anii 90, a avut diferite denumiri si forme, a fost folosita initial pentru a proteja industria auto de concurenta iar mai apoi cu scop ecologist si a fost mentinuta de toate partidele aflate la guvernare pana cand nu s-a mai putut, chiar s-a ajuns sa se dea banii inapoi. Asa ca degeaba sare in sus nustiu ce senator,toti sunt aceeasi mizerie.
Pentru punctul de vedere tehnic există instituții responsabile. Ele trebuie să își facă treaba. Dacă corespund unde este problema? Mai poluantă este fabricarea unui autoturism nou decât folosirea mai departe a celui vechi. Nu înțeleg cum cineva își dorește o taxă? Atât de îndobitociți am ajuns să ne dorim taxe? Păi atunci după ce mai există salar? Să fie doar bonuri de masă și bani de o chirie. Toate averile la stat. Acesta este viitorul dorit? Ne apropiem.